Οι εξαγγελθείσες κινητοποιήσεις από πλευράς ΠΟΕΔ έλαβαν σήμερα Δευτέρα (7/2) σάρκα και οστά, με τους εκπαιδευτικούς να κάνουν πράξη τις προειδοποιήσεις για μονόωρη στάση εργασίας.
Τα κουδούνια στις σχολικές μονάδες χτύπησαν στις 08:25 με τους δασκάλους να κατέρχονται σε συμβολική στάση εργασίας μίας διδακτικής περιόδου στέλνοντας το μήνυμα στο Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, αναμένοντας την έναρξη διαλόγου επί παντός επιστητού με επίκεντρο τα προβλήματα που παρουσιάζονται στις σχολικές μονάδες, τα μέτρα και πρωτόκολλα κατά της πανδημίας που διέπουν τα σχολεία στέλνοντας παράλληλα το μήνυμα ότι σαν άμεσα εμπλεκόμενοι δεν νοείται να μένουν εκτός κέντρων λήψεων αποφάσεων.
Μάλιστα η σημερινή απεργία δεν αποκλείεται να αποτελέσει την απαρχή ενός κύκλου δράσεων, με την ΠΟΕΔ να μη δείχνει διατεθειμένη να κάνει πίσω.
Μιλώντας στην «Κ» ο αντιπρόεδρος της ΠΟΕΔ, Απόστολος Σκουρουπάτης σημείωσε πως η μονόωρη στάση στην οποία προήλθε η συντεχνία αποτελεί ίσως το πιο «ανώδυνο» μέτρο -λαμβάνοντας υπόψη και τις επιδημιολογικές συνθήκες- όμως αποτελεί ένα πρώτο βήμα αντίδρασης στο πλαίσιο αξόνων που θέτει προς συζήτηση η ΠΟΕΔ.
Οι 3 άξονες
Όπως ανέφερε ο κύριος Σκουρουπάτης -επιβεβαιώνοντας και τη χθεσινή ανακοίνωση της ΠΟΕΔ- ο πρώτος άξονας περιστρέφεται γύρω από τη θέσπιση πρωτοκόλλων που αφορούν νηπιαγωγεία και ειδικά σχολεία. «Θα μπορούσαν για παράδειγμα τα παιδιά να υποβάλλονται σε τεστ, τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση, ούτως ώστε ο έλεγχος να συμβαδίζει με τα πρωτόκολλα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο δεύτερος -και ίσως σημαντικότερος- αφορά την αντικατάσταση των εκπαιδευτικών που τελούν υπό το καθεστώς κρουσμάτων ή επαφών. Συγκεκριμένα, ο αντιπρόεδρος της ΠΟΕΔ δήλωσε πως «Το Υπουργείο Παιδείας μέχρι στιγμής έχει αποτύχει να καλύψει πλήρως, ή έστω σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες αντικατάστασης. Αυτό που εμείς ζητούμε, είναι να αποστέλλονται αντικαταστάτες με πλήρες ωράριο 29 διδακτικών περιόδων.» Στη συνέχεια αναφέρθηκε και στην κατοχύρωση και εξασφάλιση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών μέσω εργασιακού πλαισίου. Όπως μας εξήγησε ο κύριος Σκουρουπάτης, όταν για παράδειγμα απουσιάζει ένας Βοηθός Διευθυντής που διδάσκει 23 περιόδους, αποστέλλεται αντικαταστάτης που διδάσκει επίσης 23. Αυτό όμως έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργείται κενό σε διοικητικά καθήκοντα.
Ο τρίτος και τελευταίος άξονας περιστρέφεται γύρω από τις συνθήκες ασφάλειας και υγείας και πιο συγκεκριμένα στην εγκατάσταση συστημάτων εξαερισμού στις σχολικές αίθουσες. Όπως υπογράμμισε ο Απόστολος Σκουρουπάτης «Γνωρίζουμε ότι η τοποθέτηση των συστημάτων εξαερισμού δε μπορεί να γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Αυτό που όμως ζητούμε είναι να δοθεί ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.» Η τοποθέτηση τους θεωρείται εξόχως σημαντική αφού αυτομάτως θα καταστεί ασφαλέστερη η παρουσία στις αίθουσες δίνοντας τη δυνατότητα να ανάβουν τα καλοριφέρ τους χειμωνιάτικους μήνες.