ΣΑΡΑ ΡΑΝΤΙΝ / THE NEW YORK TIMES
Λίγες μέρες αφότου η 24χρονη Αμπι Νόρτον γνώρισε κάποιον που της άρεσε στην πλατφόρμα Hinge, τον περασμένο Ιούλιο, έφυγε για ένα ταξίδι δύο εβδομάδων στο εξωτερικό. Δεδομένων των διαφορετικών ζωνών ώρας, η ίδια και ο πιθανός μνηστήρας της δυσκολεύθηκαν να καθιερώσουν μια ρουτίνα στην επικοινωνία τους παρά το γεγονός ότι αντάλλασσαν σταθερά κάποια μηνύματα κάθε μέρα.
Μόλις η Αμπι επέστρεψε στη Μινεάπολη –όπου ζει– οι δυο τους συναντήθηκαν από κοντά, αλλά τα μηνύματα εξακολουθούσαν να μην είναι ικανοποιητικά. Η Αμπι έφθασε να κλαίει και να αισθάνεται μεγάλο άγχος. Ετσι αποφάσισε να ζητήσει τη βοήθεια ενός επαγγελματία στο νεοεμφανιζόμενο πεδίο των μαθημάτων γνωριμιών και παρακολούθησε ένα σεμινάριο από την «προπονήτρια γνωριμιών» Κέλσεϊ Γουόντερλιν.
Η κ. Γουόντερλιν, η οποία άρχισε να ασχολείται με το θέμα των γραπτών μηνυμάτων το 2021, είναι ένας από τους πολλούς «προπονητές γνωριμιών» που προσπαθούν να παρέχουν στους μαθητές τους τις δεξιότητες γραπτής επικοινωνίας. Ποιο είναι ένα καλό πρώτο μήνυμα για να στείλει κανείς σε μια εφαρμογή γνωριμιών; Τι γίνεται αν απλώς δεν ανταποκριθούν; Αυτά είναι τα ερωτήματα στα οποία βοηθάει τους ανθρώπους να απαντήσουν.
Παρά την ευρεία χρήση των εφαρμογών γνωριμιών, η κ. Γουόντερλιν πιστεύει ότι η κοινωνία μας στο σύνολό της εξακολουθεί να υστερεί σημαντικά σε δεξιότητες ψηφιακής επικοινωνίας. Ο λόγος, σύμφωνα με την ίδια, είναι ότι δεν υπάρχει ένα μέρος όπου οι άνθρωποι να μπορούν να πάνε για να μάθουν πώς να ξεκινούν και να διατηρούν μια υγιή σχέση. Αντ’ αυτού, πολλοί αναγκάζονται να τα βρουν όλα μόνοι τους.
Εξάλλου, τα γραπτά μηνύματα είναι ακόμη ένα σχετικά νέο μέσο επικοινωνίας. «Το να αποστάξουμε τα πολύπλοκα συναισθήματά μας σε ένα γραπτό μήνυμα είναι δύσκολο, γεγονός που καθιστά πιθανό να πούμε άθελά μας κάτι που δεν βοηθάει», δήλωσε η κ. Γουόντερλιν.
Το βιντεοσκοπημένα μαθήματά της, τα οποία κοστίζουν 333 δολάρια, περιλαμβάνουν πέντε ενότητες. Ξεκινούν με τη σημασία της δημιουργίας μιας υγιούς επικοινωνίας από νωρίς σε μια σχέση και στη συνέχεια ασχολούνται με διαφορετικούς τύπους «κειμενογράφων», βοηθώντας τους μαθητές να κατανοήσουν ποιο είναι το ιδιαίτερο στυλ του ανθρώπου που τους στέλνει μηνύματα. Ο Νταν Λίντερ, ένας 36χρονος από το Ντιτρόιτ, εγγράφηκε στο μάθημα της κ. Γουόντερλιν τον Δεκέμβριο. «Πλέον στέλνω μηνύματα με σκοπό και πρόθεση», είπε. «Στη συνέχεια κάνω ένα σαφές πλάνο για να ορίσω μια ημερομηνία για ραντεβού. Δεν αισθάνομαι πλέον την ανάγκη να συνεχίσω τη συζήτηση με ψιλοκουβέντες».