Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ο αριθμός των πολυεκατομμυριούχων αυξάνεται ταχύτερα από κάθε άλλη περιοχή του κόσμου, οδηγώντας παράλληλα και σε αύξηση της ζήτησης για ταξίδια με πολυτελή τζετ. Οι βαθύπλουτοι που μετεγκαθίστανται στην περιοχή, αναζητώντας πιθανώς ένα πιο ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς, υψηλή ποιότητα ζωής και «αιώνιο» καλοκαίρι, επιλέγουν με ευκολία για τις μετακινήσεις τους τα ιδιωτικά αεροσκάφη, καθώς προσφέρουν αποκλειστικότητα, ασφάλεια και άνεση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική έκθεση από την Henley and Partners, τουλάχιστον 6.700 εκατομμυριούχοι προβλέπεται να μετεγκατασταθούν φέτος στα ΗΑΕ, περισσότεροι από κάθε άλλη χώρα. Επίσης, ο αριθμός των πλουσίων με επενδύσιμη περιουσία άνω των 100 εκατ. εκατομμυρίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 150% μέχρι το 2040. Ο μεγαλύτερος «μαγνήτης» βαθύπλουτων στην ευρύτερη περιοχή είναι το Ντουμπάι, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει καταστεί παγκόσμιο κέντρο πλούτου και πολυτέλειας, ενώ ήταν ανέκαθεν αεροπορικός κόμβος.
Ετσι, η αγορά ιδιωτικών αεροσκαφών της Μέσης Ανατολής αποτιμάται στα 566 εκατ. δολάρια και προβλέπεται να εκτιναχθεί στα 943 εκατ. μέχρι το 2029, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Creative Zone. Ο αριθμός των ιδιωτικών πτήσεων σε Ευρώπη και ΗΠΑ συνεχίζει μεν να είναι μεγαλύτερος, όμως ο ρυθμός αύξησής τους στη Μέση Ανατολή και σε άλλες αναδυόμενες αγορές, όπως η Ινδία, είναι πρωτοφανής, όπως σχολίασε στο CNN ο Youssef Mouallem, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας αεροπορικών υπηρεσιών Vista.
«Εχεις τους ανθρώπους με μεγάλες περιουσίες να έρχονται στην περιοχή. Φέρνουν όμως μαζί τους και τις εταιρείες τους ή τα κεντρικά τους γραφεία. Επομένως το αποτέλεσμα είναι διπλό», σημείωσε ο ίδιος.
Ο Mouallem δήλωσε επίσης ότι τα ΗΑΕ ευθύνονται για το 59% της ανάπτυξης της αγοράς ιδιωτικών αεροσκαφών στην ευρύτερη περιοχή. Ωστόσο, διογκώνεται και η αγορά της Σαουδικής Αραβίας, η οποία θα κατασκευάσει έως 8 καινούργια τέρμιναλ, τα οποία θα εξυπηρετούν αποκλειστικά ιδιωτικά τζετ. Στο μεταξύ, η Σάρτζα, το εμιράτο που γειτνιάζει με το Ντουμπάι, προχωρά στη δημιουργία ενός hangar 14.000 τ.μ. και ενός τέρμιναλ για «VVIP» (πάρα πολύ σημαντικά άτομα) με στήριξη 100 εκατ. δολαρίων από τον βρετανικό όμιλο αεροπορικών υπηρεσιών Gama Aviation.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εκτίναξη της αγοράς ιδιωτικών τζετ στην περιοχή μπορεί να έρχεται σε σύγκρουση με τους παγκόσμιους κλιματικούς στόχους για μείωση των εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα άλλωστε με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, τα ιδιωτικά αεροσκάφη είναι 10 φορές πιο ρυπογόνα από τα εμπορικά και 50 φορές πιο ρυπογόνα από τα τρένα. Για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των τζετ θα μπορούσαν βέβαια να χρησιμοποιούνται βιώσιμα καύσιμα στα αεροσκάφη, μία απόφαση όμως η οποία δεν είναι στη διακριτική ευχέρεια των εταιρειών τσάρτερ.
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN