ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ζητούν αναθεώρηση νομοθεσίας ή αναστολή εξετάσεων - Έντονη αντίδραση γονέων Μέσης Εκπαίδευσης

ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις

Την έντονη αντίδρασή της σε σχέση με το πρόγραμμα εξετάσεων τετραμήνου, εξέφραςε μέσω δελτίου τύπου η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης.

Μάλιστα στην ανακοίνωση τους γίνεται αρχικά λόγος για ανησυχίες και εισηγήσεις -αναφορικά με τις εξετάσεις του Α’ Τετραμήνου- που δεν εισακούστηκαν τονίζοντας πως οι φόβοι τους έχουν επιβεβαιωθεί. Γίνεται λόγος για θυματοποίηση μεγάλης μερίδας μαθητών με τη δικαιολογία ότι η νομοθεσία καθορίζει την διάρκεια της Β σειράς εξετάσεων στην μία εβδομάδα, αναγκάζοντας τους μαθητές να εξεταστούν σε δύο μαθήματα κατεύθυνσης ίδιου κλάδου την ίδια μέρα.

Καλεί λοιπόν την αρμόδια αρχή είτε να αναθεωρήσει την νομοθεσία, είτε να αναστείλει τις εξετάσεις για να αποφευχθεί η εκ νέου υποβολή των μαθητών σε τέτοια ταλαιπωρία.

Διαβάστε αυτούσιο το δελτίο τύπου:

Η Συνομοσπονδία με την ανακοίνωση του προγράμματος της Β Σειράς των εξετάσεων Α τετραμήνου στις 26 Ιανουαρίου, εντόπισε αμέσως αριθμό στρεβλώσεων που ως αποτέλεσμα θα είχαν τη μεγάλη ταλαιπωρία των μαθητών/μαθητριών, την αύξηση του άγχους και τη δημιουργία εμφανούς ανισότητας σε σύγκριση με τα παιδιά που παρακάθισαν στην Α σειρά.

Αμέσως στις 27 Ιανουαρίου, στάλθηκε επιστολή στο Υπουργείο Παιδείας στην οποία επισημαίναμε τις στρεβλώσεις, η σημαντικότερη εκ των οποίων είναι η εξέταση την ίδια μέρα δύο μαθημάτων κατεύθυνσης, γεγονός που έχει φέρει τα παιδιά στα όριά τους. Δεν μπορεί να θεωρηθεί λογικό να μπαίνουν π.χ. Χημεία και Μαθηματικά (Γ Λυκείου), Χημεία και Βιολογία (Β Λυκείου) κλπ.

Για το συμφέρον των παιδιών και μόνο ζητήσαμε όπως οι δύο, Διευθύνσεις Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής Εκπαίδευσης, επεκτείνουν το πρόγραμμα ούτως ώστε να περιλαμβάνει εξέταση και τα δύο Σάββατα της εβδομάδας εξετάσεων ούτως ώστε να μην εξετάζονται μαθητές σε δύο μαθήματα κατεύθυνσης ιδίου κλάδου την ίδια μέρα και να ελαφρυνθεί το πρόγραμμά τους.

Δυστυχώς, οι ανησυχίες μας και οι εισηγήσεις μας δεν εισακούστηκαν και κάθε μας φόβος έχει επιβεβαιωθεί.

Είναι για μας απαράδεκτο να θυματοποιείται μεγάλη μερίδα μαθητών με δικαιολογία ότι η νομοθεσία καθορίζει ότι η Β σειρά εξετάσεων διαρκεί μία εβδομάδα. Αν η νομοθεσία έχει στρεβλώσεις, έπρεπε να διορθωθούν πριν την εξεταστική περίοδο, όπως έγινε με τόσα άλλα θέματα που αφορούσαν πρόνοιες της νομοθεσίας. Αν η τροποποίηση της νομοθεσίας δεν ήταν εφικτή, έπρεπε οι εξετάσεις να ανασταλούν και όχι να αποτελέσουν ακόμα ένα βάρος στην εκπαίδευση και στην ψυχοσυναισθηματική υγεία των παιδιών που ήδη ταλαιπωρούνται από την πανδημία, είτε ως κρούσματα, είτε ως επαφές.

Με το Β τετράμηνο να ξεκινά σε λίγες μέρες και με τις μέρες ωφέλιμου διδακτικού χρόνου να είναι μόνο 56, ζητούμε από την Αρμόδια Αρχή να προβεί άμεσα σε αλλαγή της νομοθεσίας για επέκταση της χρονικής περιόδου της Β σειράς εξετάσεων για τις Α και Β τάξεις Λυκείων/ΤΕΣΕΚ τον Μάιο του 2022 και αναστολή των εξετάσεων Β τετραμήνου για τη Γ τάξη Λυκείων/ΤΕΣΕΚ. Οι μαθητές/μαθήτριες τις Γ τάξης είναι αδιανόητο για μας να χρειαστεί να περάσουν για μια ακόμη φορά την ταλαιπωρία που πέρασαν κατά τις εξετάσεις του Α τετραμήνου, και λίγες μέρες μετά να πρέπει να παρακαθίσουν στις Παγκύπριες Εξετάσεις Πρόσβασης. Αν η αναθεώρηση της νομοθεσίας για επέκταση της χρονικής περιόδου για τη Β σειρά δεν μπορεί να επιτευχθεί, να ανασταλούν και οι εξετάσεις Β τετραμήνου των άλλων τάξεων. Η πανδημία επελαύνει και τα κρούσματα αυξάνονται, γεγονός που δεν επιτρέπει τον εφησυχασμό ότι δε θα χρειαστεί Β σειρά εξετάσεων κατά το Β τετράμηνο.

Ζητούμε επίσης άμεση αναθεώρηση της ύλης του Β τετραμήνου για όλες τις τάξεις, την αναπροσαρμογή της στον ωφέλιμο διδακτικό χρόνο και την άμεση ενημέρωση των εκπαιδευτικών και των μαθητών για την εξεταστέα ύλη.

Η αδιαφορία στο θέμα αυτό, ή ακόμα και η ωραιοποίηση ότι όλα κυλούν ομαλά, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην αποτυχία, θυματοποιώντας αυτή τη γενιά.

Εκφράσουμε επίσης την έντονη δυσαρέσκειά μας γιατί η φιλοσοφία των εξετάσεων τετραμήνων έχει εξαλειφθεί. Αντί η όλη διαδικασία και τα τελικά γραπτά να είναι στα πλαίσια της διαμορφωτικής αξιολόγησης ελαφρύνοντας το βάρος των μαθητών, έχουν μετατραπεί σε γραπτά συγκριτικής αξιολόγησης (επιπέδου Παγκυπρίων εξετάσεων) οδηγώντας τα παιδιά στο άγχος και στην ένταση. Πολλοί γονείς βρίσκονται ήδη σε οικονομική δυσχέρεια, αφού αυξήθηκαν κατά πολύ τα φροντιστηριακά μαθήματα για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν τα παιδιά τους. Η Αρμόδια Αρχή οφείλει να επαναφέρει τις εξετάσεις τετραμήνων στην αρχική τους φιλοσοφία και στον αρχικό τους σκοπό και όχι να διατηρήσει την υφιστάμενη εξοντωτική κατάσταση για τα παιδιά και για τις σχολικές μονάδες.

Πέραν των πιο πάνω προβλημάτων αρκετά παιδιά των ορεινών περιοχών ταλαιπωρήθηκαν και ταλαιπωρούνται γιατί έχασαν τις εξετάσεις τους λόγω των καιρικών συνθηκών και έτσι δημιουργείται ακόμα μία ομάδα μαθητών/μαθητριών που θυματοποιείται από την καθημερινή και πολλαπλή εξέταση.

Το συμφέρον των παιδιών πρέπει να είναι προτεραιότητα και δέσμευση όλων των εμπλεκομένων, ιδιαίτερα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο που η πανδημία θέτει σε δοκιμασία τις αντοχές όλων.

Αν το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να εφαρμόσει την νομοθεσία ή δεν μπορεί να εποπτεύσει αν εφαρμόζεται σωστά η νομοθεσία, τότε επιβάλλεται άμεσα εδώ και τώρα η πλήρης αναστολή της εφαρμογής της νομοθεσίας μέχρι να λυθούν όλα τα προβλήματα για να μην θυματοποιούνται τα παιδιά μας.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: Ανακοινώσεις

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

X