ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ντιμπέιτ – ΠΑΣΟΚ: Συντροφικά μαχαιρώματα από τους 6 «μονομάχους»

Νίκος Ανδρουλάκης, Παύλος Γερουλάνος, Νάντια Γιαννακοπούλου, Αννα Διαμαντοπούλου, Χάρης Δούκας και Μιχάλης Κατρίνης παρουσίασαν τις θέσεις τους και διασταύρωσαν τα ξίφη τους σε έξι θεματικές ενότητες

Kathimerini.gr

Από αιχμές και προσωπικές επιθέσεις σημαδεύτηκε το τρίωρο ντιμπέιτ των έξι «μονομάχων» για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ.

Νίκος Ανδρουλάκης, Παύλος Γερουλάνος, Νάντια Γιαννακοπούλου, Αννα Διαμαντοπούλου, Χάρης Δούκας και Μιχάλης Κατρίνης παρουσίασαν τις θέσεις τους και διασταύρωσαν τα ξίφη τους στα πεδία της οικονομίας, του μεταναστευτικού, της αυτοδιοίκησης, της εξωτερικής πολιτικής, της κλιματικής κρίσης, του κοινωνικού κράτους, του δημογραφικού καθώς και της επόμενης ημέρας.

1. Ενότητα Οικονομία – Ανάπτυξη

Νίκος Ανδρουλάκης για κόκκινα δάνεια: Εχουμε καταθέσει πρόταση νόμου πολλούς μήνες πριν τους έντεκα (σ.σ. βουλευτές της ΝΔ). Καταθέσαμε σήμερα ξανά τροπολογίες. Και επειδή λοιπόν θέλω να δω αν είναι υποκριτές ή όχι, τους καλώ να πιέσουν την κυβέρνηση για να γίνουν νόμος του κράτους την Πέμπτη. Και οι τροπολογίες είναι οι εξής: Προστασία της πρώτης κατοικίας, το ακατάσχετο της αγροτικής περιουσίας, οι κανόνες διαφάνειας, διαπραγματεύσεων μεταξύ ΦΑΠ και δανειολήπτη. Οι 120 δόσεις για χρέη προς εφορία και ΕΦΚΑ που αφορούν χιλιάδες ανθρώπους και ιδιαίτερα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Και βέβαια το θέμα του ελβετικού φράγκου.

Παρέμβαση Γερουλάνου και ερώτηση στον Ν. Ανδρουλάκη

Ερώτηση: Στην πρόσφατη εκδήλωση που έκανα στη ΔΕΘ πρότεινα το δανειολόγιο, ένα μέτρο το οποίο ουσιαστικά διασφαλίζει τη διαφάνεια των δανείων. Απαιτεί από τις τράπεζες να έχουν πλήρη ιστορικό του τι έχει συμβεί στα δάνεια μέχρι σήμερα, τι είναι κεφάλαιο, τι είναι τόκοι υπερημερίας, τι είναι τόκοι κανονικοί. Αυτό είναι ένα μέτρο το οποίο το ΠΑΣΟΚ θα το υιοθετούσε; Και αν ναι, γιατί δεν το πρότεινε νωρίτερα;

Απάντηση Ανδρουλάκη:

«Κατ αρχάς, αγαπητέ μου Παύλο, το μέτρο αυτό είναι ήδη στο πρόγραμμά μας. Το διάβασα το μέτρο αυτό που προτείνεις. Το δανειολόγιο. Το μέτρο αυτό είναι ήδη στο πρόγραμμά μας».

Νάντια Γιαννακοπούλου για μη κρατικά ΑΕΙ: Το όραμά μου είναι η χώρα μας να αποκτήσει ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο. Και σε αυτό το αναπτυξιακό μοντέλο οραματίζομαι και βλέπω την Ελλάδα να αποτελεί ένα διεθνές κέντρο Παιδείας και πολιτισμού. Για ποιο λόγο μπορεί να το κάνουν άλλες χώρες, όπως είναι η Βουλγαρία, όπως είναι η Κύπρος; Για ποιο λόγο αυτό δεν μπορεί να το κάνει η χώρα μας;».

Αννα Διαμαντοπούλου για φορολογία: «Θεωρώ ότι (η τεκμαρτή φορολόγηση στους ελεύθερους επαγγελματίες που ψήφισε η κυβέρνηση) ήταν ένα ισοπεδωτικό μέτρο. Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται μια μεταρρύθμιση όσον αφορά την φορολογία και για τους ελεύθερους επαγγελματίες που να είναι δίκαιοι και να πληρώνουν όλοι φόρους. Αλλά είναι εξωφρενικό να αντιμετωπίζουμε όλες τις περιφέρειες, όλες τις πόλεις, όλα τα επαγγέλματα με τον ίδιο τρόπο και μάλιστα σε μια οικονομία με τα χαρακτηριστικά που έχει σήμερα η δική μας οικονομία. Θέλουμε σταθερότητα στο φορολογικό σύστημα και θέλουμε κανόνες, οι οποίοι να είναι δίκαιοι»

Παύλος Γερουλάνος για φορολογικούς συντελεστές: «Το φορολογικό σύστημα στην Ελλάδα είναι πάρα πολύ άδικο από την άποψη ότι ουσιαστικά φορολογούμε το επάγγελμα και όχι το εισόδημα. Δηλαδή φορολογούμε τον άνθρωπο ανάλογα με αυτό που κάνει και όχι ανάλογα με αυτό που βγάζει. Αυτό δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο παρά μόνο στην Ελλάδα. Γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι το κράτος έχει αποτύχει ξανά και ξανά να θέσει σωστούς ελέγχους και να διασταυρώσει τα στοιχεία τα οποία πλέον υπάρχουν στο διαδίκτυο. Ο καλύτερος τρόπος είναι όλοι αυτοί οι επαγγελματίες να μπορούν να αφαιρούν τα έξοδά τους. Έτσι ώστε να ζητάνε παντού αποδείξεις»

Χάρης Δούκας για καρτέλ και ολιγοπώλια: «Μου έκανε μεγάλη εντύπωση ότι ο κύριος Ανδρουλάκης και ο κ. Γερουλάνος, ενώ έχει κατατεθεί μια πρόταση σήμερα, μια νομοθετική παρέμβαση, συζητάνε για τις επιμέρους διατυπώσεις και τα άρθρα. Θα έπρεπε αυτό να είναι μια συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Ομάδα και νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό ακριβώς αυτή η λειτουργία να αλλάξει για να είμαστε ομογενοποιημένοι όταν καταθέτουμε μια τόσο σημαντική παρέμβαση για τα funds. Να πω επίσης και για τα πανεπιστήμια. Μιλάμε σήμερα για εξαγορά ιδιωτικών σχολείων από funds και μιλάμε για εμπόριο τίτλων χωρίς αξία. Και αυτό είναι κάτι κατακριτέο. Επίσης, δώσαμε μέσα στην πανδημία 50 δισεκατομμύρια για την υγεία και έχουμε επίταξη γιατρών και εξαντλημένο το ΕΣΥ».

follow up ερώτηση: Εγώ ρώτησα με τι συντελεστή φορολογούνται σήμερα τα υπερκέρδη των τραπεζών και με τι συντελεστή θα τα φορολογήσετε εσείς και πόσα χρήματα θα προκύψουν από αυτά.

