ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ελεγχοι σε εκατοντάδες Boeing 737 Μax – Ζητήματα «κατασκευαστικής ανεπάρκειας»

Η έκρηξη που σημειώθηκε στο αεροσκάφος 737 Max 9 κατά τη διάρκεια πτήσης της Alaska Airlines έχει θορυβήσει ειδικούς αλλά και αεροπορικές εταιρείες που έχουν αυτό το μοντέλο στον στόλο τους

Kathimerini.gr

Αεροπορικές εταιρείες από τις ΗΠΑ έως τον Παναμά και την Τουρκία έχουν καθηλώσει τα 737 Max 9 της Boeing για επιθεωρήσεις μετά το νέο ατύχημα που σημειώθηκε σε αυτό το μοντέλο αεροσκάφους της Alaska Air.

Η πτήση 1282 της Alaska Air μετέφερε 171 επιβάτες και έξι μέλη του πληρώματος από το Πόρτλαντ στο Οντάριο της Καλιφόρνια στις 5 Ιανουαρίου, όταν το πλήρωμα ανέφερε πρόβλημα συμπίεσης. Το πίσω αριστερό τμήμα της ατράκτου εξερράγη, προκαλώντας ρήγμα που προσομοίαζε σε άνοιγμα πόρτας. Το αεροσκάφος επέστρεψε στο Πόρτλαντ περίπου 20 λεπτά μετά την απογείωση, έχοντας φτάσει σε ύψος περίπου 4.800 μέτρων. Ολοι οι επιβάτες ήταν καλά στην υγεία τους.

Μετά το ατύχημα, η Alaska Air καθήλωσε τον στόλο των 65 737 Max 9 και η United Airlines ακολούθησε το παράδειγμά της με ορισμένα αεροσκάφη. Στη συνέχεια, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας διέταξε την προσωρινή καθήλωση 171 αεροσκαφών, επιταχύνοντας την αντίδραση άλλων αεροπορικών εταιρειών. Η Aeromexico έθεσε εκτός λειτουργίας όλα τα Max 9 της και η Copa Airlines του Παναμά έκανε το ίδιο με τα περισσότερα αεροσκάφη της. Η Turkish Airlines ανακοίνωσε ότι η τουρκική αρχή πολιτικής αεροπορίας ζήτησε να εξετάσει τον μικρό στόλο των πέντε αεροσκαφών 737 Max 9 που διαθέτει. Μέχρι να ολοκληρωθεί η τεχνική εξέταση, η αεροπορική εταιρεία απέσυρε αυτά τα αεροσκάφη από την υπηρεσία.

Σημειώνεται ότι το 737 Max είναι μακράν το πιο δημοφιλές αεροσκάφος της Boeing και η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της. Η έκρηξη στην πτήση 1282 βάζει τώρα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τις πρακτικές κατασκευής του εν λόγω μοντέλου της Boeing, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα έσοδα και τη φήμη της εταιρείας.

«Είμαστε πολύ τυχεροί που αυτό δεν κατέληξε σε κάτι πιο τραγικό», δήλωσε η Τζένιφερ Χόμεντι, επικεφαλής του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, σε συνέντευξη Τύπου στο Πόρτλαντ του Oρεγκον το Σάββατο. «Εχουμε πλέον καθορίσει ότι πρόκειται για ατύχημα και όχι για ένα απλό συμβάν», πρόσθεσε.

Κατασκευαστικό πρόβλημα;

Το αεροσκάφος Max 9 κατασκευάστηκε με αρθρωτές εγκοπές στην άτρακτο που μπορούν να φιλοξενήσουν πρόσθετες εξόδους κινδύνου. Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες παραγγέλνουν αεροπλάνα με τις πόρτες εγκατεστημένες για να μεγιστοποιήσουν τον αριθμό των θέσεων. Aλλες, όπως η Alaska Airlines, δεν χρειάζονται τις επιπλέον εξόδους και έχουν τις οπές μόνιμα σφραγισμένες.

Στο μεταξύ, από το εσωτερικό του αεροσκάφους, το κάλυμμα δεν διακρίνεται από το πλευρικό τοίχωμα, ενώ εξωτερικά διακρίνεται το περίγραμμα του ανοίγματος. Οι εγκοπές του Boeing 737 χρονολογούνται από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 και έχουν εγκατασταθεί σε εκατοντάδες αεροσκάφη.

«Η κατάσταση αυτή έχει όλα τα σημάδια μιας κατασκευαστικής ανεπάρκειας», δήλωσε στο Bloomberg ο εμπειρογνώμονας σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας Τζεφ Γκουζέτι, πρώην επικεφαλής διερεύνησης ατυχημάτων της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. «Δεν γίνεται αυτό το πρόσφατο γεγονός να μην εξεταστεί στο πλαίσιο όλων των προβλημάτων που είχε η Boeing με ελλείψεις στην ποιότητα κατασκευής», πρόσθεσε.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση