Του Ανδρέα Καραμήτα
Το Project Full Circle είναι μια φιλόδοξη προσπάθεια πολλών εκατομμυρίων ευρώ που στοχεύει στη σχεδίαση και κατασκευή του ταχύτερου και πιο αποδοτικού από άποψη καυσίμων ταχύπλοου που θα περιπλεύσει τον κόσμο για να κατακτήσει το πολυπόθητο παγκόσμιο ρεκόρ UIM. Το υπάρχον ρεκόρ ανέρχεται σε 60 ημέρες, 23 ώρες και 49 λεπτά, αλλά το νέο ταχύπλοο φιλοδοξεί να το ξεπεράσει. Ο καθηγητής Bob Cripps, πρώην Τεχνικός Διευθυντής της VT Halmatic, είναι ο σχεδιαστής του πρωτοποριακού αυτού σκάφους. Το ταχύπλοο έχει σχεδιαστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και κατασκευάστηκε από θαλάσσιο αλουμίνιο. Η γάστρα του είναι εξαιρετικά αποδοτική, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου έως και 30%, και φέρνει μαζί πάνω από δώδεκα κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες που παρουσιάζουν τα τελευταία ναυτικά προϊόντα τους.
Καινοτόμο Καύσιμο και Περιβαλλοντική Ευαισθησία
Εκτός από τον εντυπωσιακό σχεδιασμό του σκάφους, το Project Full Circle συνεργάζεται με την Advanced Fuel Development για την παρουσίαση ενός επαναστατικού υβριδικού καυσίμου. Το καύσιμο αυτό είναι ένα μείγμα Marine Gas Oil (MGO), 35% νερού και ενός γαλακτωματοποιητικού παράγοντα, το οποίο χρησιμοποιεί κατοχυρωμένη τεχνολογία για την έγχυση υδρογόνου στο μείγμα. Το αποτέλεσμα είναι ένα καύσιμο που μειώνει δραματικά τις επιβλαβείς εκπομπές και πληροί τα πρότυπα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για το 2030, χωρίς καμία απώλεια ισχύος. Σημαντικό είναι ότι αυτή η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σχεδόν οποιονδήποτε κινητήρα ντίζελ, με ελάχιστες τροποποιήσεις, προσφέροντας μια σημαντική αλλαγή στην προσπάθεια της ναυτιλιακής βιομηχανίας να μειώσει τη ρύπανση.
Παράδειγμα σκάφους από αλουμίνιο
Ο Βασίλης Δημητριάδης Εντάσσεται στο Project Full Circle
Ο πρώην Υφυπουργός Ναυτιλίας και ιδρυτής της VisionDo Advisory Limited, Βασίλειος Δημητριάδης, εντάχθηκε στην ομάδα του Project Full Circle. Ο Δημητριάδης ανακοίνωσε σήμερα, ότι είναι ο Παγκόσμιος Πρέσβης του έργου και ότι εντάσσεται επίσης στο Διοικητικό Συμβούλιο της Advanced Fuel Development, της εταιρείας πίσω από το επαναστατικό υβριδικό καύσιμο που θα τροφοδοτήσει το έργο.
Η ανακοίνωση έγινε ενόψει του Limassol Boat Show, καθώς το Project Full Circle και η Advanced Fuel Development επιβεβαίωσαν ότι μετακομίζουν στην Κύπρο και θα έχουν την έδρα τους στη Μαρίνα Λεμεσού.
Η Στρατηγική Συνεργασία και οι Στόχοι
Ο Alistair Thompson, Διευθύνων Σύμβουλος της Full Circle και της Advanced Fuel Development, σχολίασε: «Η γνώση του Βασίλη για τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία, τις περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κόσμος, μαζί με το πάθος του να δημιουργήσει έναν μόνιμο αντίκτυπο στην πράσινη ναυτιλία μέσω της ουσιαστικής μείωσης των εκπομπών, τον καθιστούν τον ιδανικό υποψήφιο για να οδηγήσει και τις δύο εταιρείες στην πρωτοπορία των παγκόσμιων προβλημάτων της ναυτιλίας. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί του και με άλλες επιχειρήσεις στην Κύπρο με παρόμοιο όραμα. Είμαστε βέβαιοι ότι η Κύπρος και η Λεμεσός μπορεί να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στη μείωση της ρύπανσης και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία».
Προδιαγραφές του Σκάφους
Το σκάφος έχει εντυπωσιακές προδιαγραφές που το καθιστούν μοναδικό στο είδος του. Με μήκος 80 πόδια και εσωτερική δοκό 13 και την εξωτερική 19 το καθιστά ιδανικό για μεγάλα ταξίδια. Ακόμη το σκάφος θα μπορεί να έχει βύθισμα 30 μέτρα. Κατασκευασμένο από αλουμίνιο έχει μεγάλη επιφάνεια ενώ το βάρος του ανέρχεται στους 24,8 τόνους. Η εμβέλεια του σκάφους θα είναι περίπου 4000 ναυτικά μίλια. Ακόμη το εν λόγω σκάφος διαθέτει κινητήρα Fiat Power Train ενώ ο φωτισμός του είναι Glamox. Επιπρόσθετα, οι δορυφορικές επικοινωνίες του είναι της Starlink.
Το Όραμα Δημητριάδη
Ο Βασίλειος Δημητριάδης υπηρέτησε ως Υφυπουργός Ναυτιλίας στον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας από τον Ιούλιο του 2020 έως τον Φεβρουάριο του 2023. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, διαμόρφωσε το στρατηγικό όραμα για τη ναυτιλία της Κύπρου «SEA change 2030», προωθώντας μια εξωστρεφή προσέγγιση και μια νέα φιλοσοφία και δομή εργασίας στο Υφυπουργείο Ναυτιλίας.
Επιπλέον, έδειξε ηγεσία σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο για την αντιμετώπιση κρίσεων, όπως η πανδημία COVID-19 και ο πόλεμος στην Ουκρανία, αναλαμβάνοντας βασικές δράσεις για την ασφαλή αλλαγή πληρωμάτων και την υλοποίηση ενός εθνικού σχεδίου εμβολιασμού για ναυτικούς. Παράλληλα, εισήγαγε μια σειρά από κίνητρα και χρηματοδοτικά προγράμματα με στόχο την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και συμμετείχε ενεργά στη διαμόρφωση δράσεων για τη μείωση των εκπομπών σε επίπεδο ΕΕ και Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).
Το Μέλλον της Κυπριακής Ναυτιλίας
Η ένταξη του Βασίλειου Δημητριάδη στο Project Full Circle και η μετεγκατάσταση του έργου στη Μαρίνα Λεμεσού ανοίγουν νέες προοπτικές για την κυπριακή ναυτιλία. Με την υποστήριξη της Advanced Fuel Development και την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών καυσίμων, η Κύπρος έχει τη δυνατότητα να αναδειχθεί σε παγκόσμιο ηγέτη στη μείωση της ρύπανσης και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία.