ΚΥΠΕ
Ανοχύρωτες πολιτείες είναι τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία, δήλωσε ο Παντελής Λουκά, Διευθυντής του Γ’ Δημοτικού Σχολείου Λατσιών, αμέσως μετά τη λήξη της μονόωρης στάσης εργασίας που πραγματοποίησε η ΠΟΕΔ το πρωί της Δευτέρας. Η στάση εργασίας αφορούσε τα προβλήματα που παρατηρούνται σε δημοτικά σχολεία, νηπιαγωγεία και ειδικά σχολεία λόγω της πανδημίας.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε την περασμένη Παρασκευή, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας εξέφρασε «απαρέσκεια, θλίψη, αλλά και προβληματισμό» για την στάση εργασίας, σημειώνοντας ότι οι λόγοι που προβάλλει η ΠΟΕΔ «δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα» και παρέθεσε τα μέτρα τα οποία έχει λάβει σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία. Η ΠΟΕΔ με ανακοίνωσή της χθες κάλεσε το Υπουργείο Παιδείας σε διάλογο απευθύνοντας έκκληση προς τους γονείς να στηρίξουν την στάση διαμαρτυρίας. Από την πλευρά της, Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε την Κυριακή, εξέφρασε τη λύπη και την έντονη δυσαρέσκειά της για την απόφαση της ΠΟΕΔ και ζήτησε ανάκληση της απόφασης.
Το ΚΥΠΕ πραγματοποίησε αυτοψία στο Γ’ Δημοτικό Σχολείο Λατσιών και κατέγραψε δηλώσεις και εικόνες από τη στάση εργασίας που εξήγγειλε η ΠΟΕΔ. Κατά την προσέλευσή μας στο σχολείο, με την έναρξη της στάσης εργασίας, υπήρχε μια ολιγομελής ομάδα μαθητών που ανέμεναν να ανοίξει η πόρτα του σχολείου, η οποία και άνοιξε στις 8.25, όταν έληξε η στάση εργασίας.
Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο Παντελής Λουκά είπε ότι η στάση εργασίας της ΠΟΕΔ αφορά «τις ενέργειες και τη διαχείριση της πανδημίας από το Υπουργείο Παιδείας, από την αρχή μέχρι σήμερα».
Πρόσθεσε ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν αντιμετώπισε τους δασκάλους ως εταίρους και κύριους στυλοβάτες της προσπάθειας που κάνουν καθημερινά «για να μπορέσει η εκπαίδευση να αντεπεξέλθει στις δύσκολες συνθήκες, δείχνοντας απίστευτο ζήλο, υπομονή και επιμονή σε αυτή τη διαδικασία». Μάλιστα, ο Διευθυντής του Δημοτικού έκανε λόγο για αλλεπάλληλες και συχνά αντιφατικές εγκυκλίους, «οι οποίες αποστέλλονταν το βράδυ και απαιτούσαν εφαρμογή το επόμενο πρωί χωρίς να λαμβάνουν υπ’ όψιν αν τα σχολεία είχαν τα μέσα και τον χρόνο να υλοποιήσουν αυτές τις οδηγίες».
Ο κ. Λουκά τόνισε ότι οι δάσκαλοι είναι υπόχρεοι να κάνουν μάθημα με ανοιχτά παράθυρα σε παγωμένες μέρες διότι ο εξαερισμός των τάξεων είναι ανύπαρκτος και είναι το μόνο μέτρο που μπορεί να βοηθήσει στο να υπάρχει εξαερισμός στις τάξεις. Σημείωσε ότι είναι αδύνατον να έχεις 25 παιδιά σε μια τάξη και να τηρούνται οι αποστάσεις βάσει των πρωτοκόλλων. Προτάθηκαν τα μονά θρανία ως λύση, αλλά δεν αυξάνεται ο χώρος της τάξης για να χωρέσουν τα παιδιά, όπως είπε.
«Υπήρξε διαχωρισμός της Ειδικής, της Προδημοτικής και της Ειδικής Εκπαίδευσης, πράγμα το οποίο για μας είναι απαράδεκτο», δήλωσε ο κ. Λουκά. Τα νηπιαγωγεία σε μεγαλύτερο βαθμό, αλλά και τα δημοτικά είναι «ανοχύρωτες πολιτείες», όπως είπε, μπροστά στην πανδημία. «Θεωρώ ότι όλοι θα έπρεπε να ταυτιστούν και να συμπορευτούν με τον αγώνα μας, με την προσπάθειά μας να βελτιώσουμε τα πράγματα», κατέληξε.
Η Γιαννούλα Κυπρή, δασκάλα στο Γ’ Δημοτικό Σχολείο Λατσιών, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ότι οι δάσκαλοι έδωσαν πολύ χρόνο στην Κυβέρνηση. «Τα θέματα ξεκίνησαν με την αρχή της πανδημίας, όμως από τη στιγμή που δεν έχουν γίνει σχετικές ενέργειες για αυτά τα θέματα, είμαστε κι εμείς υπόχρεοι να κρούσουμε τον κώδωνα του κινδύνου», όπως είπε.
Η κ. Κυπρή εστίασε σε δύο προβλήματα, στην απουσία εξαερισμού στις τάξεις, η οποία αυξάνει τα κρούσματα, καθώς και στην αντικατάσταση εκπαιδευτικών που διαγιγνώσκονται με τον κορωνοϊό. Καταλήγοντας, ζήτησε από τους κυβερνώντες «να δουν αυτά τα θέματα και να μας βοηθήσουν να διεκπεραιώσουμε την εργασία μας όσο πιο καλά γίνεται».
Σε δηλώσεις της στο ΚΥΠΕ, η Λίζα Τάκη, μητέρα μαθητή, είπε ότι «οι δάσκαλοι έχουν δίκαιο. Η πανδημία κρατάει εδώ και δύο χρόνια και δεν έχουν ληφθεί τα σωστά μέτρα στα σχολεία, ειδικά αυτό με τον εξαερισμό των αιθουσών και με τους αντικαταστάτες». Οι αρμόδιοι θα μπορούσαν να κάνουν πολύ περισσότερα πράγματα, κατέληξε η κ. Τάκη.