ΚΥΠΕ
Την πρώτη αύξηση μετά από δύο χρόνια παρουσίασε ο στόλος των ποντοπόρων πλοίων υπό κυπριακή σημαία, έπειτα από δύο χρόνια μείωσης λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων, που επηρέασαν την παγκόσμια ναυτιλία, δήλωσε η Υφυπουργός Ναυτιλίας Μαρίνα Χατζημανώλη.
Μιλώντας στο Φόρουμ Διεθνών Επιχειρήσεων, που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Διεθνών Επιχειρήσεων (CIBA) στη Λεμεσό, η κ. Χατζαμανώλη επεσήμανε πως μετά την αύξηση των γεωπολιτικών εντάσεων μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά και τα εμπόδια στην ελεύθερη ναυσιπλοΐα από τους Χούθι, οι προκλήσεις ενδέχεται να εξελιχθούν και να επιμένουν, οδηγώντας σε αναταράξεις και φέτος.
Η . Χατζημανώλη τόνισε πως η συνεχής αναβάθμιση και ενίσχυση των υπηρεσιών που προσφέρει το Υφυπουργείο Ναυτιλίας αποτελούν μια από τις κύριες προτεραιότητες που έχουν τεθεί από την αρχή από την Κυβέρνηση Νίκου Χριστοδουλίδη, προσθέτοντας ότι είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τα αποτελέσματα.
Ειδικότερα, τόνισε ότι κατά τους πρώτους έξι μήνες επιτεύχθηκε αύξηση 5,5% στον στόλο των ποντοπόρων πλοίων υπό κυπριακή σημαία, έπειτα από δύο χρόνια. Σημείωσε δε ότι ο αριθμός των εταιρειών που είναι εγγεγραμμένος στο σύστημα χωρητικότητας αυξήθηκε κατά 14%, φτάνοντας στις 420.
Παράλληλα, η Υφυπουργός Ναυτιλίας είπε πως η συμβουλευτική επιτροπή για την ανταγωνιστικότητα και την ποιότητα του κυπριακού νηολογίου και η συμβουλευτική επιτροπή για την ανταγωνιστικότητα του κυπριακού ναυτιλιακού συμπλέγματος έχουν ήδη συσταθεί με τον στόχο της συνεχούς βελτίωσης και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της κυπριακής σημαίας και της κυπριακής ναυτιλίας ευρύτερα. Ταυτόχρονα το κέντρο μονοθυριδικής εξυπηρέτησης (One-Stop Shop) ξεκίνησε τη λειτουργία του απ΄ τον περασμένο Νοέμβριο, με στόχο την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών τόσο σε όλες τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις όσο και σε εταιρείες, οι δραστηριότητες των οποίων σχετίζονται με τη ναυτιλία και έχουν την έδρα τους στην Κύπρο.
Υπενθύμισε ακόμη ότι κατόπιν απόφασης του Υπουργικού Συμβουλίου, από τον Ιανουάριο φέτος ο ετήσιος φόρος χωρητικότητας για πλοία που είναι εγγεγραμμένα στο κυπριακό νηολόγιο θα μειώνεται κατά μέχρι 30% για κάθε πλοίο που παρουσιάζει ουσιαστικά μέτρα μείωσης αερίων θερμοκηπίου, «διασφαλίζοντας έτσι ότι οι πλοιοκτήτες επιβραβεύονται για τις προσπάθειές τους για απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα».
Η κ. Χατζημανώλη επεσήμανε πως η παγκόσμια ναυτιλία βρίσκεται σε μια κρίσιμη συγκυρία, που σηματοδοτείται από κρίσιμες προκλήσεις, όπως τα πράσινα καύσιμα, την τεχνολογία, την αυτόνομη ναυτιλία σε συνδυασμό με την πράσινη χρηματοδότηση.
«Ως κορυφαίος υποστηρικτής της αειφόρας ναυτιλίας πιστεύουμε ότι χρειάζονται συνολικά και διαφοροποιημένα μέτρα τόσο σε διεθνές και σε περιφερειακό επίπεδο προκειμένου να πετύχουμε τους στόχους για μείωση ρύπων και να διασφαλίσουμε ένα βιώσιμο μέλλον για την βιομηχανία», κατέληξε.