Η αφαίρεση αποκλειστικής συνοδού από εξάχρονο αγοράκι στη Λεμεσό, λίγες μόλις μέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, έχει κρατήσει τον μικρό Κωνσταντίνο μακριά από το σχολείο -και συγκεκριμένα στο σπίτι, όπου τον φροντίζει η μητέρα του- τις πρώτες εβδομάδες της έναρξης των μαθημάτων.
Ένα κράμα ασυνεννοησίας, γραφειοκρατείας και λανθασμένων χειρισμών φέρονται να στερούν τη δυνατότητα ένταξης και ενσωμάτωσης ενός μικρού παιδιού στη σχολική κοινωνία με την οικογένειά του να απευθ΄ύνει συνεχείς αλλά αναπάντητες εκκλήσεις.
Η κατάσταση του μικρού Κωνσταντίνου
Πρόκειται για παιδάκι που έχει διαγνωστεί με ψυχοκινητική αναπτυξιακή καθυστέρηση (λόγω απουσίας μέρους του 10ου χρωμοσώματος) κάτι που καθιστά την συνεχή και απρόσκοπτη φροντίδα του απαραίτητη αφού μιλά ελάχιστα (συνεννοείται με τη νοηματική και συγκεκριμένα τη μέθοδο της Ακάτου), ενώ δεν αυτοεξυπηρετείται έχοντας προβλήματα στην βάδιση, την σίτιση καθώς και στη χρησιμοποίηση του αποχωρητήριου. Παρόμοιο πρόβλημα είχε αντιμετωπίσει η οικογένεια και πριν από δύο περίπου χρόνια, όταν μετά από συνεχή διαβήματα επέστρεψε η σχολική συνοδός του και συνέχισε κανονικά τη χρονιά, με τη μητέρα του να τονίζει την αλματώδη πρόοδο του.
Κόπηκε λόγω... περικοπών η συνοδός
Όπως ανέφερε μιλώντας στην «Καθημερινή» η μητέρα του Κωνσταντίνου, κυρία Ζωή Ρούσσου, μία εβδομάδα πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς η συνοδός (που βρίσκεται στη φροντίδα του παιδιού τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια) της τηλεφώνησε αναφέροντας πως η σύμβαση της με τη σχολική μονάδα δε θα συνεχιστεί, ενώ φέρεται να ανέφερε λόγους περικοπών. Ενημερώθηκε μάλιστα πως στο σχολείο θα υπάρχει συνοδός, που θα είναι όμως υπεύθυνη και για άλλα τρία παιδάκια ταυτόχρονα, που αντιμετωπίζουν διαφορετικής φύσεως ή έντασης ζητήματα.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το παιδί να καθηλωθεί ουσιαστικά στο σπίτι, μη μπορώντας να μεταβεί κανονικά στο σχολείο αφού πέραν της ανησυχίας για τη μη ικανοποιητική φροντίδα κατά την παραμονή του στη σχολική μονάδα, η σχολική συνοδός της οποίας η σύμβαση τερματίστηκε, είχε αποκτήσει οικειότητα όντας υπεύθυνη για την φροντίδα του μικρού Κωνσταντίνου εδώ και δυόμιση περίπου χρόνια. Εκτός αυτών και σε ζητήματα τεχνογνωσίας η συγκεκριμένη συνοδός μπορούσε να συνεννοηθεί με το παιδί στη νοηματική με τη μέθοδο της Ακάτου κάτι που φέρεται να είχε καταλυτικό ρόλο στην πρόοδο που παρουσίασε όσο καιρό φοιτούσε υπό την αιγίδα της.
Φωνή βοώντος εν τη ερήμω - Στο βρόντο οι εκκλήσεις της οικογένειας
Μεγαλύτερο προβληματισμό προκαλεί η στάση των εμπλεκομένων αφού όπως ανέφερε στην «Κ» η μητέρα του μικρού Κωνσταντίνου, δύο και πλέον εβδομάδες μετά και ενώ έχουν αποσταλεί από πλευράς οικογένειας επιστολές στην Σχολική Εφορεία, στον πρόεδρο Επαρχιακής Επιτροπής Ειδικής Εκπαίδευσης Λεμεσού (αλλά και στα Κεντρικά της Λευκωσίας) και στο Υπουργείο Παιδείας δεν έχουν λάβει την παραμικρή απάντηση. «Ούτε καν από το σχολείο δεν μ’έχουν καλέσει να αναρωτηθούν γιατί δεν πηγαίνει το παιδί μου» ανέφερε χαρακτηριστικά η Ζωή Ρούσσου.