Απάντηση Χάρη Δούκα

Ηταν με 5 – 12% όταν ο μισθωτός φτάνει από το 30 μέχρι και το 40% και αυτή είναι μια πολύ μεγάλη διαφορά. Δεν είναι όμως αποσπασματική η φορολογική πολιτική και πρέπει να συζητήσουμε συνολικά με όλους τους συντελεστές πώς θα γίνει η αναδιανομή.

Παρέμβαση Γιαννακοπούλου προς Χάρη Δούκα:

Γνωρίζετε ότι υπάρχουν πάνω από 40 κολέγια στη χώρα μας, τα οποία δίνουν ουσιαστικά πτυχία με τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα, χωρίς καμία αξιολόγηση και χωρίς κανέναν έλεγχο; Είναι δυνατόν να προχωρούμε λοιπόν και να λέμε όχι στα μη κρατικά με έλεγχο, με αξιολόγηση και να παραβλέπουμε αυτή την πραγματικότητα που υπάρχει και είναι εδώ στη χώρα μας;

Απάντηση Χάρη Δούκα: Έχει δίκιο η Νάντια. Έχει δίκιο, διότι υπάρχει μια ζούγκλα αυτή τη στιγμή στον χώρο της εκπαίδευσης.

Μιχάλης Κατρίνης για αγορά ακινήτων: «Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα, ένα πρόβλημα που αφορά όλα τα νέα ζευγάρια, τους νέους ανθρώπους, τους πολίτες στη χώρα. Είναι πολύ δύσκολη εξίσωση η εύρεση, η ενοικίαση, η αγορά κατοικίας. Εγώ προτείνω οργανισμό Εργατικής Κατοικίας που θα αξιοποιήσει δεκάδες, εκατοντάδες, χιλιάδες ακίνητα που έχουν περιέλθει στην κυριότητα του Δημοσίου. Όμως το βασικό πρόβλημα είναι ότι υπάρχει ένα τραπεζικό σύστημα το οποίο δεν δίνει δάνεια, όχι μόνο σε νέα ζευγάρια για να αγοράσουν σπίτι. Δεν δίνει δάνεια σε επιχειρήσεις.

2. Κοινωνικό κράτος – Νέα γενιά – Δημογραφικό

Παύλος Γερουλάνος για δημογραφικό: «Το δημογραφικό, το ασφαλιστικό και τα κόκκινα δάνεια είναι τρεις βόμβες αυτή τη στιγμή που περιμένουν να σκάσουν στα χέρια μας. Κανένα από τα τρία δεν μπορεί να λυθεί χωρίς να κοιτάξουμε την οικονομία στα μάτια. Και η οικονομία θέλει ανάπτυξη. Το πρόγραμμα, το οποίο έχω παρουσιάσει το πρόγραμμα Αναγέννηση, ουσιαστικά τι λέει; Λέει ότι αν θέλουμε να παράγουμε πλούτο στη χώρα και να τον διανέμουμε δίκαια, θα πρέπει πρώτα απ όλα να συγκεντρώσουμε την εξουσία. Δηλαδή οι τοπικές οικονομίες να έχουν την κατάσταση στα χέρια τους».

Νάντια Γιαννακοπούλου για μεταναστευτικό: «Βλέπουμε τι γίνεται συνολικά στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή, όπου επί της ουσίας η Γερμανία ετσιθελικά και για τους δικούς της εσωτερικούς λόγους, διαλύει με τον τρόπο της, βάζει, πυροδοτεί το θέμα της Συνθήκης Σένγκεν, το οποίο είναι αδιανόητο και απαράδεκτο. Και αυτό είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό. Κάθε φορά που η κάθε χώρα θα αντιμετωπίζει ένα εσωτερικό πρόβλημα, θα μπορεί να πυροδοτεί βασικές συνθήκες της Ευρώπης (…) Δεν θυμάμαι να έχει γίνει κάποια τέτοια κουβέντα μέσα στο κόμμα, όπως δεν θυμάμαι να έχουν γίνει και άλλες κουβέντες πάνω σε πολύ μείζονα ζητήματα, όπως είναι το θέμα του μεταναστευτικού και ειδικά στον Δήμο Αθηναίων. (…) Θέλουμε βεβαίως φύλαξη των συνόρων. Θέλουμε όμως από την άλλη και την πλήρη τήρηση του διεθνούς δικαίου».

Ερώτηση στην Αννα Διαμαντοπούλου: Εσείς διεκδικείτε την ηγεσία ενός κόμματος με γερασμένη εκλογική βάση; Πού το αποδίδετε αυτό; Και επίσης πώς εξηγείτε το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ με αρχηγό τον Στέφανο Κασσελάκη ήταν πρώτο κόμμα στις ευρωεκλογές στις ηλικίες από 17 έως 35 ετών;

Απάντηση: «Ο κύριος Κασσελάκης έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά που προσέλκυαν τους νέους.Ήταν η νεότης, ήταν η διαφορετικότητα, η ωραιότης, η αντισυστημικότητα. Μου θυμίζετε τώρα κάτι που μου είχε πει κάποτε ο κύριος Πεπονής, ότι ποτέ στην πολιτική να μη θεωρείς πλεονέκτημα την ωραιότητα και τη νεότητα, γιατί η ωραιότητα είναι σχετική και γιατί η νεότητα χαλάει αμέσως. Ερχεται αμέσως κάποιος πιο νέος. Γι αυτό και οι νέοι μας, όπως πήγαν, έτσι έφυγαν. Γιατί τα νέα παιδιά δεν θέλουν την ξύλινη γλώσσα που έχουν σήμερα τα κόμματα. Αυτό είναι σαφές. Και το κόμμα μας πρέπει να αλλάξει και τη ρητορική του και τη γλώσσα του».

Χάρης Δούκας για ανεργία: «Η επιδοματική προσέγγιση που ακολουθεί η Νέα Δημοκρατία ,ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι στη λάθος κατεύθυνση, διότι στην πραγματικότητα δημιουργεί μια κοινωνία χαμηλών προσδοκιών, όπου περιμένουν ένα επίδομα, ένα pass, ένα voucher, ένα κουπόνι και όταν τους το δίνουν πρέπει και να χειροκροτάμε».

Μιχάλης Κατρίνης για κοινωνικό κράτος: Είναι σαφές ότι το κοινωνικό κράτος απέκτησε σάρκα και οστά τη δεκαετία του 80 με ένα εθνικό Σύστημα Υγείας προσβάσιμο σε όλους, με πολίτες οι οποίοι μέχρι τότε πλήρωναν για το βασικό αγαθό της υγείας. Νομίζω ότι το πρότυπο της πολιτικής της δεκαετίας του 80 είναι αυτό που απαιτείται σήμερα επικαιροποιημένο».

Νίκος Ανδρουλάκης για συνταξιοδοτικό: «Το ασφαλιστικό είναι μεγάλο θέμα. Είναι ένα τεράστιο ζήτημα στην κοινωνία. Εμείς τότε πήραμε κάποιες γενναίες αποφάσεις. Πρέπει να το δούμε αντικειμενικά. Αλλά πρέπει να επενδύσουμε στην εργασία, στους ελέγχους. Να σταματήσει να υπάρχει μαύρη εργασία».

3. Εξωτερική Πολιτική – Άμυνα – Ευρωπαϊκή Ένωση

Νάντια Γιαννακοπούλου για Μέση Ανατολή: «Πήραμε το μέρος του Ισραήλ όταν έγινε η πρώτη επίθεση. Η τρομοκρατική επίθεση από τη Χαμάς. Και βγήκαμε και είπαμε ότι το καταδικάσαμε με κάθε τρόπο. Γιατί ναι, ήταν απαράδεκτο, όμως όλο αυτό το οποίο συνέβη μετά είναι αδιανόητο. Έχει ξεπεράσει τα εσκαμμένα. Χιλιάδες παιδιά, άμαχοι σκοτώνονται κάθε μέρα και αυτή η κατάσταση δεν μπορεί πια να συνεχιστεί. Χρειάζεται λοιπόν να υπάρξει άμεσα ειρηνευτική διαδικασία».

Αννα Διαμαντοπούλου για Συμφωνία των Πρεσπών και ελληνοτουρκικά: «Η Συμφωνία είχε πάρα πολύ σοβαρά προβλήματα. Προσωπικά είχα αρθρογραφήσει και είχα εξηγήσει γιατί θα έχουμε προβλήματα στο μέλλον, όπως και τα έχουμε τώρα. Ομως όταν μια συμφωνία γίνεται και έχει διακρατικά χαρακτηριστικά, είναι πολύ δύσκολο και για εμάς αλλά και για την άλλη χώρα να κάνουν πίσω.

Σήμερα ο κ. Ερντογάν στον ΟΗΕ μίλησε για την αναγνώριση του ψευδοκράτους. Ουσιαστικά έβαλε τον πρωθυπουργό με την πλάτη στον τοίχο, ενώ μετά από λίγα λεπτά είχαν την δική τους συνάντηση. Λοιπόν, είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό ζήτημα. Η Κύπρος είναι η πρώτη που πρέπει να αντιδράσει, αλλά θεωρώ ότι πρέπει να υπάρξει γρήγορα μια ελληνοκυπριακή συνάντηση. Γιατί σας θυμίζω ότι ο ΟΗΕ ξεκινά με τον κ. Γκουτέρες στην Κύπρο νέο γύρο συζητήσεων. Εμείς πρέπει να έχουμε ένα σχέδιο. Είμαστε πάλι χωρίς σχέδιο και πάμε στα τυφλά και όλο και πιο πίσω».

Χάρης Δούκας για ελληνοτουρκικά: «Αυτό που έγινε στην Κάσο δεν είναι απλώς ένα κρίσιμο θέμα για τα κυριαρχικά δικαιώματα. Είναι η εθνική κυριαρχία. Διότι στην πραγματικότητα πήγε να γίνει πόντιση καλωδίου για τον εξηλεκτρισμό της Κύπρου και ήρθαν τουρκικά και φύγαμε άρον άρον. Ο Ερντογάν έχει μια αναθεωρητική προσέγγιση και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και πρέπει να έχουμε απολύτως ξεκάθαρες κόκκινες γραμμές και το θέμα της ΑΟΖ και μόνο αυτό να διευθετηθεί στη Χάγη».

Η τοποθέτηση του Χ. Δούκα σε ερώτηση του κ. Γερουλάνου στην θεματική ενότητα: Εξωτερική Πολιτική

Ερώτηση: Αν πάμε στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να κρίνει το δικαστήριο ότι εμείς δεν μπορούμε να έχουμε τις επιδιώξεις της ΑΟΖ του Καστελόριζου που αυτή τη στιγμή με το δικό μας σχεδιασμό συνορεύει με την Κύπρο. Είναι η δική μας προσέγγιση στα πράγματα και εκεί μπορεί το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης να σου πει “κάνε πίσω”. Εάν αυτή είναι η απόφαση του δικαστηρίου, εσύ θα αποφασίσεις να φύγεις από την ΑΟΖ του Καστελόριζου, να μην αφήσεις την αξιοποίηση αυτή για την Ελλάδα.

Απάντηση: Να απαντήσω καταρχάς ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμά μας τα 12 μίλια για να το ασκήσουμε οποτε εκτιμήσουμε. Πιστεύω ότι για την ΑΟΖ συγκεκριμένα, η μόνη λύση είναι το Δικαστήριο της Χάγης, αλλά για την ΑΟΖ και μόνο. Και πιστεύω ότι εκεί η απόφαση θα είναι θετική για τη δική μας πλευρά. Εάν κύριε Γερουλάνο, πιστεύεις ότι θα είναι θετική, παρότι όλες οι πρακτικές σε ότι αφορά το διεθνές Δικαστήριο, όταν έχεις ένα νησί τόσο απομακρυσμένο από την κεντρική σου χώρα, όλες οι αποφάσεις που έχουν παρθεί είναι για μείωση της ΑΟΖ.

Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι πηγαίνοντας στο δικαστήριο αυτό θα το κερδίσουμε, διότι υπάρχουν και άλλες περιπτώσεις, όπως για παράδειγμα σε αντίστοιχα νησιά στον Καναδά, ο οποίος τα διεκδικούσε, όπου ήταν στην πραγματικότητα Γάλλοι, και το κατάφεραν και το κέρδισαν με απόφαση της Χάγης.

Και γιατί πιστεύω ότι αυτή η διευθέτηση πρέπει να γίνει και νομίζω ότι μπορούμε να την κερδίσουμε, αλλά βασική προϋπόθεση να είναι αυτή και μόνο, και πριν από αυτήν να έχει υπογράψει το δίκαιο της Θαλάσσης η Τουρκία».

Μιχάλης Κατρίνης για Αλβανία και Βόρεια Μακεδονία: «Πρέπει το ΠΑΣΟΚ να υπερασπιστεί τον πατριωτικό του χαρακτήρα. Πρέπει το ΠΑΣΟΚ να βάλει και πάλι τις κόκκινες γραμμές μιας εθνικής εξωτερικής πολιτικής που υιοθετήθηκε από το 1974 μέχρι σήμερα και έγινε αποδεκτή και από τον Ανδρέα Παπανδρέου και από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και από όλους τους πρωθυπουργούς της μεταπολίτευσης. Δυστυχώς φαίνεται να γκριζάρει την τελευταία 5ετία του κ. Μητσοτάκη.»

Παύλος Γερουλάνος για ελληνοτουρκικά: «Η θέση της Ελλάδας είναι πολύ ξεκάθαρο ότι οτιδήποτε διαπραγματευτούμε (…) οτιδήποτε συζητηθεί, οτιδήποτε, οποιαδήποτε προσφυγή πρέπει να γίνει μέσα από δικαστήριο της Χάγης. Απο κει και πέρα υπάρχουν πολλά θέματα στον διάλογο με την Τουρκία τα οποία μπορούν να χτίσουν εμπιστοσύνη. Αλλο το ένα άλλο το άλλο. Ο δικός μας ο ρόλος, πρέπει πάντα να είναι με το διεθνές δίκαιο και οτιδήποτε κάνουμε πρέπει να το κάνουμε σπρώχνοντας στην Τουρκία να δεχτεί τους δικούς μας όρους».

Νίκος Ανδρουλάκης γοα ελληνοτουρκικά: «Το Ελσίνκι ήταν μια τεράστια εθνική επιτυχία, διότι οδήγησε στη μεγαλύτερη εθνική επιτυχία της μεταπολίτευσης που πιστώνεται στις τότε κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, η ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση με άλυτο το Κυπριακό. Τώρα όμως είμαστε σε μια άλλη εποχή. Έχουν περάσει πολλά χρόνια, υπάρχουν άλλα δεδομένα. Είναι αλλιώς ο Ερντογάν τώρα, αλλιώς τότε. Επί της ουσίας η ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας έχει παγώσει από το 2017. Οσο εμείς παρακολουθούμε τις εξελίξεις, θα μας έρθει κολάρο η ειδική σχέση, η οποία θα είναι μια οικονομική σχέση κατά την ταπεινή μου άποψη, μια αναβάθμιση της τελωνειακής ένωσης του 97, άρα μια καθαρά οικονομική συμφωνία.

Τι λέω λοιπόν εγώ; Πρέπει να προετοιμαστούμε, να σχεδιάσουμε, να επηρεάσουμε και όταν θα έρθει στο τραπέζι αυτή η ειδική σχέση που πιστεύω σίγουρα θα έρθει να μην είναι μόνο οικονομικού χαρακτήρα. Να έχουμε κυρώσεις ενσωματωμένες σε περίπτωση που πλήττονται κυριαρχικά μας δικαιώματα, ώστε η Τουρκία με οικονομικούς όρους να μην μπορεί να απειλεί την Ελλάδα και την Κύπρο».

4. Ενότητα Κράτος – Θεσμοί – Αυτοδιοίκηση

Αννα Διαμαντοπούλου για παρακολουθήσεις: «Υπήρξε η αντίδρασή μου άμεσα με ανάρτησή μου, η οποία έγινε τον Αύγουστο, μόλις ανακαλύφθηκε και ήρθε στην επιφάνεια από το inside story. Ολα τα γεγονότα είναι στη διάθεση του καθενός και μιλάω για μείζον εθνικό σκάνδαλο, για μείζον θεσμικό ζήτημα. Με απόφαση του εισαγγελέα να παρακολουθείται ο πρόεδρος, ο υποψήφιος πρόεδρος εκείνη την εποχή του Σοσιαλδημοκρατικού κόμματος. Μάλιστα τελειώνω την ανάρτησή μου λέγοντας ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αποσταθεροποίηση της της κυβέρνησης εν όψει εκλογών. Αυτή λοιπόν ήταν η πρώτη και συγκεκριμένη ανάρτησή μου.

Το δεύτερο που είπα είναι ότι σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να περιμένουμε τη Δικαιοσύνη να αποδώσει τις κανονικές ευθύνες. Δεν μπορεί ο καθένας να βγαίνει και να λέει ποιος, τι, πώς και γιατί, τι συνέβη.

Εχουμε στην πορεία μια χειραγώγηση των θεσμών που δεν εμπόδισαν και να υπάρξει φως στην υπόθεση. Και το ίδιο συνέβη και στα Τέμπη. Για αυτή τη χειραγώγηση των θεσμών και έχω μιλήσει και έχω γράψει. Επομένως θεωρώ ότι ήταν η θέση μου και σωστή και καταγγελτική. Εκεί που έπρεπε και θεσμική μάλιστα».

Χάρης Δούκας για επιστολική ψήφο: «Νομίζω ότι έπρεπε να υπερψηφίσουμε (σ.σ. την κυβερνητική τροπολογία για την επιστολική ψήφο στις ευρωεκλογές) και νομίζω ότι είχε γίνει μια κοινοβουλευτική ομάδα που είχε αποφασίσει να την υπερψηφίσει και τελευταία στιγμή άλλαξε απόφαση την επόμενη μέρα».

Μιχάλης Κατρίνης για β΄γύρο και αν ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ πρέπει να είνα βουλευτής: «Καταρχάς, θεωρώ αντιδεοντολογικό να με ρωτάτε ποια θα είναι η στάση μου στον δεύτερο γύρο προκαταλαμβάνοντας το αποτέλεσμα του πρώτου γύρου. Και αντιθεσμικό. Δεύτερον, είναι σαφές ότι έχοντας υπηρετήσει τη Βουλή για πάνω από δέκα χρόνια και όντας ενεργός και σαν κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και σαν πρόεδρος Κοινοβουλευτικής ομάδας, πιστεύω στην κοινοβουλευτική δημοκρατία και όχι στη μιντιακή δημοκρατία. Εχω δώσει πολλές μάχες απέναντι στον κύριο Μητσοτάκη, απέναντι στον κύριο Τσίπρα, σε δύο πρωθυπουργούς, στη Βουλή, εκεί που κρίνεται το πεδίο όχι μόνο της καθημερινής αντιπαράθεσης, αλλά και πάρα πολλά νομοθετήματα τα οποία καθορίζουν τη ζωή και την καθημερινή των πολιτών. Θεωρώ λοιπόν ότι η Βουλή είναι σημαντική, αλλά η θέση του Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας είναι σημαντική όταν την υπηρετείς με μεθοδικότητα, με εργατικότητα και με σοβαρότητα. Οταν όντως δίνεις μάχες στη Βουλή και όχι όταν απλώς παρίστασαι. Αρα εγώ θεωρώ ότι δεν είναι μόνο αυτό το κριτήριο. Είναι η Βουλή σημαντική. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ προφανώς θα πρέπει στη Βουλή να έχει παρουσία. Το σημαντικότερο όμως είναι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ να πρέπει καθημερινά να είναι στην επαρχία, να είναι σε όλες τις πόλεις. Αν ένας πρόεδρος θέλει σήμερα να θέτει στόχο το ΠΑΣΟΚ από το 13% στις επόμενες εκλογές να είναι πρώτο κόμμα και να γίνει κυβέρνηση, είτε ως ΠΑΣΟΚ είτε ως μεγάλη παράταξη, θα πρέπει κάθε μέρα να βρίσκεται σε άλλο σημείο της χώρας με φορείς, με πολίτες, με παραγωγικές δυνάμεις. Αυτό λοιπόν είναι το σημαντικό και αυτό θα πρέπει να κρίνει ο κόσμος που θα έρθει να ψηφίσει στις εκλογές».

Νίκος Ανδρουλάκης για σχέσεις Κράτους Εκκλησίας: «Η θέση μας είναι πάγια σε σχέση με αυτό το θέμα ιστορικά».

Παύλος Γερουλάνος για παρακολουθήσεις: «Θεωρώ ότι αυτό το οποίο έπρεπε να γίνει εκείνο τον καιρό ήταν να στηλιτεύσουμε τα θέματα των θεσμών και να μιλήσουμε γι αυτό το οποίο είχε γίνει και αυτό ήταν μία απαράδεκτη πρακτική του Μαξίμου, το οποίο θεωρεί πλέον ότι τα πάντα εξαρτώνται από αυτό, ότι ελέγχει όλη την εξουσία και ότι θα το κάνει αυτό με κάθε δυνατό τρόπο. Μία τέτοια νοοτροπία ενός τέτοιου κράτους δείχνει ότι ο πρωθυπουργός δεν σέβεται τους θεσμούς, δεν σέβεται τη δημοκρατία, άρα οτιδήποτε, οποιαδήποτε γνώση θα είχα γύρω από ένα θέμα υποκλοπών θα το χειριζόμουν με τον ίδιο τρόπο. Τώρα θα ήθελα να πω όμως ότι εδώ κάναμε ένα λάθος σε ότι αφορούσε το χειρισμό, τον επικοινωνιακό χειρισμό των υποκλοπών. Αυτό θα το πω διότι δώσαμε την εντύπωση ότι ήταν το μόνο θέμα το οποίο συζητούσαμε».

Ερώτηση στη Νάντια Γιαννακοπούλου: Το ΠΑΣΟΚ το 2021 ψήφισε το σχετικό άρθρο που ήρθε ως τροπολογία από την κυβέρνηση και αφορούσε την απαγόρευση ενημέρωσής του. Παρακολουθούμε όταν συντρέχουν λόγοι εθνικής ασφαλείας. Βάσει αυτού του νόμου δεν ενημερώθηκε ούτε ο κ. Κουκάκης, αλλά ούτε ο κ. Ανδρουλάκης για τους λόγους παρακολούθησης. Και αυτόν τον νόμο τον έβγαλε αντισυνταγματικό το Συμβούλιο της Επικρατείας. Με ποια κριτήρια το ΠΑΣΟΚ ψήφισε εκείνες τις επίμαχες διατάξεις και εσείς έχετε μετανιώσει για τη δική σας ψήφο;

Απάντηση: «Εγώ πάντα ακολουθώ αυτό το οποίο αποφασίζει η Κοινοβουλευτική Ομάδα. Ακόμα και αν έχω αντιρρήσεις και αν τις εκφράζω μέσα στα όργανα. Άρα προφανώς ό, τι αποφασίζει τελικά η κοινοβουλευτική ομάδα του ΠΑΣΟΚ, εγώ πάντα το έχω ακολουθήσει. Επιτρέψτε μου να σας πω όμως έχουμε μία πρωτοφανή κατάπτωση και επίθεση των θεσμών επί διακυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη και αυτό ναι, φάνηκε και είναι μείζον το πώς φάνηκε στο θέμα των υποκλοπών. Και ξέρετε, είμαι από τους πρώτους βουλευτές που βγήκα για να υποστηρίξω τον κύριο Ανδρουλάκη απέναντι σε αυτή τη χυδαία επίθεση, την οποία δέχτηκε όμως. Να σας πω το εξής: Οτι όταν μιλάμε για την ανάγκη να υπάρξουν οι βασικές τομές και να ξανακάνουμε να βρούμε τη θεσμικότητα στο κράτος για να γίνουμε στοιχειωδώς πιστευτοί, πρέπει πρώτα να λειτουργούμε θεσμικά. Το κόμμα μας και αυτό είναι κάτι το οποίο δεν μπορούμε να το αφήνουμε στην άκρη, όπως επίσης γιατί ναι, δεν μπορώ να μην σας πω και το εξής: Αν σε σχέση με το ερώτημα που κάνατε στον κύριο Γερουλάνο, εγώ θα έκανα κάτι διαφορετικό από τον κύριο Ανδρουλάκη αν ήμουν στη θέση του. Και αυτό ξέρετε ποιο είναι; Θα κατέθετα πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης κατευθείαν μετά το πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής για τα Τέμπη. Όχι. Μετά από το πρωτοσέλιδο του “Βήματος” (…)».

5. Κλιματική κρίση – Πολιτική προστασία – Ενεργειακή μετάβαση

Χάρης Δούκας για κλιματική αλλαγή: «Εβαλα (σ.σ. για την Αθήνα) εμβληματικό στόχο τα 5.000 δένδρα το χρόνο, 25.000 μέσα στην 5ετία. Έχουμε ήδη φυτέψει κοντά στα 2.500 δένδρα. Έχουμε ήδη δρομολογήσει τα επόμενα 2,5 για φέτος. Άρα επιτυγχάνουμε το στόχο μας.

Θέλω όμως να πω και κάτι άλλο που είναι πάρα πολύ σημαντικό και αφορά τη ΔΕΗ. Η θέση του ΠΑΣΟΚ είναι λοιπόν ότι η ΔΕΗ έχει το Δ. Που λέει δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού και δεν πρέπει να το ξεχνάει και δεν πρέπει να σέρνει τον χορό της ακρίβειας, αλλά να κρατάει τις τιμές χαμηλά.

Μιχάλης Κατρίνης για ενεργειακή μετάβαση: «Νομίζω ότι η εξόρυξη των υδρογονανθράκων έχει και γεωπολιτική σημασία και δεν πρέπει να την υποτιμούμε. Δεύτερον, είμαστε όλοι υπέρ της ενεργειακής μετάβασης. Αυτό όμως δεν πρέπει να γίνει προς όφελος συγκεκριμένων συμφερόντων που είναι σαφές ότι αισχροκερδούν εις βάρος των Ελλήνων πολιτών. Μας είπε η κυβέρνηση ότι με το Χρηματιστήριο Ενέργειας θα έχουμε ανταγωνισμό στην τιμή της ενέργειας. Ποια είναι σήμερα η αλήθεια; Αυξημένες ανανεώσιμες πηγές και η τιμή του ρεύματος καθορίζεται από το εισαγόμενο φυσικό αέριο. Γιατί; Γιατί 5 εταιρείες όλες κι όλες, παραγωγοί και πάροχοι ενέργειας ρυθμίζουν την τιμή και αισχροκερδούν εις βάρος νοικοκυριών, επιχειρήσεων του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας».

Παύλος Γερουλάνος για φυσικές καταστροφές και ευθύνες: «Είναι άλλη η προσέγγιση στην πρόληψη και άλλη η προσέγγιση στην αντιμετώπιση του φαινομένου. Οταν πια έχεις ένα φαινόμενο όπως αυτό που έγινε στη Θεσσαλία, όπως στη Δαδιά κτλ. Προφανώς το κράτος δεν μπορεί να απουσιάζει.

Ούτε μπορεί η τοπική αυτοδιοίκηση να καλύψει κάτι τέτοιο. Εκεί που όμως μπορεί να γίνει πολύ σοβαρή δουλειά είναι όπως βλέπουμε στον Υμηττό για παράδειγμα, που ένα δίκτυο δημάρχων παρακολουθούν το βουνό και έτσι έχουν καταφέρει να ουσιαστικά να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε πυρκαγιά. Με το ξεκίνημά της, με πολύ λιγότερα μέσα από ότι χρησιμοποιεί το κεντρικό κράτος.

Αν κάναμε αποκέντρωση εξουσιών και όχι μόνο αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά γιατί θα ξέραμε ποιος είναι υπεύθυνος (…)

Νίκος Ανδρουλάκης για τιμές στην ενέργεια: «Δεν τα λέω μόνο εγώ. Η Τράπεζα της Ελλάδας μιλάει για τα 4 μεγάλα ολιγοπώλια που δυσκολεύουν τη ζωή μας. Οι τράπεζες, η ενέργεια, η υγεία και θέματα που έχουν να κάνουν με την εμπορία τροφίμων. Τώρα στον τομέα της ενέργειας, οι ισχυροί έχουν γίνει πανίσχυροι».

Αννα Διαμαντοπούλου για κρατικό μηχανισμό: «Η αποκέντρωση είναι πολύ σωστή θέση και αρκεί να σας πω ότι το κεντρικό κράτος έχει 17.000 αρμοδιότητες, η τοπική αυτοδιοίκηση 1.700 και οι περιφέρειες 750. Να καταλάβουμε για τί κράτος μιλάμε.

Η πολιτική προστασία είναι πραγματικά μια καινούργια πολιτική που είναι μέρος της συνολικότερης πολιτικής κλιματικής κρίσης.

Για το ψηφιακό κομμάτι για το οποίο έχω γράψει και έχω μιλήσει εδώ και πολλά χρόνια. Εχει αλλάξει η προσέγγιση στην Πολιτική προστασία. Μπορείς με εφαρμογές να προλάβεις τις πυρκαγιές. Υπάρχουν ειδικά drones, όχι αυτά που πήρε η κυβέρνηση, γιατί είναι πάρα πολύ συνηθισμένα, και υπάρχουν νέα ρομπότ που αφορούν τις περιπολίες».

Ερώτηση στη Νάντια Γιαννακοπούλου: Εχω καταλάβει ότι σε σειρά θεμάτων είστε απέναντι στον κύριο Ανδρουλάκη και επίσης μου δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι σε αρκετά ζητήματα φαίνεται να συμφωνείτε με τον Δήμαρχο Αθηναίων, τον κύριο Δούκα. Στα θέματα αυτά της ενέργειας, της κλιματικής κρίσης, της πολιτικής προστασίας το ΠΑΣΟΚ έχει ενιαία θέση;

Απάντηση: Σε καμία απολύτως περίπτωση δεν είναι η Νάντια απέναντι στον Νίκο Ανδρουλάκη. Είναι τελείως λάθος. Το ότι όμως βεβαίως έχω διαφορετικές θέσεις και απόψεις σε μια σειρά από ζητήματα, φαντάζομαι δεν θεωρείτε ότι είναι ποινικό αδίκημα, ούτε ποτέ το ΠΑΣΟΚ λειτούργησε ως σιωπητήριο ή νεκροταφείο ιδεών. Ακριβώς το αντίθετο. Σέβομαι και τιμώ τον Νίκο Ανδρουλάκη, όπως σέβομαι και τιμώ όλους τους συνυποψηφίους μου, όλα τα στελέχη και τα μέλη του ΠΑΣΟΚ. Αλλά ξέρετε, επειδή το DNA του ΠΑΣΟΚ είναι ακριβώς αυτό που σας λέω, η δυνατότητα διαφορετικής θέσης και πρότασης θα παλεύω μέχρι τελευταίας ρανίδας αίματος να μπορούμε όλοι να έχουμε τη δυνατότητα σε διαφορετική θέση.

6. Επόμενη Μέρα

Μιχάλης Κατρίνης για συνεργασίες: «Είμαι ο μόνος που λέει ανοιχτά ότι το ΠΑΣΟΚ πρέπει να πάρει την πρωτοβουλία και να κάνει μια μεγάλη παράταξη από τη βάση.Να ενώσει και να συνθέσει ευρύτερες δυνάμεις ακριβώς για να υπάρχει μια παράταξη η οποία θα είναι πραγματική απειλή για τη Νέα Δημοκρατία. Μια παράταξη που θα μπορεί να κερδίσει τον κύριο Μητσοτάκη με λογική ΠΑΣΟΚ, με πρωτοβουλίες ΠΑΣΟΚ, με φιλοσοφία ΠΑΣΟΚ ευρύτερη του ΠΑΣΟΚ. Άρα δεν μιλάω για συναλλαγές κορυφής, δεν μιλάω για συμφωνίες αρχηγών που δίνουν ρόλους σε υπαρχηγούς ή αξιώματα».

Νίκος Ανδρουλάκης για ΠτΔ: «Θέλω να σας πω ότι είναι πολύ κρίσιμο ποιος θα είναι Πρόεδρος της Δημοκρατίας και όχι μόνο ποιος θα είναι, αλλά εν τέλει τι αλλαγές χρειάζεται το πολίτευμα για να έχουμε αντίβαρα.

Αυτή τη στιγμή έχουμε ένα πανίσχυρο πρωθυπουργό, ο οποίος ελέγχει τα πάντα. Πρέπει να φτιάξουμε θεσμικά αντίβαρα και πρέπει σοβαρά να συζητήσουμε ποιος θα είναι ο ρόλος του Προέδρου της Δημοκρατίας. Και βέβαια και το πρόσωπο και το πρόσωπο θα το αξιολογήσουμε, θα συζητήσουμε στην παράταξή μας και θα πάρουμε τις αποφάσεις μας.

Αλλά πάνω από όλα η συζήτηση που πρέπει να γίνει είναι πώς θα αποκτήσουμε δυναμική διάκρισης των εξουσιών για να γίνουμε ένα κανονικό ευρωπαϊκό κράτος που δεν θα μπορεί να σηκώνει τηλέφωνα ο Πρωθυπουργός και να κάνει ότι θέλει στη δικαιοσύνη, στους θεσμούς.

Πρέπει να αποκτήσουμε σοβαρά θεσμικά αντίβαρα. Δυστυχώς η χώρα μας έχει μπει σε θεσμικές περιπέτειες. Δηλαδή τι είπε; Τι έκανε ο κος Μητσοτάκης; Ψηφίστε με για να επουλώσει τα τραύματα στους θεσμούς που δημιούργησε ο κύριος Τσίπρας με τον κύριο Καμμένο, με διάφορες υποθέσεις. Και αυτός έκανε τα ίδια και χειρότερα. Δηλαδή θα επενδύουμε στον χαρακτήρα του εκάστοτε πρωθυπουργού; Όχι, πρέπει να πάρουμε γενναίες συνταγματικές πρωτοβουλίες (…)

Εγώ χάραξα μια στρατηγική όπου ουσιαστικά είχε χαραχθεί εκ των προτέρων από την αείμνηστη Φώφη Γεννηματά για πολιτική αυτονομία. Εγώ δεν ήμουν γέφυρα. Ούτε προς τα δεξιά, ούτε προς τον ΣΥΡΙΖΑ. Συνέχισα λοιπόν την πολιτική αυτονομία, την ενότητα και την ανανέωση και βέβαια επένδυσα πολύ στην ανανέωση, γιατί όντως ήταν το ΠΑΣΟΚ ένα γερασμένο κόμμα και μου κάνει εντύπωση πως εσύ (σ.σ. απευθυνόμενος στον Χ. Δούκα) ο πιο ευνοημένος αυτής της στρατηγικής, πραγματικά υποτιμάς όλα αυτά τα πράγματα. Όταν εάν το καλοκαίρι του 2023 δεν σου είχα κάνει την πρόταση αυτή με ένα οργανωμένο σχέδιο για το πως θα ενώσουμε δυνάμεις και θα κερδίσουμε τον Δήμο της Αθήνας, ούτε θα είχες εκλεγεί δήμαρχος (…)

Εγώ έχω διαγράψει μόνο ένα πρόσωπο στη δική μου διαδρομή ως πρόεδρος, την Εύα Καϊλή. Άρα κατηγορίες τύπου Κιμ Γιονγκ Ουν και διαγραφές μάλλον απευθύνονται σε άλλον. Δεύτερον και πολύ σημαντικό στην πορεία αυτή δώσαμε πολλούς αγώνες και βάλαμε υψηλούς στόχους. Άλλους πετύχαμε και άλλους όχι. Όταν όμως στην αυτοδιοίκηση κερδίσαμε 108 δήμους, τους δύο μεγαλύτερους, δύο περιφέρειες. Το να έρχεστε και να υποτιμάτε όλα αυτά τα πράγματα το θεωρώ λάθος και για την παράταξη».

Ερώτηση στον Παύλο Γερουλάνο: Κεντρικό σημείο αυτής της προεκλογικής καμπάνιας που κάνετε τώρα είναι να έχει ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ βουλευτική ιδιότητα. Εσείς, ο ίδιος όμως κατεβήκατε για αρχηγός το 2021 χωρίς να είστε βουλευτής. Θέλω να μου πείτε τι άλλαξε από τότε μέχρι σήμερα και αυτό που τότε θεωρούσατε σωστό σήμερα το θεωρείτε τόσο λάθος;

Απάντηση: «Ετσι όπως είναι, όπως τα λέτε, είναι τα πράγματα. Και θα σας πω ακριβώς τι άλλαξε. Εχουμε δύο εκλογικές αναμετρήσεις. Δύο νίκες προέδρων, οι οποίοι δεν ήταν βουλευτές στα κόμματά τους. Εχουμε τη νίκη του κυρίου Ανδρουλάκη και τη νίκη του κ. Κασσελάκη στον ΣΥΡΙΖΑ.

Αν θυμόσαστε αμέσως μετά τη νίκη τα ποσοστά του ΠΑΣΟΚ αυξήθηκαν δραματικά. Και ήταν πολύ σημαντικό ότι έγινε αυτό. Σιγά σιγά όμως τα είδαμε να εξατμίζονται. Και ο λόγος που τα είδαμε να εξατμίζονται είναι διότι οι μεγάλες μάχες που δίνονταν στη Βουλή, ο κ. Ανδρουλάκης ήταν δια του αντιπροσώπου του, που ήταν ο κ. Κατρίνης. Ακόμα χειρότερα πήγαν τα πράγματα στον ΣΥΡΙΖΑ. Δηλαδή αν δούμε τι έγινε στον ΣΥΡΙΖΑ χωρίς ο αρχηγός να δίνει τις μάχες στη Βουλή, χωρίς να δίνει το παράδειγμα των μεγάλων μαχών που πρέπει να δοθούν για τα μεγάλα ζητήματα της χώρας, ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε 40 κομμάτια και αυτό που βλέπουμε σήμερα είναι μία μορφή αποσύνθεσης, η οποία όμως έχει προέλθει από το γεγονός ότι η ηγεσία δεν ήταν εκεί μπροστά στις δύσκολες μάχες. Και εγώ αυτό το οποίο λέω είναι το εξής: Εάν έχουμε δύο εκλογικές αναμετρήσεις που μας αλλάζουν την εμπειρία, τι θα κάνουμε; Θα μείνουμε προσκολλημένοι σε αυτό που πιστεύαμε παλιά ή θα αναθεωρήσουμε και θα πούμε ότι τώρα είναι η ώρα να τα δούμε τα πράγματα διαφορετικά και να εκλέξουμε έναν αρχηγό ο οποίος θα είναι μέσα στη Βουλή και θα δίνει τις μάχες και στη Βουλή και στην κοινωνία και στο κόμμα, όπου χρειάζεται για να δείξει τις ηγετικές του ικανότητες και να αντιπαρατεθεί στη Νέα Δημοκρατία».

Ερώτηση στη Νάντια Γιαννακοπούλου: Κυρία Γιαννακοπούλου, αν δεν καταφέρετε να εκλεγείτε στον δεύτερο γύρο, σε αυτές τις εκλογές θα προτείνετε, Θα προτείνετε συγκεκριμένο υποψήφιο για πρόεδρο ή θα παραμείνετε αυστηρά ουδέτερη;

Απάντηση: Κατ’ αρχάς, προφανώς ο κάθε υποψήφιος βάζει υποψηφιότητα για να είναι στο δεύτερο γύρο. (…) Δεν θα σας απαντήσω, δεν θα έρθω σε αυτή τη θέση, θα απαντήσω τη Δευτέρα 7/10.

Αλλά επειδή εδώ συζητούμε κάτι πάρα πολύ σοβαρό και έχει να κάνει με τη θεσμική δημοκρατική λειτουργία του κόμματος, προφανώς ο κ. Ανδρουλάκης πιο πριν μπερδεύτηκε γιατί ξεχνάει ότι υπήρχε εξεταστική καταρχάς για τα Τέμπη, τον Μάρτη, γιατί είπατε “το μπερδέψατε” και κάτι για τις υποκλοπές. Να μην μπερδεύουμε τα λόγια μας για τόσο σοβαρά ζητήματα.

Δεύτερον, η λειτουργία του κόμματος είναι κάτι πάρα πολύ σημαντικό και αν η ηγεσία, μετά από όλα αυτά τελικά σου λέει ότι “όλα τα έκανα καλά”, παραμένει αμετανόητη.

Σου λέει ότι γενικά έκανα κάποια λάθη, αλλά δεν σου λέει ποια και γνωρίζουμε ότι τα όργανα τελικά δεν λειτούργησαν ποτέ και δεν επιμένω σε μια οργανωτική, αν θέλετε αντίληψη όπως βλέπουμε αυτή τη στιγμή στον ΣΥΡΙΖΑ.

Εγώ επιμένω για το πώς τελικά θα μπορέσουμε να κάνουμε το ΠΑΣΟΚ να εκφράσει τον παλμό της κοινωνίας.

(…) Πόσες φορές λειτούργησαν το πολιτικό Συμβούλιο και η Κεντρική Επιτροπή; Πόσες φορές; Να απαντήσει ο κύριος Ανδρουλάκης.

Μην θυμηθούμε το πώς τελικά πάρθηκε η απόφαση για τα μη κρατικά όταν ήρθε στην κοινοβουλευτική ομάδα το τελευταίο βράδυ πριν την Ολομέλεια της Βουλής.

Αρα πρέπει να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι για να αλλάξουμε τη χώρα και για αυτό πρέπει να πείσουμε για να το κάνουμε αυτό.

Ερώτηση στην Αννα Διαμαντοπούλου: Κυρία Διαμαντοπούλου, μιλάτε για αυτονομία του ΠΑΣΟΚ. Για να φτάσετε στην αυτοδυναμία πρέπει να καλύψετε 25 μονάδες, πράγμα το οποίο φαίνεται ανέφικτο. Μπορείτε να μου πείτε με ποιον θα συγκυβερνήσει; Γιατί ο πολιτικός χάρτης είναι συγκεκριμένος.

Απάντηση: «Στόχος μας είναι να είμαστε πρώτο κόμμα. Μπορούμε να είμαστε πρώτο κόμμα, γιατί από αυτό πρέπει να ξεκινήσουμε.

Πρέπει να μιλήσουμε για το μέλλον. Εδώ και 10 χρόνια κύριε Κουβαρά, δουλεύω συστηματικά πάνω σε πολιτικές που αφορούν το αύριο και τους ανθρώπους, τη νέα κατάσταση στην εργασία λόγω τεχνητής νοημοσύνης και ψηφιακού μετασχηματισμού.

Εχω 600 συνεργάτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό που δουλεύουμε για τη νέα μορφή στον αγροτικό τομέα και στην παραγωγή, για τις νέες πολιτικές στο κοινωνικό κράτος, για τις νέες πολιτικές στη δικαιοσύνη όπου χρειαζόμαστε ψηφιακό μετασχηματισμό.

Αυτά είναι που πρέπει να φέρουμε στην επιφάνεια. Αυτός είναι ο στόχος και ο άλλος λόγος ώστε να μπορούμε να πετύχουμε αυτό που λέτε.

Γιατί βεβαίως το ΠΑΣΟΚ θα προχωρήσει αυτοδύναμο. Το ΠΑΣΟΚ υπήρξε πάντοτε σοσιαλιστικό και μετά το Σοσιαλδημοκρατικό κόμμα που όμως ενσωμάτωσε και την Αριστερά.

Και το κέντρο αυτό και θα κάνει και τώρα, αλλά για να το κάνει πρέπει να μιλήσει για τη νέα εποχή και αυτό φοβάμαι ότι δεν το κάνουμε.

Το θέμα της συνεργασίας θα είμαστε πρώτο κόμμα και θα ερωτηθούν οι άλλοι τι θα κάνουν, όχι εμείς».

Ερώτηση στον Χάρη Δούκα: Κύριε Δούκα, αν εκλεγείτε πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στις 13 Οκτωβρίου, θα είστε το κόμμα που δεν θα εκπροσωπείται στη Βουλή από τον αρχηγό του. Θα ήθελα να σας ρωτήσω ποιον από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ θα υποδείξετε ως πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας.

Απάντηση: Θα το αποφασίσουμε συλλογικά (σ.σ.: ποιον από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ θα υποδείξει ως πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας). Προφανώς και με διαδικασίες και όργανα. Και θα πω κάτι σε ένα πάνελ. Όμως θέλω να πω και δυο τρία πράγματα που ακούστηκαν.

Το πρώτο είναι ότι έχεις (σ.σ. Αννα Διαμαντοπούλου) δημιουργήσει την Ώρα Αποφάσεων με τον Ραγκούση και τον Φλωρίδη που ήταν κόμμα, πολιτική κίνηση. Θέλω να πω όμως και στον Νίκο (Ανδρουλάκη) δυο σημεία, οφείλω μια απάντηση για το “ήσουν ευνοημένος”. Διότι ήμουν πάντα στην πρώτη γραμμή στο ΠΑΣΟΚ. Ήμουν απλό μέλος στον τομέα ενέργειας. Ήμουν γραμματέας με την αείμνηστη Φώφη Γεννηματά στα πιο δύσκολα. Γραμματέας στον τομέα Ενέργειας. Ήμουν μαζί σου Νίκο και παλέψαμε πάρα πολύ, επίσης, για να σηκώσουμε το ΠΑΣΟΚ. Άρα δεν βλέπω γιατί αυτή η διατύπωση και νομίζω ότι δεν μας τιμάει να χρησιμοποιούμε τέτοιες διατυπώσεις.

Έχεις δίκιο Άννα (σ.σ. απευθυνόμενος στην Αννα Διαμαντοπούλου) και με στήριξες και οφείλω να πω λοιπόν ότι δώσαμε μια πολύ μεγάλη μάχη γιατί πιστέψαμε ότι δεν υπάρχει ένας δεδομένος νικητής και δεν υπάρχουν χαμένες μάχες, αλλά υπάρχουν μάχες που μπορούν να δοθούν και να κερδηθούν».

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση