ΚΥΠΕ
Η ΠΟΕΔ συμμετέχει εδώ και καιρό στο διάλογο για το νέο σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ανέφερε σε δηλώσεις της στο ΚΥΠΕ, η Πρόεδρός της, Μύρια Βασιλείου, σημειώνοντας ότι επιβάλλεται το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) να προχωρήσει σε εκείνες τις πολιτικές αποφάσεις που θα συμβάλουν ουσιαστικά στον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου συστήματος.
Απαντώντας σε ερωτήσεις του ΚΥΠΕ η κ. Βασιλείου ανέφερε μεταξύ άλλων ότι έχει οριστεί συνάντηση για το νέο σχέδιο αξιολόγησης την επόμενη εβδομάδα.
Ερωτηθείσα για το νέο σχέδιο αξιολόγησης εκπαιδευτικών και τις συζητήσεις που γίνονται το τελευταίο διάστημα, η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ τόνισε ότι ως Οργάνωση καταθέτουν θέσεις, εισηγήσεις και προβληματισμούς, ελπίζοντας ότι το ΥΠΑΝ θα προχωρήσει σε εκείνες τις πολιτικές αποφάσεις που θα βοηθήσουν στον ουσιαστικό εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου συστήματος αξιολόγησης, ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σύγχρονου σχολείου.
«Το θέμα του οικονομικού κόστους, το οποίο αποτελούσε και τον βασικό λόγο για τον οποίο διαχρονικά όλες οι προσπάθειες ναυάγησαν, θα πρέπει να μην αποτελέσει τροχοπέδη για ακόμη μια φορά στο όλο εγχείρημα», σημείωσε.
Ταυτόχρονα, είπε η κ. Βασιλείου, η ΠΟΕΔ ζητεί άμεσα να προχωρήσει ο διάλογος και σε άλλα εξίσου σημαντικά ζητήματα όπως η διαχείριση περιστατικών βίας και παραβατικότητας, το νέο σύστημα διορισμών, τα προαιρετικά ολοήμερα σχολεία, οι αντικαταστάσεις κλπ, έτσι ώστε να διορθωθούν προβλήματα και στρεβλώσεις που ταλαιπωρούν τα Δημόσια Σχολεία.
«Διαχρονικά η ΠΟΕΔ μέσα από τις εισηγήσεις που καταθέτει επιδιώκει να είναι μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος», πρόσθεσε.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, η Πρόεδρος της ΠΟΕΔ είπε ότι το ΥΠΑΝ, στη βάση των τριών αξόνων που αφορούν την περίοδο πριν τη μονιμοποίηση, την περίοδο μετά τη μονιμοποίηση και την περίοδο μετά την προαγωγή των εκπαιδευτικών, αποστέλλει ένα αρχικό έγγραφο - πλαίσιο, στο οποίο οι εκπαιδευτικές οργανώσεις καλούνται να τοποθετηθούν, σημειώνοντας ότι στη συνέχεια τους δίνεται και ένα πιο μακροσκελές κείμενο, το οποίο αναφέρεται με περισσότερες λεπτομέρειες για το κάθε στάδιο.
«Για τα πρώτα δύο στάδια ήδη έχουμε καταθέσει προβληματισμούς και θέσεις, στο πλαίσιο των συναντήσεων που έχουν γίνει μέχρι στιγμής», σημείωσε.
Σε παρατήρηση ποια είναι η θέση της ΠΟΕΔ γενικότερα για το θέμα της αξιολόγησης, η κ. Βασιλείου είπε ότι, μεταξύ άλλων θέση της Οργάνωσης είναι ότι πρέπει να υπάρχουν πολλαπλές πηγές αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ενώ σημείωσε το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχουν εκείνες οι δικλίδες ασφαλείας που θα ελέγχουν τη διαδικασία έτσι ώστε να μην καταλήξει και πάλι σε ένα ισοπεδωτικό σύστημα.
Ανέφερε, παράλληλα, ότι η ΠΟΕΔ θα καταθέσει και γραπτώς τις θέσεις της όταν καταλήξει το Υπουργείο Παιδείας σε μια συνολική πρόταση.
«Ελπίζουμε να υιοθετηθούν και κάποιες από τις εισηγήσεις μας. Εμείς θέλουμε ένα νέο σύστημα αξιολόγησης, έτσι ώστε να γίνεται σωστή και δίκαιη αποτίμηση του τι γίνεται μέσα στην τάξη, ο ικανός εκπαιδευτικός να έχει την ευκαιρία ανέλιξης, διότι σήμερα δυστυχώς αυτό δεν υπάρχει», συμπλήρωσε.
Απαντώντας και σε σχετική ερώτηση η κ. Βασιλείου ανέφερε ότι θέση της Οργάνωσης είναι στις περιπτώσεις εκείνες όπου εκπαιδευτικός κριθεί ανεπαρκής, θα πρέπει να τύχει στήριξης από το σύστημα.
«Σε πολλές περιπτώσεις, μέσα από τη σωστή στήριξη, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βελτιωθούν. Σε εκείνο το μικρό ποσοστό που δεν θα σημειωθεί βελτίωση, τότε και μόνο τότε θα πρέπει να υπάρχει η σχετική διαδικασία εξόδου», επεσήμανε.
Ερωτηθείσα πότε αναμένεται να νέα συνάντηση για το νέο σχέδιο αξιολόγησης, η κ. Βασιλείου είπε ότι έχει οριστεί συνάντηση την επόμενη εβδομάδα.