ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ελλάδα: Στο ΚΥΣΕΑ F-35 και μη επανδρωμένα ελικόπτερα

Πηγές με γνώση των διαδικασιών αναφέρουν στην «Κ» ότι το ΚΥΣΕΑ πρόκειται να εγκρίνει την προμήθεια των F-35 αλλά και των μη επανδρωμένων ελικοπτέρων Camcopter S-100

Kathimerini.gr

Σταύρος Ιωαννίδης

Δύο κύρια εξοπλιστικά προγράμματα περιλαμβάνει η ατζέντα του ΚΥΣΕΑ που, κατά πάσα πιθανότητα, θα συνεδριάσει την ερχόμενη Τρίτη.

Πηγές με γνώση των διαδικασιών αναφέρουν στην «Κ» ότι το κυβερνητικό όργανο πρόκειται να εγκρίνει την προμήθεια των F-35 αλλά και των μη επανδρωμένων ελικοπτέρων που θα επιχειρούν από τις νέες φρεγάτες του στόλου, τις FDI ΗΝ.

Επειτα από το πράσινο φως που άναψε η ειδική επιτροπή της Βουλής στις 27 Ιουνίου, η έγκριση από το ΚΥΣΕΑ αποτελεί το επόμενο «τυπικό» βήμα για την προμήθεια μίας Μοίρας «στελθ» μαχητικών, κόστους 3,47 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στη συνέχεια, περί τα μέσα της επόμενης εβδομάδας, το τελικό κείμενο της επιστολής αποδοχής (LOA) θα σταλεί στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) ώστε, με τη σειρά της, να το κοινοποιήσει στην αμερικανική κυβέρνηση. Αυτή θα είναι και η τελευταία πράξη στη διαδικασία παραγγελίας μίας Πολεμικής Μοίρας F-35.

Ο σχεδιασμός της Αεροπορίας

Οπως έχει διαμηνύσει η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία, η Πολεμική Αεροπορία θα αποκτήσει μία Μοίρα 20 αεροσκαφών 5ης γενιάς, η παραλαβή των οποίων, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, θα ξεκινήσει το 2028 και η άφιξή τους στην 117 Πτέρυγα Μάχης προγραμματίζεται στις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Σύμφωνα με την ατζέντα 2030 του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, τα F-35 θα αποτελούν τον έναν από τους τρεις τύπους μαχητικών αεροσκαφών που θα διατηρεί σε υπηρεσία η Πολεμική Αεροπορία μαζί με τα F-16 Viper και τα Rafale.

Η Ελλάδα διατηρεί το δικαίωμα προαίρεσης για την παραγγελία μίας ακόμη Μοίρας 20 αεροσκαφών, ενώ βρίσκεται σε συζητήσεις με τη γαλλική πλευρά για την προμήθεια επιπλέον Rafale. Καθοριστικό ρόλο σε αυτές τις διαβουλεύσεις παίζει το ενδεχόμενο πώλησης των Mirage 2000-5 στους Γάλλους, θέμα που έχει «παγώσει» εξαιτίας των πολιτικών εξελίξεων στο Παρίσι.

Σημαντικές προσπάθειες καταβάλλονται για την επαναφορά εντός χρονοδιαγράμματος του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 Viper, ενώ η Πολεμική Αεροπορία εξακολουθεί να διατηρεί ψηλά στην προτεραιοποίησή της τον εκσυγχρονισμό των F-16 Block 50.

UAV για τις φρεγάτες

Στα τέλη Ιουνίου εγκρίθηκε από την επιτροπή της Βουλής και η προμήθεια τεσσάρων συστημάτων μη επανδρωμένων ελικοπτέρων τύπου Camcopter S-100 για τις τρεις FDI ΗΝ που ναυπηγούνται στη Λοριάν. Το Πολεμικό Ναυτικό θα αποκτήσει συνολικά οκτώ μη επανδρωμένα ελικόπτερα που θα αποτελούν τα «μάτια» των φρεγατών, αναλαμβάνοντας αποστολές επιτήρησης, αναγνώρισης και στοχοποίησης απειλών. Πρόκειται για ένα σημαντικό πρόγραμμα ύψους 41 εκατομμυρίων ευρώ με πολλαπλά επιχειρησιακά οφέλη για τις πιο σύγχρονες μονάδες επιφανείας του ελληνικού στόλου.

Το Πολεμικό Ναυτικό θα παραλάβει την πρώτη FDI εντός του 2025, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσουν οι δοκιμές της πρώτης γαλλικής Belharra. Παράλληλα, από τα ναυπηγεία Σαλαμίνας πρόκειται να μεταφερθούν στη Λοριάν ακόμη πέντε τμήματα γάστρας, αυτή τη φορά για τη γαλλική FDI «Amiral Louseau». Είχαν προηγηθεί πέντε μπλοκ της ελληνικής FDI «Φορμίων».

Το επόμενο διάστημα θα έχει ενδιαφέρον και για τα παράκτια περιπολικά τύπου Island, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του καλοκαιριού θα ξεκινήσουν οι εν πλω δοκιμές για τα δύο από τα τέσσερα που καθελκύστηκαν τον περασμένο Μάιο και βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ενεργοποίησης. Τα άλλα δύο που μπήκαν πρόσφατα στη δεξαμενή αναμένεται να πέσουν στο νερό τον Οκτώβριο. Στα Island θα τοποθετηθεί επικοινωνιακός εξοπλισμός και ένα τηλεχειριζόμενο πυροβόλο μικρού διαμετρήματος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση