ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πώς οι αεροπορικές βγάζουν δισεκατομμύρια από «χρεώσεις – σκουπίδια»

Ενδεικτικά, από το 2018 έως το 2023, πέντε αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έβγαλαν περισσότερα από 12 δισ. δολάρια μόνο από τις χρεώσεις επιλογής θέσης

Money Review

Εισπράξεις δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν κάνει οι αεροπορικές εταιρείες από τις λεγόμενες «χρεώσεις – σκουπίδια», αναφέρει έκθεση επιτροπή της Γερουσίας στις ΗΠΑ. Τα λεγόμενα «junk fees» είναι οι χρεώσεις επιβατών για υπηρεσίες όπως η επιλογή της θέσης ή τα ταξίδια με αποσκευές.

Ενδεικτικά, από το 2018 έως το 2023, πέντε αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έβγαλαν περισσότερα από 12 δισ. δολάρια μόνο από τις χρεώσεις επιλογής θέσης, ένα κόστος που παλαιότερα περιλαμβανόταν στην τιμή ενός αεροπορικού εισιτηρίου. Το 2023, η United Airlines χρέωσε έως και 319 δολάρια για μια θέση με επιπλέον χώρο για τα πόδια, η Spirit Airlines χρέωσε έως και 299 δολάρια, η Delta Air Lines χρέωσε έως και 264 δολάρια, η Frontier Airlines χρέωσε 141 δολάρια και η American Airlines χρέωσε έως και 140 δολάρια.

Η έκθεση αποκαλύπτει μάλιστα ότι ορισμένες αεροπορικές εταιρείες δίνουν ακόμα και μπόνους σε μετρητά στους εργαζομένους τους, προκειμένου να εντοπίζουν ταξιδιώτες που προσπαθούν να αποφύγουν τα τέλη για τις χειραποσκευές. Ειδικότερα, αερομεταφορείς εξαιρετικά χαμηλού κόστους όπως η Frontier και η Spirit διέθεσαν 26 εκατομμύρια δολάρια ως κίνητρα το 2022 και το 2023 για «να πιάσουν επιβάτες που φέρονται να μην ακολουθούν τις πολιτικές των αεροπορικών εταιρειών για τις αποσκευές», βάζοντάς τους εκβιαστικά «το μαχαίρι στον λαιμό», να πληρώσουν το τέλος αποσκευών ή να χάσουν την πτήση τους.

«Οι υπάλληλοι της Frontier μπορεί να κερδίσουν έως και 10 δολάρια για κάθε τσάντα που ένας επιβάτης αναγκάζεται να ελέγξει στην πύλη», αναφέρεται στην έκθεση, σύμφωνα με το CNN.

Εκδημοκρατισμός των ταξιδιών;

Η έκθεση της επιτροπής αναφέρει επίσης ότι ορισμένες αεροπορικές εταιρείες φαίνεται να αποφεύγουν τους φόρους στις ΗΠΑ, χαρακτηρίζοντας ορισμένες χρεώσεις ως «μη φορολογητέες αμοιβές», θέτοντας σε μειονεκτική θέση αεροπορικές εταιρείες όπως η Delta και η American που δεν χρησιμοποιούν αυτή την πρακτική.

Η Frontier υπερασπίστηκε τις μη φορολογητέες χρεώσεις ως έναν τρόπο για να γίνουν τα αεροπορικά ταξίδια πιο προσιτά σε οικογένειες και μικρές επιχειρήσεις, κάνοντας λόγο για «εκδημοκρατισμό» των ταξιδιών.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις από την ένωση των αεροπορικών εταιρειών Airlines for America: «Η επιτροπή σαφώς δεν εκτιμά το γεγονός ότι τα αεροπορικά ταξίδια σήμερα έχουν εκδημοκρατιστεί, επιτρέποντας στους Αμερικανούς όλων των εισοδηματικών επιπέδων να πετάξουν… έχοντας τη δύναμη της επιλογής να πληρώνουν για τις υπηρεσίες που επιθυμούν».

Ο υπουργός Μεταφορών Pete Buttigieg σε συνέντευξη Τύπου πρόσφατα είχε δηλώσει ότι γνωρίζει πως κάποιοι διευθύνοντες σύμβουλοι αεροπορικών εταιρειών έχουν εκφράσει την ελπίδα ότι η επόμενη κυβέρνηση Trump θα είναι λιγότερο φιλική προς τους επιβάτες και περισσότερο φιλική προς τις επιχειρήσεις από ό,τι η κυβέρνηση Biden. Πρόσθεσε ωστόσο ότι «η προστασία των επιβατών που έχουμε θέσει σε εφαρμογή απολαμβάνει επάξια την ευρεία δημόσια, διακομματική υποστήριξη».

Χρονικά, η 55 σελίδων έκθεση, συμπίπτει με τις προσπάθειες της απερχόμενης κυβέρνησης του Joe Biden να ενισχύσει την προστασία των καταναλωτών έναντι της ασυδοσίας των αεροπορικών εταιρειών. Νωρίτερα αυτό το μήνα, το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να εφαρμόζει έναν νέο κανόνα που απαιτεί από τις αεροπορικές εταιρείες να παρέχουν αυτόματες επιστροφές χρημάτων στους επιβάτες για ακυρωμένες πτήσεις ή για σημαντικές καθυστερήσεις.

Η Μόνιμη Υποεπιτροπή Ερευνών της Γερουσίας που συνέταξε την έκθεση θα προχωρήσει σε ακρόαση αξιωματούχων των εταιρειών American, Delta, United, Frontier και Spirit την επόμενη εβδομάδα, για το ζήτημα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X