ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

ΕΕ: «Μπλοκάρισμα» παραπλανητικών διαφημίσεων που συνδέονται με τον κορωνοϊό

Αφαιρέθηκαν από το διαδίκτυο εκατομμύρια παραπλανητικού περιεχομένου που προωθεί στους καταναλωτές ψευδείς ισχυρισμούς ή προϊόντα απάτης

Kathimerini.gr

Εκατομμύρια παραπλανητικές διαφημίσεις ή αναρτήσεις προϊόντων, που συνδέονται με τον κορωνοϊό, αφαίρεσαν ή μπλόκαραν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες, έπειτα από σχετική πρόσκληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, στο πλαίσιο της δέσμευσης της Κομισιόν για την προστασία των καταναλωτών στο διαδίκτυο, οι υπηρεσίες της συντόνισαν τον έλεγχο («σάρωση») ιστοτόπων για τον εντοπισμό περιεχομένου που προωθεί στους καταναλωτές ψευδείς ισχυρισμούς ή προϊόντα απάτης που συνδέονται με τον κορωνοϊό.

Η σάρωση, που διενέργησε το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC), περιλάμβανε δύο μέρη: Υψηλού επιπέδου έλεγχο των διαδικτυακών πλατφορμών και σε βάθος ανάλυση συγκεκριμένων διαφημίσεων και ιστοτόπων που συνδέονται με προϊόντα για τα οποία υπάρχει υψηλή ζήτηση λόγω του κορωνοϊού.

Συγκεκριμένα, οι αρχές προστασίας των καταναλωτών 27 χωρών συμμετείχαν στον έλεγχο υψηλού επιπέδου των πλατφορμών και υπέβαλαν 126 απαντήσεις σχετικά με τις εταιρείες με τις οποίες η Επιτροπή βρίσκεται σε τακτική επαφή, αλλά και με πλατφόρμες εθνικής εμβέλειας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, έμφαση δόθηκε στον έλεγχο των προσφορών στο διαδίκτυο που αφορούν προστατευτικές μάσκες και καλύμματα, απολυμαντικά υγρά, διαγνωστικά τεστ, τρόφιμα, συμπληρώματα διατροφής και μη εδώδιμα προϊόντα με υποτιθέμενη θεραπευτική δράση που συνδέεται με τον κορωνοϊό.

Ο επίτροπος Δικαιοσύνης, Ντιντιέ Ρεντέρς, δήλωσε σχετικά: «Οι μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες απάντησαν θετικά στην έκκληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την καταπολέμηση της απάτης και των παραπλανητικών προσφορών και απέδειξαν τη σαφή τους δέσμευση για την αφαίρεση επιβλαβούς περιεχομένου. Ωστόσο, όπως έδειξε η πρόσφατη σάρωση, οι ανέντιμοι έμποροι βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους για την εκμετάλλευση των αδυναμιών των καταναλωτών, την παράκαμψη των αλγοριθμικών ελέγχων και τη δημιουργία νέων ιστοτόπων. Εν μέσω μιας πανδημίας παγκόσμιων διαστάσεων, ως καταναλωτές πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν υπάρχουν διαδικτυακές θαυματουργές θεραπείες. Είμαι ευγνώμων που οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών διατηρούν υψηλό επίπεδο εγρήγορσης και συνεργάζονται με την Επιτροπή για την προστασία των καταναλωτών στο διαδίκτυο».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση

X