ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Νέα κρίση στην Παιδεία από τη σύγκρουση ΟΕΛΜΕΚ - Μιχαηλίδου

Η απάντηση στο Σχέδιο Αξιολόγησης και οι προειδοποιήσεις για εντονότερες αντιδράσεις

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Νέα κρίση δημιουργείται στον τομέα της Παιδείας μετά από την επίθεση που εξαπέλυσε η ΟΕΛΜΕΚ στην υπουργό Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου, με αφορμή το Σχέδιο Αξιολόγησης που απέστειλε η υπουργός. Η ΟΕΛΜΕΚ στην επιστολή της παραθέτει σειρά καταγγελιών με επίκεντρο τις αξιολογήσεις. Στην επιστολή, αναφέρεται μεταξύ άλλων πως «δεν πρόκειται να ανεχτούμε την προσπάθεια που καταβάλλετε μέσω της επιστολής σας, καθώς και μέσω δημόσιων τοποθετήσεών σας, που είναι η μετάθεση των δικών σας ευθυνών για τον δυσλειτουργικό διάλογο για το σύστημα αξιολόγησης, αλλού».

Πέρα από τις αξιολογήσεις, η ΟΕΛΜΕΚ, στα ένδεκα συνολικά σημεία που παραθέτει στην επιστολή της, βρίσκονται ανάμεσα σε άλλα το Σχολείο Εναλλακτικής Φοίτησης, το ζήτημα της παραβατικότητας, η Συμφωνία για αύξηση των μόνιμων θέσεων, το θέμα των Κρατικών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης, οι αποσπάσεις διευθυντικών στελεχών, οι κάμερες και τα κλιματιστικά.

«Η υπομονή και η ανοχή της Οργάνωσής μας έχει εξαντληθεί. Ο εμπαιγμός της ΟΕΛΜΕΚ από το Υπουργείο σας δεν μπορεί γίνεται επ' αόριστον ανεκτός, Η Οργάνωσή μας, ως ύστατη προσπάθεια να προχωρήσουν τα πιο πάνω ζητήματα θα σας δώσει πίστωση μέχρι την 10 Ιανουαρίου 2025, για να πάρει συγκεκριμένες και όχι γενικόλογες απαντήσεις. Σε περίπτωση που συνεχιστεί η κοροϊδία και η ίδια μη παραγωγική στάση του ΥΠΑΝ στα πιο πάνω, η αντίδρασή μας θα είναι έντονη», αναφέρει καταληκτικά η επιστολή.

Ανακρίβεια και έλλειψη παιδαγωγικών επιχειρημάτων

Η Αθηνά Μιχαηλίδου σχολιάζοντας τις επικρίσεις της ΟΕΛΜΕΚ, ανέφερε ότι η οργάνωση αποφεύγει να σχολιάσει την ουσία της επιστολής, που είναι η αξιολόγηση. Σημειώνει πως η οργάνωση των εκπαιδευτικών καταφεύγει στην παράθεση άλλων θεμάτων στα οποία το ΥΠΑΝ έχει δώσει λύσεις που πιθανόν δεν ικανοποιούν την ΟΕΛΜΕΚ. Επιπρόσθετα, τονίζει ότι η επιστολή ΟΕΛΜΕΚ περιέχει πολλές ανακρίβειες, μηδενίζει τα πάντα και αποδεικνύει την έλλειψη παιδαγωγικών επιχειρημάτων.

Αυτούσια η επιστολή ΟΕΛΜΕΚ

Έντιμη κυρία Υπουργέ,

Με αφορμή την επιστολή σας προς την ΟΕΛΜΕΚ με θέμα «Νέο Σύστημα Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών» και ημερομηνία 22 Νοεμβρίου 2024, η Οργάνωσή μας τονίζει τα ακόλουθα:

1). Δυστυχώς, η πιο πάνω επιστολή αποτελεί μία ακόμα απόδειξη για την τάση που επιδεικνύετε όλο το προηγούμενο διάστημα, να παρουσιάζετε δηλαδή μια πλασματική ή εικονική πραγματικότητα, η οποία δεν αντικατοπτρίζει τα όσα πραγματικά συμβαίνουν. Στην πορεία, αυτή η εικονική πραγματικότητα καταρρίπτεται από τα ίδια τα δεδομένα.

