Kathimerini.com.cy
Σε καταγγελία προχώρησε γιος αποθανούσας για τις συνθήκες που επικρατούν στο νεκροτομείο του Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου αναφέροντας ότι τον πήραν τηλέφωνο από το Νοσοκομείο για να παραλάβει τη σορό της μητέρας του και να τη μεταφέρει στην οικία του σε δωμάτιο με χαμηλό κλιματισμό λόγω του ότι δεν λειτουργούσε αυτό του νοσοκομείου.
Κληθείς να αναφερθεί στην καταγγελία, ο δικηγόρος της οικογένειας Χρύσανθος Λαζάρου, δήλωσε στην εκπομπή «ALPHA Καλημέρα» ότι τα γεγονότα χωρίζονται σε δύο σκέλη, αρχικά με το σύστημα κλήτευσης ασθενοφόρου και μετέπειτα με τα όσα διαδραματίστηκαν στο νεκροτομείο του Γενικού Νοσοκομείου Αμμοχώστου και των λειτουργών του.
Σύμφωνα με τον δικηγόρο της οικογένειας, ο γιος βρήκε τη μητέρα του αναίσθητη στην οικία την 1η Φεβρουαρίου 2024 και κάλεσε το 112 ωστόσο δεν απαντούσαν με αποτέλεσμα η γραμμή να κλείσει αυτόματα. Μετέπειτα, κάλεσε το Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου και τον παρέπεμψαν να καλέσει στο 112, με τον ίδιο να αναφέρει ότι δεν απαντούν. Τελικά, σύμφωνα με τον κ. Λαζάρου, του έδωσαν τον αριθμό του κέντρου συντονισμού ασθενοφόρων, το οποίο εντός 5 λεπτών ήταν στο σημείο. Η γυναίκα διαπιστώθηκε από νοσηλευτή ότι ήταν νεκρή και μεταφέρθηκε στο ΓΝ Αμμοχώστου.
Μετέπειτα, όπως αναφέρεται στην καταγγελία, τα μέλη της οικογένειας της αποθανούσας, κατά την κατάθεσή τους στον Αστυνομικό Σταθμό Δερύνειας, κάλεσαν τον ένα γιο από το νοσοκομείο λέγοντάς του ότι λόγω του σωματότυπου της μητέρας του δεν χωρούσε στη θυρίδα κατάψυξης, ενώ στο δωμάτιο που είναι διαμορφωμένο για τέτοια περιστατικά το κλιματιστικό υπολειτουργούσε, με αποτέλεσμα να τον παρακαλέσουν να παραλάβει το σώμα της μητέρας του και να τη μεταφέρει ο ίδιος σε δωμάτιο με κλιματιστικό. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον δικηγόρο, του είπαν να πάρει το σώμα της μητέρας του και να το μεταφέρει σε δωμάτιο της οικίας του ανάβοντας το κλιματιστικό σε χαμηλή θερμοκρασία.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι δύο αστυνομικοί ανέφεραν στον γιο της αποθανούσας ότι τους κάλεσαν από το νοσοκομείο για να παραλάβουν αυτοί τη σορό με το περιπολικό και να τη μεταφέρουν σε άλλο νοσοκομείο όπου ενδεχομένως να την χωρούσε η θυρίδα.
Την ίδια ημέρα τον κάλεσαν από το Γενικό Νοσοκομείο και του ανέφεραν ότι το κλιματιστικό φτιάχτηκε. Την επόμενη ημέρα λειτουργός προσπαθούσε να τους πείσει να την κηδεύσουν γιατί η μητέρα τους θα άρχισε να μυρίζει λόγω του ότι το κλιματιστικό δεν φτιάχτηκε, πρόσθεσε ο κ. Λαζάρου.
Άτομο από το γραφείο τελετών μετέβη στο νοσοκομείο διαπιστώνοντας την αλλοίωση της σορού, ενώ διερωτήθηκε γιατί δεν τοποθετήθηκε σε θυρίδα αφού όπως αναφέρει, την χωρούσε.
Να σημειωθεί ότι έγινε επίσημη καταγγελία, ενώ αποστάλθηκε επιστολή στις 19/2/24 στο Υπουργείο Υγείας και τον Γ. Εισαγγελέα, με τον δικηγόρο να αναφέρει ότι η οικογένεια δεν έλαβε επίσημη απάντηση.
Κάλεσαν γραφείο τελετών και άτομο μετέβη στο νοσοκομείο όπου διαπίστωσε την αλλοίωση στη σορό και διερωτήθηκε γιατί δεν την έβαλαν στη θυρίδα αφού άνετα την χωρούσε.
Η οικογένεια απέστειλε επιστολή στις 19 Φεβρουαρίου προς το Υπουργείο Παιδείας και τον Γενικό Εισαγγελέα, χωρίς απάντηση μέχρι στιγμής.