ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Παναπεργία Πέμπτης: Πώς επηρεάζει τα σχολεία - Αλλάζει η ώρα της εξέτασης

Η εξαγγελθείσα απεργία προκαλεί εντύπωση και κάποιο προβληματισμό, λέει το Υπουργείο Παιδείας

ΚΥΠΕ

Αλλάζει την ερχόμενη Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου, το ωράριο της γραπτής αξιολόγησης στα λύκεια και η λειτουργία των γυμνασίων λόγω της πανσυνδικαλιστικής κινητοποίησης για την ΑΤΑ.

Σε σημερινές του δηλώσεις, στο περιθώριο διάσκεψη Τύπου, ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου, είπε ότι απάντησε σε σχετικό ερώτημα που τέθηκε με επιστολή της Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, σχετικά με την εξαγγελία απεργίας την ερχόμενη Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2023 από τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών.

«Στη βάση των όσων έχουν γνωστοποιηθεί τυχόν απεργία θα επηρέαζε γραπτές εξετάσεις σε λύκεια, καθώς και το πρόγραμμα των γυμνασίων. Η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας έχει προσχωρήσει σε αλλαγές στο ωράριο της γραπτής αξιολόγησης που θα ελάμβανε χώρα εκείνη την ώρα ούτως ώστε να μην επηρεαστούν οι μαθητές και οι μαθήτριες και αυτή να έχει ολοκληρωθεί την ώρα της απεργίας», πρόσθεσε, κοινοποιώντας την απάντηση.

Όσον αφορά τη λειτουργία των γυμνασίων, ο κ. Προδρόμου είπε ότι αυτή θα πρέπει να τερματισθεί αναπόφευκτα την ώρα της έναρξης της απεργίας, στις 12 το μεσημέρι και ως εκ τούτου οι μαθητές και οι μαθήτριες θα σχολάσουν νωρίτερα.

«Ταυτόχρονα όμως θα ήθελα να παρατηρήσω προσωπικά ότι η εξαγγελθείσα απεργία προκαλεί εντύπωση και κάποιο προβληματισμό», σημείωσε.

Φυσικά, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, δεν χωρά συζήτηση και είναι αδιαμφισβήτητο το δικαίωμα των εργαζόμενων να έχουν διεκδικήσεις και να προχωρούν, αν χρειάζεται, ακόμα και σε απεργία.

«Με δεδομένη αυτή τη θέση αρχών, εξακολουθεί πάντως να είναι παράδοξο ότι ακούμε σήμερα να διεκδικείται η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των μισθών, η ΑΤΑ, από μια Κυβέρνηση η οποία την έχει ήδη αποκαταστήσει -έστω και εν μέρει- αφού η προηγούμενη διακυβέρνηση είχε αναγκαστεί να την καταργήσει και εξακολουθούν να γίνονται συνεννοήσεις για τη διεύρυνση της. Ακόμα περισσότερο δημιουργείται απορία πώς δέκα μόλις μέρες πριν τις εκλογές γίνεται μια προσπάθεια να ασκηθεί πίεση μέσω απεργίας. Όπως ακριβώς το έθεσε προχτές και ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, τίθεται το ερώτημα: Σε ποιόν ασκείται πίεση με μια τέτοια απεργία; », συμπλήρωσε.    

Διερεύνηση από ΥΠΑΝ, στα πλαίσια της υπόθεσης διαρροής, για την αποχώρηση παιδιών από σχολεία

Κληθείς από το ΚΥΠΕ να σχολιάσει καταγγελίες των οργανωμένων γονέων Μέσης Εκπαίδευσης για δεύτερη διαρροή, στα πλαίσια των εξετάσεων τετραμήνων και πως προτίθενται να στείλουν και σχετική επιστολή προς τον ίδιο, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι «δεν έχουμε ακόμα κάποια ειδοποίηση από την Συνομοσπονδία γονέων, ούτε έχουμε τέτοια πληροφορία ότι υπήρξε κάποιο θέμα».

Ο κ. Προδρόμου ανέφερε, συγκεκριμένα, ότι στις προηγούμενες παγκύπριες εξετάσεις «μέχρι που κυκλοφορούσε ανάμεσα στα παιδιά, στο διαδίκτυο εικονικό πλαστό πρόγραμμα εξετάσεων» για να προσθέσει ότι κυκλοφορούν πάρα πολλές φήμες.

«Βεβαίως εγώ θα ήθελα να πω ότι για την θλιβερή εκείνη περίπτωση που κάποια εκπαιδευτικός συμπεριφέρθηκε με τρόπο απαράδεκτα ανεύθυνο. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για να γίνει ο έλεγχος, όχι μόνο στην εκπαιδευτικό και στο σχολείο», σημείωσε.

Ανέφερε, ταυτόχρονα, ότι η διερεύνηση θα γίνει από το Υπουργείο. Ενώ το θέμα αντιμετωπίστηκε αμέσως και σε λιγότερο από ένα τέταρτο μετά την έναρξη της εξέτασης είχαν ειδοποιηθεί τα σχολεία ότι θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί το εφεδρικό δοκίμιο και παρά το ότι σχεδόν ολότητα των μαθητών παρακάθισε -παρά την ταλαιπωρία αυτή – στην εξέταση με το εφεδρικό δοκίμιο, σε τρία από τα 63 σχολεία παρατηρήθηκε αυτό το φαινόμενο της αποχώρησης παιδιών, είπε.

«Και αυτό θα διερευνηθεί, γιατί δεν είναι δυνατό σε όλα τα σχολεία να βρουν τον τρόπο να λειτουργήσουν κανονικά και σε τρία μόνο σχολεία να βρεθεί κάποιος αριθμός παιδιών, 130 στον ένα, 50 στο άλλο...οι οποίοι να θεωρήσουν ότι θα έπρεπε να αποχωρήσουν διατρέχοντας τον κίνδυνο να εφαρμοζόταν ο κανονισμός και να είχαν ουσιαστικά μηδενιστεί. Αυτό αποφεύχθηκε. Αποφασίσαμε ότι δεν θα γίνει αυτό. Θα τους δοθεί η ευκαιρία αλλά θα πρέπει το Υπουργείο και η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης να δει τι δεν πήγε καλά σε εκείνα τα σχολεία», πρόσθεσε.      

Λειτουργία Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στη Δημοτική Εκπαίδευση και τα Γυμνάσια

Ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε, επιπρόσθετα, ότι στο πλαίσιο της έναρξης λειτουργίας Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στη Δημοτική Εκπαίδευση και τα Γυμνάσια από το σχολικό έτος 2023-2024, με συγκεκριμένη κατανομή χρόνου και σχεδιασμό, όπως αποφασίστηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, γίνονται συνεννοήσεις με το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων και την Αστυνομία ούτως ώστε να εισαχθεί μια ενότητα Κυκλοφοριακής Αγωγής και Οδικής Ασφάλειας.

Σημείωσε ότι η σχετική αγωγή που ήδη παρέχεται σε σχολεία σχετικά με αυτό το θέμα, καθώς και η αξιοποίηση του Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής της Αστυνομίας, θα ενταχθούν μέσα από συστηματικό ολοκληρωμένο προγραμματισμό στη λειτουργία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλα τα σχολεία.

«Είναι πράγματι πολύ σημαντικό από μικρής ηλικίας, τόσο για την προσωπική ασφάλεια τους, όσο και ως αυριανοί πολίτες και χρήστες μεταφορικών μέσων, τα παιδιά να ενημερώνονται και να τυγχάνουν αγωγής κυκλοφοριακής συνείδησης. Με αυτό τον τρόπο μπορεί το σχολείο να συμβάλει τόσο στην ολοκληρωμένη διαπαιδαγώγηση των μαθητών και μαθητριών, όσο και στη δημόσια ασφάλεια και την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος των οδικών ατυχημάτων», συμπλήρωσε.

Επομένως, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, με την καινοτομία της λειτουργίας Εργαστηρίων Δεξιοτήτων μαζί με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση -όπως ορίζεται και από την πρόσφατη σχετική νομοθεσία- δίνεται η δυνατότητα να καλλιεργούνται σε ξεχωριστές θεματικές ενότητες και με πιο συστηματικό τρόπο τόσο η Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια, όσο και ο Χρηματοοικονομικός Γραμματισμός (σύμφωνα και με την Εθνική Στρατηγική που υιοθετήθηκε πρόσφατα από το Υπουργικό Συμβούλιο), οι ψηφιακές δεξιότητες, η προστασία από εξαρτήσεις, η περιβαλλοντική εκπαίδευση, κ.ό.κ.

Απαντώντας σε ερώτηση του ΚΥΠΕ αν για αυτά τα εργαστήρια δεξιοτήτων θα έχουν συναντήσεις με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, ο Υπουργός Παιδείας απάντησε καταφατικά, λέγοντας ότι ήδη κατά καιρούς έχουν ενημερωθεί.

«Είναι σε γνώση τους η διαδικασία. Βεβαίως θα γίνει ενημέρωση ειδικότερα για την εισαγωγή της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης που είναι πλέον και νομοθετημένη. Θα γίνει ενημέρωση διότι έχει γίνει προσπάθεια, ούτως ώστε να μην επηρεαστεί το ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο δεν μπορεί να αλλάξει χωρίς συνεννοήσεις. Επειδή όμως προβλέπεται και από την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου να γίνουν διαβουλεύσεις, για μερικές τάξεις όσον αφορά το λύκειο και τις τεχνικές σχολές, στο πλαίσιο της Επιτροπής Ωρολόγιων Προγραμμάτων, οπωσδήποτε θα γίνει συζήτηση», πρόσθεσε.

Ευρύτερα όμως, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, για την λειτουργία των εργαστηρίων δεξιοτήτων, «τα οποία πιστεύω ότι είναι μια πολύ-πολύ σημαντική και ωφέλιμη καινοτομία, θα γίνουν ευρύτερα διαβουλεύσεις, συνεννοήσεις, επιμορφώσεις».

«Σε πρώτη φάση όμως τις επόμενες μέρες θα ενημερωθούν και οι τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις όπως παράλληλα σε δεύτερη φάση και οι γονείς, αλλά θα ενημερωθούν και για συγκεκριμένες διευθετήσεις, οι οποίες από τούδε και στο εξής θα πρέπει να γίνουν από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης του Υπουργείου, που θα χαράξουν την πορεία για την εφαρμογή αυτών των αποφάσεων», κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

X