Το ίδιο πράξατε με το θέμα της στελέχωσης των σχολείων, όπου δηλώνατε στα τέλη Αυγούστου ότι τα σχολεία είναι πλήρως στελεχωμένα, ενώ διορισμοί γίνονται ακόμα και στα τέλη Νοεμβρίου. Το ίδιο έγινε και με τα Αναλυτικά Προγράμματα, όπου μιλούσατε για επικαιροποίηση, εκσυγχρονισμό, μείωση ύλη, ενώ το αποτέλεσμα που παρουσιάσατε δεν επιβεβαιώνει σε καμία περίπτωση τις υποσχέσεις. Το ίδιο ισχύει με τους επιτηρητές ασφαλείας στα Γυμνάσια, όπου δηλώνατε στη Βουλή το Σεπτέμβριο ότι έχουν τοποθετηθεί, κάτι που στα τέλη Νοεμβρίου ακόμα δεν συμβαίνει. Το ίδιο κάνετε συνεχώς στα πλείστα θέματα, σε μια ατέρμονη προσπάθεια ωραιοποίησης της πραγματικότητας.

Θα λέγαμε ότι δεν αποτελεί έκπληξη η πιο πάνω πρακτική σας, αφού προσπαθείτε ως πολιτικό πρόσωπο να υπερασπιστείτε το «έργο» σας και να καλύψετε δικές σας αδυναμίες ή/και λάθη.

Ενώ μπορούμε να κατανοήσουμε τις προθέσεις σας, δεν πρόκειται να ανεχτούμε αυτό την προσπάθεια που καταβάλλετε μέσω της επιστολής σας, καθώς και μέσω δημόσιων τοποθετήσεών σας, που είναι η μετάθεση των δικών σας ευθυνών για τον δυσλειτουργικό διάλογο για το σύστημα αξιολόγησης, αλλού. Το πράττετε εξάλλου σε πολλά θέματα το τελευταίο χρονικό διάστημα, για να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα. Για τα Αναλυτικά Προγράμματα φταίνε οι Επιθεωρητές, για τα κλιματιστικά και τους επιτηρητές ασφαλείας οι Σχολικές Εφορείες. Για το θέμα της αξιολόγησης η ΟΕΛΜΕΚ.

Τολμάτε μάλιστα να χαρακτηρίσετε τη στάση της Οργάνωσής μας μη παραγωγική. Ειδικά εσείς δεν θα έπρεπε επικαλείστε την παραγωγικότητα, όχι μόνο για το θέμα της αξιολόγησης, αλλά και για σειρά άλλων θεμάτων που θα παραθέσουμε στη συνέχεια.

Αρχίζουμε όμως με το θέμα της αξιολόγησης:

Πώς είναι δυνατό να μιλάτε για μη παραγωγική στάση της ΟΕΛΜΕΚ, όταν οι προτάσεις που καταθέτετε είναι γεμάτες ελλείψεις, ασάφειες, αοριστίες και δεν αναλύονται λεπτομερώς σε κανένα σημείο τους;

Πώς μπορεί να γίνει παραγωγικός διάλογος, όταν σας θέτουμε γραπτώς σε επιστολή μας με ημερ. 18/10/24 αναλυτικά τις θέσεις μας για το Στάδιο Α', μαζί με σειρά ερωτημάτων και να λαμβάνουμε ως απάντηση νέο κείμενο στις 25/10/24 για το εν λόγω στάδιο, στο οποίο δεν γίνεται καμία απολύτως αναφορά στην επιστολή μας και δεν υπάρχει καμία απάντηση στα ερωτήματα που σας υποβάλαμε;

Πώς θα γίνει παραγωγικός διάλογος όταν, ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί ο διάλογος για το Στάδιο Α', ο οποίος ουσιαστικά δεν έχει καν ξεκινήσει, μας αποστέλλετε πρόχειρα κείμενα για τα επόμενα στάδια;

Πώς θα γίνει παραγωγικός διάλογος, όταν οι προτάσεις σας δεν συνοδεύονται από οικονομική μελέτη για τον διδακτικό / διοικητικό χρόνο, ενώ γνωρίζετε ότι άλλες προσπάθειες στο παρελθόν απέτυχαν για αυτόν ακριβώς τον λόγο; Πώς θα γίνει παραγωγικός διάλογος, όταν καταθέτετε προτάσεις που δεν διασφαλίζουν την εφαρμογή ενός αξιοκρατικού συστήματος αξιολόγησης (π.χ. σύνθεση δευτεροβάθμιου σώματος εξέτασης ενστάσεων);

Πώς θα γίνει παραγωγικός διάλογος, τη στιγμή που επαναφέρετε απαράδεκτες πρόνοιες που είχαν απορριφθεί στο παρελθόν;

Η Οργάνωσή μας, βλέποντας την πιο πάνω αντιπαραγωγική διαδικασία, για την οποία αποκλειστικά υπεύθυνη είστε εσείς, έπραξε απλά το αυτονόητο. Ζήτησε μια συνολική και ολοκληρωμένη πρόταση από το ΥΠΑΝ, με όλες τις λεπτομέρειες, χωρίς κενά και ασάφειες, συμπεριλαμβανομένης και της οικονομικής μελέτης, για να τοποθετηθεί υπεύθυνα και σοβαρά.

Η απόφασή της Οργάνωσής μας εδράζεται όχι μόνο στην εμπειρία της από τον αντιπαραγωγικό και σαλαμοποιημένο «διάλογο» που κάνετε επί του θέματος της αξιολόγησης, αλλά και από τον «διάλογο» που κάνουμε μαζί σας εδώ και πολλούς μήνες για διάφορα θέματα, για τα οποία δεν πήραμε ποτέ συγκεκριμένες και ουσιαστικές απαντήσεις με αποτέλεσμα μια σειρά σοβαρών ζητημάτων της Μέσης Εκπαίδευσης να παραμένουν ανοικτά και άλυτα.

Τα συγκεκριμένα ζητήματα θα αναφερθούν πιο κάτω. Θέλουμε, όμως, πριν προχωρήσουμε σε αυτά, να σταθούμε σε αναφορά που κάνατε στην επιστολή σας, η οποία δείχνει μεγάλη ασέβεια προς όλες τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις, αφού μιλάτε για δήθεν μηνύματα που λαμβάνετε από τη βάση των εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων. Γνωρίζετε πολύ καλά ποιοι εκπροσωπούν τη βάση των εκπαιδευτικών και γνωρίζετε, επίσης, τις συνέπειες που είχαν προκάτοχοί σας που δεν σεβάστηκαν ή/και πρόσβαλαν τους εκπαιδευτικούς και τις Οργανώσεις που τους εκπροσωπούν.

Ερχόμαστε τώρα στα ζητήματα της Μέσης Εκπαίδευσης, στα οποία επιδεικνύετε την ίδια αναποτελεσματική και αντιπαραγωγική στάση όλους τους τελευταίους μήνες.

2). Αρχικά θα αναφερθούμε στο Σχολείο Εναλλακτικής Φοίτησης και Επανένταξης. Ένα θέμα στο οποίο, πέραν της αναποτελεσματικότητας, δείξατε παρόμοια προσβλητική συμπεριφορά όπως η πιο πάνω για την αξιολόγηση, την οποία φαίνεται να επιστρατεύετε όταν έρχεστε αντιμέτωπη με αποτυχημένες πολιτικές ή αποφάσεις σας. Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση του Υπουργείου σας αναφορικά με το Σχολείο Εναλλακτικής Φοίτησης και Επανένταξης, την οποία εκδώσατε στις 14/10/2024, προκάλεσε οργή και αγανάκτηση στον εκπαιδευτικό κόσμο και όχι μόνο, δεδομένου ότι την αποκλειστική ευθύνη για τις δυσάρεστες εξελίξεις την είχατε εσείς και όχι οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές, όπως αναφέρατε στην ανακοίνωση. Πέραν τούτου, στο συγκεκριμένο θέμα κάθε άλλο εκτός από παραγωγική ήταν η στάση σας, αφού παραβιάσατε κάθε κανόνα εισαγωγής αλλαγών / καινοτομιών στην εκπαίδευση, δεν ενημερώσατε ποτέ τους εμπλεκόμενους για το περιεχόμενο του προγράμματος, όπως είχατε υποσχεθεί, και δεν ενημερώσατε τους εμπλεκόμενους για την επιλογή του χώρου.

3), Για το εξαιρετικά σημαντικό θέμα της μαθητικής παραβατικότητας, ενώ δεσμευτήκατε για μια σειρά μέτρων ουσιαστικά δεν έγινε τίποτα, αφού ακόμα και χρήσιμοι θεσμοί (π.χ. ΟΑΠ) έχουν υποβαθμιστεί επί των ημερών σας:

α) Με μια σειρά άστοχων ενεργειών του Υπουργείου σας οδηγήσατε σε αδιέξοδο την εφαρμογή του Εναλλακτικού Προγράμματος για τους μαθητές με «ακραία παραβατική συμπεριφορά», το οποίο ήταν εισήγηση της ΟΕΛΜΕΚ.

β) Το θέμα της εγκατάστασης καμερών στις Σχολικές Ομάδες δεν έχει προχωρήσει, ακόμα και στα ελάχιστα σχολεία που δεσμευθήκατε.

γ) Ενώ δημόσια ανακοινώσατε την τοποθέτηση επιτηρητών ασφαλείας (φυλάκων) σε όλα τα Γυμνάσια, σε δεκάδες σχολεία ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί και

δ) Συμφωνούσατε για την ανάγκη αναβάθμισης της λειτουργίας της ΟΑΠ, ώστε να λειτουργεί πιο έγκαιρα, από τις αρχές Σεπτεμβρίου, και πιο αποτελεσματικά, χωρίς πολύπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες. Σήμερα, η λειτουργία της μόνο άμεση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.

4). Δεν έχετε τηρήσει τη δέσμευση που αναλάβατε στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 26/9/2024, όπου αναφέρατε ενώπιον όλων των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων ότι θα αποστείλετε πρόταση για το φλέγον θέμα του Συστήματος Διορισμού των Εκπαιδευτικών στις αρχές Οκτωβρίου και, συγκεκριμένα, την «επόμενη βδομάδα». Στη Βουλή δηλώσατε ότι θα φέρετε πρόταση στις αρχές του 2025.

5). Έχετε αφήσει μετέωρη την εφαρμογή της Συμφωνίας μας για αύξηση των μόνιμων θέσεων, ώστε να μειωθεί σταδιακά ο τεράστιος αριθμός των συμβασιούχων, το ποσοστό των οποίων αγγίζει αυτή τη σχολική χρονιά τον μεγάλο ποσοστό του 20%! Η Κυβέρνησή σας δεν έχει συμπεριλάβει καμία πρόβλεψη στον προϋπολογισμό του 2025 για αύξηση των μονίμων θέσεων με στόχο να μειωθεί σταδιακά το ποσοστό των συμβασιούχων στο συμφωνημένο 7%. Όλα αυτά, ενώ γνωρίζετε ότι χωρίς την αύξηση των μόνιμων οργανικών θέσεων το νέο σύστημα διορισμού ουσιαστικά θα οδηγηθεί σε αδιέξοδο, πέρα από τα άλλα προβλήματα που πρέπει να λυθούν άμεσα.

6). Σε πολλές συναντήσεις, από την ανάληψη των καθηκόντων σας μέχρι σήμερα, δηλώνατε ότι θα φέρετε πρόταση / νομοσχέδιο για την επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν στη Νομοθεσία των Ιδιωτικών Σχολείων. Ενώ έχετε αναγνωρίσει ότι το Υπουργείο σας αδυνατεί να ασκήσει τον όποιο έλεγχο επί των Ιδιωτικών Σχολείων δεν προχωρήσατε σε καμία ενέργεια ενίσχυσης της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου σας, Δεν ετοιμάσατε κανένα οργανόγραμμα ενίσχυσης της στελέχωσης της Υπηρεσίας που είναι εντεταλμένη να ασκήσει τον έλεγχοι που προβλέπεται από τη Νομοθεσία επί των Ιδιωτικών Σχολείων. Στη συνάντηση της Γραμματείας της ΟΕΛΜΕΚ με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, στις 20 Μαΐου 2024, σας ζητήθηκε από τον Πρόεδρο μέχρι την ι η Ιουνίου 2024 να του καταθέσετε σχετική πρόταση. Ενώ έχουν παρέλθει έξι μήνες δεν υπήρξε καμία εξέλιξη επί του θέματος. Φαίνεται να έχετε εγκαταλείψει το θέμα προς όφελος των Ιδιωτικών συμφερόντων. Ουσιαστικά, ο μόνος χαρακτηρισμός που ταιριάζει στη στάση σας είναι η κοροϊδία.

7), Επί του ζητήματος των Κρατικών Ινστιτούτων Επιμόρφωσης (ΚΙΕ) είναι σαφές ότι αρνηθήκατε τον διάλογο για την παιδαγωγική αναβάθμισή τους, καθώς επίσης και να εφαρμόσετε εκπαιδευτικές πολιτικές που εφαρμόσατε σε άλλες βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Είναι σαφές ότι μεροληπτείτε σε βάρος της Μέσης Εκπαίδευσης. Αρνηθήκατε να συζητήσετε μαζί μας την αναβάθμιση των ΚΙΕ και σήμερα περισσότερα από 100 τμήματα δεν μπορούν να λειτουργήσουν λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών. Έτσι εννοείτε την παιδαγωγική αναβάθμιση των ΚΙΕ;

8). Σε ό,τι αφορά στις αποσπάσεις Διευθυντικών Στελεχών, ένα θέμα για το οποίο δηλώνατε ότι συμφωνείτε με τη θέση της Οργάνωσής μας, όχι μόνο δεν κάνατε ουσιαστικά βήματα, αλλά προβήκατε σε νέες αποσπάσεις Διευθυντικών Στελεχών, τις οποίες αρνηθήκατε να ανακαλέσετε. Αποτέλεσμα της πολιτικής σας αυτής ήταν το 20% των Σχολικών Μονάδων να είναι διοικητικά υποστελεχωμένα.

9). Αλλάξατε μονομερώς και ετσιθελικά το Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μεταβατικών τάξεων για παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία, χωρίς κανένα διάλογο ή ακόμη ενημέρωση και χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση.

10), Δεν έχετε καταθέσει ποτέ συγκεκριμένο και ολοκληρωμένο χρονοδιάγραμμα για την εγκατάσταση κλιματιστικών στις Σχολικές Μονάδες, όπως ζητάνε όλοι οι φορείς.

11). Τέλος, αποφεύγετε επανειλημμένως την ουσιαστική συζήτηση όσων έχουν αποκοπεί από τη Μέση Εκπαίδευση την περίοδο 2013-2019.

Στα πιο πάνω θέματα θα μπορούσαν να προστεθούν και άλλαι Η υπομονή και η ανοχή της Οργάνωσής μας έχει εξαντληθεί. Ο εμπαιγμός της ΟΕΛΜΕΚ από το Υπουργείο σας δεν μπορεί γίνεται επ' αόριστον ανεκτός, Η Οργάνωσή μας, ως ύστατη προσπάθεια να προχωρήσουν τα πιο πάνω ζητήματα θα σας δώσει πίστωση μέχρι την 10 Ιανουαρίου 2025, για να πάρει συγκεκριμένες και όχι γενικόλογες απαντήσεις. Σε περίπτωση που συνεχιστεί η κοροϊδία και η ίδια μη παραγωγική στάση του ΥΠΑΝ στα πιο πάνω, η αντίδρασή μας θα είναι έντονη.

Ως προς το θέμα της αξιολόγησης, θα αναμένουμε τη συνολική και ολοκληρωμένη πρόταση του ΥΠΑΝ, στην οποία θα πρέπει να περιλαμβάνονται όλες οι πτυχές/στάδια της, μαζί με την οικονομική μελέτη για το διδακτικό / διοικητικό χρόνο, ώστε να τοποθετηθούμε ολοκληρωμένα, όπως πράττουμε πάντα, με βάση τα όσα αναφέραμε στη σχετική επιστολή μας με ημερ. 20 Νοεμβρίου 2024».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση