Kathimerini.gr
«Συγκεκριμένα μέτρα για την απορρόφηση των προβλημάτων που θα προκύψουν στις τουριστικές επιχειρήσεις» ζητεί από την κυβέρνηση ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) ενώ και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο (ΞΕΕ) μιλά για τη «στήριξη των ξενοδοχείων που πλήττονται άμεσα από την κατάρρευση της Thomas Cook». Ο ΣΕΤΕ καλεί όλα τα μέλη του να δείξουν «ψυχραιμία και κυρίως αλληλεγγύη στους χιλιάδες τουρίστες της Thomas Cook που βρίσκονται στην Ελλάδα», τονίζοντας πως «η συμπεριφορά και ο χειρισμός προς τους ανθρώπους αυτούς θα αποτελέσουν τον καθρέφτη της εικόνας της χώρας μας ως φιλόξενης και υπεύθυνης, διεθνώς».
Τα ζητήματα αυτά τέθηκαν στην κυβέρνηση κατά τη διάρκεια συσκέψεων που έγιναν την Δευτέρα (23/9) με τους φορείς του τουρισμού. Το υπουργείο Τουρισμού βρίσκεται σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών και συναρμόδια υπουργεία προκειμένου να εξευρεθούν τρόποι για τη στήριξη των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων που επηρεάζονται από το γεγονός, για τους οποίους θα υπάρξει ενημέρωση με νεότερη ανακοίνωση. Μεταξύ των μέτρων που προτείνονται είναι η παράταση της αποπληρωμής των υποχρεώσεων των πληγέντων ξενοδόχων προς το Δημόσιο και της καταβολής του τέλους διανυκτέρευσης.
Ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης και ο υφυπουργός Μάνος Κόνσολας βρίσκονται σε ανοικτή επικοινωνία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν από αυτή την εξέλιξη, αναφέρει το υπουργείο. Ηδη έχει συσταθεί κέντρο επιχειρήσεων στο υπουργείο Τουρισμού προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα, όπως ο επαναπατρισμός των περίπου 50.000 τουριστών που έχουν πακέτα διακοπών από την Thomas Cook και βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό η διαδικασία επαναπατρισμού των ξένων τουριστών που βρίσκονται στην Ελλάδα μέσω της Thomas Cook έχει ξεκινήσει και τα πρώτα 15 αεροσκάφη ξεκίνησαν από χθες να φθάνουν σε Ζάκυνθο, Κέρκυρα και Κω.
Το υπουργείο υπολογίζει πως μέσα στο επόμενο τριήμερο θα επαναπατριστούν περίπου 22.000 τουρίστες. Ο κ. Θεοχάρης επεσήμανε ότι διασφαλίστηκε η κάλυψη των εξόδων, της διαμονής και του επαναπατρισμού των τουριστών που πέταξαν μέσω της Thomas Cook από σήμερα μέχρι και τη λήξη των διακοπών τους.
Ασφαλιστήρια και εγγυήσεις
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, FedHATTA, η Thomas Cook, όπως και κάθε tour operator και τουριστικό γραφείο που λειτουργεί νόμιμα στην Ευρωπαϊκή Ενωση, υπόκειται στην Οδηγία (Ε.Ε.) 2015/2302 σχετικά με τα οργανωμένα ταξίδια και τους συνδεδεμένους ταξιδιωτικούς διακανονισμούς και διαθέτει τις εγγυήσεις που απαιτούνται από αυτήν. Σύμφωνα με την συγκεκριμένη Οδηγία, οι εγγυήσεις που παρέχουν οι διοργανωτές οργανωμένων ταξιδιών (με τη μορφή είτε ασφαλιστηρίων συμβολαίων είτε εγγυητικών ταμείων είτε άλλων εγγυήσεων) εξασφαλίζουν, σύμφωνα πάντα με τη FedHATTA:
• Επιστροφή του συνόλου των ποσών που έχουν καταβληθεί από ή για λογαριασμό των ταξιδιωτών, στον βαθμό που οι σχετικές υπηρεσίες δεν εκτελούνται λόγω αφερεγγυότητας των διοργανωτών.
• Επαναπατρισμός των ταξιδιωτών, εφόσον η μεταφορά επιβατών περιλαμβάνεται στη σύμβαση του οργανωμένου ταξιδιού.
• Ενδεχομένως δυνατότητα συνέχισης του ταξιδιού, εφόσον οι σχετικές εγγυήσεις της συγκεκριμένης εταιρείας την παρέχουν.
«Οι ταξιδιώτες ωφελούνται από την προστασία κατά της αφερεγγυότητας του διοργανωτή ανεξάρτητα από τον τόπο κατοικίας τους, τον τόπο αναχώρησης ή τον τόπο πώλησης του πακέτου, καθώς και ανεξάρτητα από το κράτος-μέλος στο οποίο βρίσκεται η οντότητα που παρέχει την προστασία κατά της αφερεγγυότητας», σημειώνει η FedHATTA. Προσθέτει, επίσης, πως «όταν η εκτέλεση του οργανωμένου ταξιδιού (πακέτου) επηρεάζεται από την αφερεγγυότητα του διοργανωτή, η εγγύηση ενεργοποιείται χωρίς επιβάρυνση για να διασφαλιστούν οι επαναπατρισμοί και, εφόσον είναι αναγκαίο, για τη χρηματοδότηση της διαμονής πριν από τον επαναπατρισμό».