ΚΥΠΕ
Οι οργανωμένοι γονείς αναμένουν ότι θα υλοποιηθούν άμεσα και ο σχεδιασμός και οι συμφωνηθέντες ενέργειες για τη Δημοτική Εκπαίδευση, αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Αναφέρει, επίσης, πως παρακολουθώντας τις εξελίξεις, τόσο σε σχέση με τα μέτρα περιορισμού διακίνησης των πολιτών και αναστολής των εργασιών σε πολλούς τομείς, ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος εξάπλωσης του ιού στην Κύπρο, όσο και συμμετέχοντας ενεργά με εισηγήσεις στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα δημοτικά σχολεία, μέσα από αυτή την ανακοίνωση, εκφράζει τις ευχαριστίες της στις χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι/ες από τη στιγμή αναστολής των μαθημάτων, υπέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο για να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική και ψυχολογική στήριξη μέσα από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα παιδιά.
Εκφράζει, παράλληλα, τις ευχαριστίες της προς το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας για τον σχεδιασμό και τη σταδιακή υλοποίηση της εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, παρόλες τις δυσκολίες που καθημερινά προκύπτουν.
«Κατανοούμε πλήρως την απόφαση τους να δοθεί προτεραιότητα στους/στις μαθητές/τριες της Μέσης Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης, για τους οποίους η σχολική χρονιά τελειώνει ενωρίτερα και θα παρακαθίσουν σε εξετάσεις. Αναμένουμε ταυτόχρονα, ότι θα υλοποιηθούν άμεσα και ο σχεδιασμός και οι συμφωνηθέντες ενέργειες για τη Δημοτική Εκπαίδευση», προσθέτει.
Σημειώνει ότι ως οργανωμένοι γονείς χαιρέτησαν από την πρώτη στιγμή την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και κατέθεσαν εισηγήσεις προς το αρμόδιο Υπουργείο, αφού έλαβαν υπόψη τις θέσεις, ανησυχίες και προβληματισμούς των γονέων/κηδεμόνων - μελών τους.
«Μέλημά μας είναι η συνέχιση της εκπαίδευσης των παιδιών μας είτε με την εφαρμογή της ασύγχρονης, είτε με της σύγχρονης εκπαίδευσης», συμπληρώνει.
Με βάση τα πιο πάνω, η Συνομοσπονδία αναφέρει όσον αφορά τους/τις μαθητές/τριες της Ε’ και ΣΤ΄ τάξης ότι πρέπει να συνεχίσει απρόσκοπτα η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση εκεί και όπου υπάρχουν σχολεία ή/και τμήματα που οι μαθητές/τριες έχουν όλοι/όλες τον απαραίτητο εξοπλισμό και πρόσβαση στο διαδίκτυο.
«Σε όσα σχολεία έχουν γίνει οι απαραίτητες διευθετήσεις και δεν έχουν αρχίσει την εφαρμογή, όπως με οδηγίες του ΥΠΠΑΝ το πράξουν άμεσα. Λαμβάνοντας υπόψη τη δέσμευση του Υπουργού Παιδείας ότι σε πολύ λίγες μέρες θα έχουν όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές/τριες των πιο πάνω τάξεων τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό και πρόσβαση στο διαδίκτυο, θεωρούμε ότι δεν πρέπει να καθυστερήσει άλλο η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση», σημειώνει.
Σχετικά με τους/τις μαθητές/τριες των Α’ με Δ’ τάξεων, η Συνομοσπονδία αναφέρει ότι θα πρέπει να συνεχιστεί η ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με τα μέσα τα οποία εφαρμοζόταν μέχρι σήμερα.
«Στις περιπτώσεις όπου δεν εφαρμόστηκε ακόμα ή υπολειτουργεί, να στηριχθούν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες έτσι ώστε να αρχίσει άμεσα. Θεωρούμε ότι επιβάλλεται να υπάρχει καθημερινή επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και παιδιών, ο οποίος να καθοριστεί άμεσα από τον ΥΠΠΑΝ, ώστε να συνεχίσει η μάθηση, αλλά και να κρατηθεί η ψυχολογία των παιδιών μας σε υψηλά επίπεδα, με το να νιώθουν ότι τόσο το σχολείο τους είναι εκεί, όσο και οι δάσκαλοι και οι συμμαθητές τους. Όλα τα παιδιά έχουν τα ίδια δικαιώματα και είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να παρέχουμε ίσες ευκαιρίες σε όλους, επαναλαμβάνουμε ότι ο όποιος προγραμματισμός γίνεται θα πρέπει απαραίτητα να περιλαμβάνει μαθητές/τριες με μεταναστευτική βιογραφία και μαθητές/τριες της ειδικής εκπαίδευσης», προσθέτει.
Η Συνομοσπονδία αναφέρει ότι συγκεκριμένες εισηγήσεις και απόψεις, για όλα τα πιο πάνω θέματα και για όσα προκύψουν με την πάροδο των ημερών, θα συνεχίζονται να κατατίθενται άμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Τέλος, ευχαριστεί τους τοπικούς Συνδέσμους Γονέων και Κηδεμόνων, αλλά και αρκετούς εκπαιδευτικούς που με δικά τους έξοδα και πρωτοβουλία έχουν συμβάλει στο να μειωθούν κατά πολύ οι ανάγκες για τεχνολογικό εξοπλισμό των μαθητών/τριών, όπως επίσης και Διευθύνσεις σχολείων, που δάνεισαν εξοπλισμό των σχολείων τους σε μαθητές/τριες, μετά τις σχετικές άδειες από το ΥΠΠΑΝ.