ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ερυθρά Θάλασσα: Ο μισός στόλος αποφεύγει την περιοχή λόγω των επιθέσεων

299 πλοία με συνολική χωρητικότητα 4,3 εκατ. κοντέινερ, άλλαξαν πορεία ή το σχεδιάζουν. Αριθμός διπλάσιος σε σχέση με πριν από μία εβδομάδα, ο οποίος αντιστοιχεί στο 18% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

Money Review

Τα μισά από τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ που συνήθως κινούνται στην Ερυθρά Θάλασσα και στη Διώρυγα του Σουέζ αποφεύγουν την περιοχή, λόγω της απειλής επιθέσεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Flexport, 299 πλοία, με συνολική χωρητικότητα 4,3 εκατ. κοντέινερ, έχουν ήδη αλλάξει πορεία ή σχεδιάζουν να το κάνουν, μεταδίδει το Bloomberg. Πρόκειται για αριθμό διπλάσιο σε σχέση με πριν από μία εβδομάδα, ο οποίος μάλιστα αντιστοιχεί στο 18% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

Το ταξίδι μεταξύ Ασίας και Ευρώπης με τον περίπλου της Αφρικής μπορεί να απαιτεί έως και 25% περισσότερο χρόνο σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Επίσης, το δρομολόγιο αυτό κοστίζει ακριβότερα, κάτι που προϊδεάζει για ανατιμήσεις σε μία σειρά από προϊόντα, από το πετρέλαιο έως τα παπούτσια και τα τρόφιμα, εάν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί.

Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα πραγματοποιούνται από αντάρτες Χούθι της Υεμένης, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι στοχεύουν σε πλοία που σχετίζονται με το Ισραήλ, σαν μια ένδειξη στήριξης προς τους Παλαιστινίους. Αλλά στο στόχαστρό τους έχουν μπει και πλοία που δεν συνδέονται άμεσα με το Ισραήλ, καθώς η κλιμάκωση του πολέμου απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο. Κατόπιν τούτου, μια task force την οποία σύστησαν οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους ανέλαβε να προστατεύει τα εμπορικά πλοία στην περιοχή.

Κάποια πλοία προσπαθούν να δείξουν την ουδετερότητά τους, καθώς συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τη διαδρομή αυτή. Τρία πλοία –ένα τάνκερ πετρελαίου και δύο πλοία μεταφοράς κοντέινερ- διασχίζουν αυτή τη στιγμή την δίοδο, δίνοντας σήμα ότι δεν είχαν καμία επαφή με το Ισραήλ, σύμφωνα με στοιχεία του TankerTrackers.com και του Bloomberg. Και τα τρία έρχονται από τη Ρωσία.

Τα στοιχεία δείχνουν την έκταση της διατάραξης του εμπορίου διεθνώς, αφότου οι Χούθι πραγματοποίησαν πάνω από 100 επιθέσεις σε εμπορικά πλοία τον τελευταίο μήνα.

Πάντως, η Maersk, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη δύναμη του κόσμου στη μεταφορά κοντέινερ, ανακοίνωσε ότι ετοιμάζεται να επιστρέψει στην Ερυθρά Θάλασσα, «όσο συντομότερα είναι επιχειρησιακά δυνατό», έπειτα από την δημιουργία της task force. Η Hapag-Lloyd, όμως, δήλωσε ότι σκοπεύει να κρατήσει τα πλοία της μακριά από την περιοχή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Clarksons Research, οι αφίξεις στον Κόλπο του Άντεν μειώθηκαν κατά 40% στο διάστημα 22 με 26 Δεκεμβρίου, σε σχέση με τον μέσο όρο του πρώτου μισού του μήνα.

Ανάλογη η εικόνα και στις διελεύσεις της Διώρυγας του Σουέζ, οι οποίες ήταν μειωμένες κατά 45% στο ίδιο διάστημα, για τα πλοία που κατευθύνονται νότια.

Ενώ οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους έχουν αποτρέψει ένα μεγάλο μέρος των επιθέσεων στα εμπορικά πλοία, αυτή η στρατηγική άμυνας είναι ακριβή, ενώ το αυξημένο ρίσκο συνεχίζει να ανεβάζει το κόστος των ναυτιλιακών ασφαλίσεων, σημειώνει το Bloomberg Economics.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Money Review

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση