ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πρόταση στην Tesla να επενδύσει στην ιαπωνική Nissan

Η νέα πρωτοβουλία υποστηρίζεται από τον πρώην πρωθυπουργό Γιοσιχίντε Σούγκα και τον πρώην βοηθό του Χιρότο Ιζούμι

Kathimerini.gr

Με την Tesla του Ελον Μασκ «φλερτάρει» η Ιαπωνία με στόχο να γίνει στρατηγικός επενδυτής και να δώσει το φιλί της ζωής στην κλυδωνιζόμενη Νissan. Μια ομάδα από υψηλά ιστάμενα πρόσωπα στην Ιαπωνία, συμπεριλαμβανομένου του πρώην πρωθυπουργού Γιοσιχίντε Σούγκα, προτείνει στην Tesla να επενδύσει στη Nissan μετά την κατάρρευση των συνομιλιών συγχώνευσης με τη Honda, γράφουν οι Financial Times.

Η νέα πρωτοβουλία, με επικεφαλής το πρώην μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Tesla, Χίρο Μιζούνο, υποστηρίζεται από τον πρώην πρωθυπουργό Σούγκα και τον πρώην βοηθό του Χιρότο Ιζούμι, ενώ πολλά μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Nissan γνωρίζουν την πρωτοβουλία. Οι Ιάπωνες ελπίζουν ότι η Τesla θα γίνει στρατηγικός επενδυτής, καθώς πιστεύουν ότι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο επιθυμεί να αξιοποιήσει τα εργοστάσια της Nissan στις ΗΠΑ για την επέκταση της παραγωγής της εν μέσω των απειλών του Ντόναλντ Τραμπ για δασμούς. Το σχέδιο προέκυψε αφότου η Nissan απομακρύνθηκε από την πρόταση συγχώνευσης της Honda ύψους 58 δισ. δολαρίων, εγείροντας φόβους ότι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας θα μπορούσε να πέσει σε δυνητικά εχθρικά ξένα χέρια, συμπεριλαμβανομένου του τεχνολογικού κολοσσού Foxconn της Ταϊβάν.

Ο Σούγκα, ο οποίος παραιτήθηκε από την πρωθυπουργία το 2021, παραμένει ενεργός στην ιαπωνική πολιτική σκηνή, συνεχίζοντας ως μέλος της Κάτω Βουλής της Ιαπωνίας. Ξεκίνησε την πολιτική του καριέρα στη Γιοκοχάμα, όπου εδρεύει η Nissan. Η πρόταση προβλέπει μια κοινοπραξία επενδυτών, με την Tesla ως τον μεγαλύτερο υποστηρικτή, αλλά περιλαμβάνει επίσης τη δυνατότητα επένδυσης μειοψηφίας από τη Foxconn για να αποτραπεί η πλήρης εξαγορά από τον προμηθευτή της Apple.

Τις τελευταίες εβδομάδες, η Nissan είχε ξεκινήσει τη δική της αναζήτηση για στρατηγικό συνεργάτη στον κλάδο της τεχνολογίας, με ορισμένα μέλη του διοικητικού συμβουλίου να προτείνουν την Tesla και την Apple ως ιδανικούς στόχους. Τον Νοέμβριο ξεκίνησε ένα σχέδιο έκτακτης ανάκαμψης που περιελάμβανε απώλειες 9.000 θέσεων εργασίας. Με κεφαλαιοποίηση περίπου 1,1 τρισ. δολαρίων, η Tesla συγκαταλέγεται στις πιο πολύτιμες εταιρείες στον κόσμο. Ιστορικά, δεν έχει επενδύσει σε εταιρείες αυτοκινήτων και ο Μασκ στρέφει την εστίαση της εταιρείας και τις δαπάνες των 36 δισ. δολαρίων σε μετρητά στην αυτόνομη οδήγηση και στη ρομποτική.

Αλλά θέλει επίσης να ενισχύσει την παραγωγή στις ΗΠΑ για να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο των επαπειλούμενων δασμών του προέδρου Τραμπ. Ο όμιλος συναρμολογεί όλα τα οχήματά του που πωλούνται στις ΗΠΑ τοπικά, αλλά προμηθεύεται ορισμένα από τα εξαρτήματά του από το Μεξικό και άλλα μέρη του κόσμου. Τα εργοστάσια της Nissan στις ΗΠΑ στο Τενεσί και στο Μισισίπι έχουν συνδυασμένη δυναμικότητα 1 εκατ. οχημάτων, αλλά παρήγαγαν μόνο 525.000 μονάδες το 2024. «Η επένδυση της Tesla θα βοηθούσε στην αύξηση της παραγωγής», ανέφεραν οι FT.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση