Kathimerini.gr
Από το σημείο της μοιραίας σύγκρουσης στα Τέμπη πέρασε πριν λίγη ώρα το πρώτο δρομολόγιο του Intercity από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη που πραγματοποιείται μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου.
Την ώρα της διέλευσης, ο μηχανοδηγός ανακοίνωσε ότι «τώρα περνάμε από το σημείο της τραγωδίας».
Ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας, μπόρεσε μόνο να πει «πολλή συγκίνηση», ενώ έκανε και τον σταυρό του, την ώρα που το Intercity περνούσε από το σημείο όπου έγινε η τραγική σύγκρουση.
Τα μέτρα ασφαλείας για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου θα είναι αυξημένα, μέχρι την πλήρη επαναλειτουργία του δικτύου με όλα τα απαιτούμενα πρωτόκολλα. Μειωμένα δρομολόγια, χαμηλές ταχύτητες/μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής, δύο σταθμάρχες ανά σταθμό, δύο μηχανοδηγοί και ένας συνοδός και παρουσία ενός μόνο τρένου στα τούνελ.
Γεραπετρίτης: Υποχρέωσή μας είναι ένας σιδηρόδρομος ασφαλής
Nωρίτερα, στο πρώτο δρομολόγιο, με αναχώρηση από τον σταθμό Λαρίσης και προορισμό την Καλαμπάκα, επιβιβάστηκε ο υπουργός Επικρατείας και αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και στελέχη της Hellenic Τrain.
Σε δηλώσεις του στις κάμερες, ο κ. Γεραπετρίτης τόνισε ότι: «Σήμερα έχουμε την επανεκκίνηση της επιβατικής αμαξοστοιχίας για την Βόρεια Ελλάδα για Θεσσαλονίκη και Καλαμπάκα με μια μικρή χρονική υστέρηση καθώς είχε προγραμματιστεί για προχθές. Είμαστε μέσα στο πρόγραμμά μας όσον αφορά στο σύνολο σχεδόν των αμαξοστοιχιών. Aπομένει ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το Κιάτο που θα εκκινήσει προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τα οποία γίνονται κυρίως για την ανάδειξη του φωτισμού μέσα σε σήραγγες».
Επιπλέον, αναφέρθηκε σε τρία σημαντικά ζητήματα που αναδείχθηκαν από την τραγωδία στα Τέμπη:
- Να πέσει άπλετο φως στο ζήτημα του δυστυχήματος και να αναδειχθούν οι ευθύνες όπου αυτές υπάρχουν. «Η έρευνα προχωράει με ταχείς ρυθμούς και σύντομα θα υπάρχουν αποτελέσματα».
- Να υπάρξει επανεκκίνηση των δρομολογίων με ασφάλεια.
- Το τρίτο είναι η ανάταξη τους επιπέδου ασφάλεια των σιδηρόδρομων σε ένα πιο μόνιμο επίπεδο. «Γίνεται μια τεράστια προσπάθεια ώστε όλες οι συμβάσεις σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον κύριο άξονα να ολοκληρωθούν άμεσα, ώστε τέλη Σεπτεμβρίου να έχουμε ένα απολύτως ασφαλές δίκτυο όπως προβλέπεται σε όλα τα διεθνή standards».