ΑΜΠΕ
Εάν αποδειχτεί ότι τα αντισώματα στον κορωνοϊό μπορούν να προσφέρουν ανοσία αυτό θα ήταν «κάτι που αλλάζει τα πάντα», διότι θα επέτρεπε βήματα στη χαλάρωση των περιορισμών και του lockdown, που δεν θα ήταν εφικτά σε διαφορετική περίπτωση, εκτίμησε ο υπουργός Μεταφορών, Γκραντ Σαπς, στη διάρκεια της σημερινής ενημέρωσης της κυβέρνησης γύρω από τα θέματα που αφορούν την εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού στη χώρα.
Ο υπουργός χαρακτήρισε σημαντική την εξέλιξη της έγκρισης από τις υγειονομικές αρχές της Αγγλίας του τεστ αντισωμάτων για τον ιό από την εταιρεία Roche. Για το ίδιο θέμα, ο αναπληρωτής ιατρικός επικεφαλής της Αγγλίας, Τζόναθαν Βαν Ταμ, είπε ότι τα τεστ θα διατεθούν αμέσως μόλις είναι εφικτό, τις επόμενες μέρες και εβδομάδες. Διευκρίνισε ότι θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να εξακριβωθεί κατά πόσο τα αντισώματα μπορούν να προστατεύσουν από τον ιό, και πόσο χρόνο μπορεί να διαρκέσει αυτή η προστασία. «Τα καλά νέα είναι ότι τώρα έχουμε τεστ αντισωμάτων, στα οποία μπορούμε να στηριχθούμε πλήρως» είπε.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα δεδομένα για την πανδημία, επεσήμανε ότι τα νέα περιστατικά κορωνοϊού στη χώρα μειώνονται. Σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας, οι νέοι θάνατοι από κορωνοϊό σε όλους τους χώρους που καταγράφηκαν την τελευταία μέρα είναι 428 και το σύνολό τους ανέρχεται σε 33.614. Χθες, πραγματοποιήθηκαν 126.064 διαγνωστικά τεστ, αριθμός ρεκόρ για τα μέχρι σήμερα δεδομένα. Οι ασθενείς με κορωνοϊό στα νοσοκομεία της χώρας είναι 14% λιγότεροι σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα (11.041).
Πακέτο 2 δις λιρών για το δίκτυο μεταφορών. Αισιοδοξία για την διάσωση του Tfl
Ο Γκραντ Σαπς ανακοίνωσε τη διάθεση οικονομικού πακέτου δύο δισ. λιρών για την αναβάθμιση του μεταφορικού δικτύου της χώρας και πρόσθεσε ότι εκατοντάδες εκατομμύρια έχουν ήδη διατεθεί για βελτιώσεις στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο.
Ο υπουργός αναφέρθηκε στις επισκευές, αναβαθμίσεις και συντηρήσεις των υποδομών μεταφορών που πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια των δύο μηνών του lockdown. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν 419 έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και περίπου 1.000 αναβαθμίσεις, ενώ μόνο για τις βελτιώσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο του βορρά, το κόστος ανήλθε στα 96 εκατομμύρια. Οι παρεμβάσεις στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο είχαν κόστος 550 εκατομμύρια, ενώ για τις αναβαθμίσεις στο κεντρικό οδικό δίκτυο της Αγγλίας διατέθηκαν 200 εκατομμύρια.
Ο Γκραντ Σαπς, απάντησε σε ερωτήσεις για τις προειδοποιήσεις από τον δήμαρχο του Λονδίνου, Σαντίκ Καν, ότι θα πρέπει να περικοπούν υπηρεσίες λεωφορείων, του μετρό, των τρένων και των τραμ σε όλη την πρωτεύουσα, εάν δεν υπάρξει κρατική επιχορήγηση, καθώς κατά τους δύο τελευταίους μήνες ο φορέας διαχείρισης των μεταφορών του Λονδίνου, TfL, έχασε το 90% των εσόδων από τα εισιτήρια και τις διαφημίσεις του, ενόσω διέθετε περίπου 600 εκατομμύρια μηνιαίως για τις δαπάνες του.
Ο Σαπς εξέφρασε αισιοδοξία για την εξεύρεση λύσης στα οικονομικά του TfL, ωστόσο δεν μπόρεσε να απαντήσει εάν η οποιαδήποτε λύση θα προβλέπει και την μακροχρόνια στήριξη, στο ενδεχόμενο που το μέτρο κοινωνικής απόστασης λόγω κορωνοϊού διαρκέσει για χρόνια. Όπως είπε είναι «πεπεισμένος» ότι τα λεωφορεία και τα τρένα του Λονδίνου θα συνεχίσουν να λειτουργούν και ότι ο δήμαρχος του Λονδίνου, Σαντίκ Καν, θα μπορέσει να ενισχύσει το δίκτυο με περισσότερες υπηρεσίες.
Νωρίτερα, εκπρόσωπος της κυβέρνησης είχε δηλώσει ότι οι συνομιλίες για τη διάσωση του TfL βρίσκονται σε «προχωρημένο στάδιο» και ότι προτεραιότητα είναι να βρεθεί μία συμφωνία που θα διατηρήσει σε λειτουργία τις βασικές υπηρεσίες για όσους επιβάτες χρειάζονται τα μέσα μεταφοράς για να πάνε στην δουλειά τους.