Kathimerini.gr
Η πυρκαγιά στο πλοίο «Felicity Ace», στα ανοιχτά των Αζορών της Πορτογαλίας, ενδεχομένως να κοστίσει στο γερμανικό κολοσσό της Volkswagen τουλάχιστον 155 εκατ. δολάρια. Στο σκάφος βρίσκονταν προς μεταφορά σχεδόν 4.000 οχήματα της εταιρείας διαφόρων εμπορικών σημάτων, όπως Volkswagen, Porsche, Audi, Bentley και Lamborghini. Ο υπολογισμός έγινε από την εταιρεία μοντέλων διαχείρισης ρίσκου Russell Group. Επί του σκάφους είχαν τοποθετηθεί αγαθά συνολικής αξίας σχεδόν 438 εκατ. δολαρίων, όπως αναφέρει το Bloomberg, βάσει των στοιχείων της Russel Group, εκ των οποίων τα 401 εκατ. δολάρια είχαν να κάνουν με αυτοκίνητα. Mέχρι χθες το μεσημέρι, όπως ανέφερε η διαχειρίστρια του πλοίου Mitsui OSK Lines, η φωτιά δεν είχε σβήσει, αλλά είχε υποχωρήσει και με τη βοήθεια μικρών πυροσβεστικών σκαφών. Ειδικοί ανέφεραν πως σε ένα βαθμό η φωτιά διατηρείτο ζωντανή, λόγω του λιθίου στις μπαταρίες ορισμένων ηλεκτροκίνητων αμαξιών από όσα βρίσκονταν στο «Felicity Ace» προς μεταφορά. Δεν έχει προκληθεί διαρροή πετρελαίου και το σκάφος παραμένει σταθερό, όπως προσέθεσε η Mitsui.
Από την πλευρά της η Russell Group καταρτίζει μοντελοποιήσεις για το σύνολο της αξίας των προς μεταφορά αυτοκινήτων, οπότε οι υπολογισμοί της βασίζονται στην υπόθεση ότι απαξάπαντα καταστράφηκαν. Όπως ανέφερε εκπρόσωπός της, άλλες βιομηχανίες πλην της Volkswagen ενδεχομένως να εμφανίσουν ζημίες 246 εκατ. δολαρίων. Από πλευράς της επίσης γερμανικής BMW, ο εκπρόσωπός της ανέφερε πως κανένα όχημά της δεν βρισκόταν στο πλοίο, το οποίο σε μέγεθος είναι όσο τρία γήπεδα ποδοσφαίρου.
Πέραν του ατυχήματος, ωστόσο, η Volkswagen προετοιμάζεται και για την εισαγωγή μιας από τις εταιρείες του ομίλου της στο χρηματιστήριο. Πρόκειται για τη δημόσια εγγραφή της Porsche, η οποία αποτελεί την πιο κερδοφόρο εταιρεία από τον όμιλο VW. Με τα όσα αποκομίσει ο όμιλος από την εισαγωγή θα ενισχυθεί η αποτίμησή του και θα χρηματοδοτηθεί η στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Χθες, όταν έγινε γνωστή η εξέλιξη αυτή, η προνομιούχος μετοχή της Volkswagen είχε άνοδο έως και 10% στη Φρανκφούρτη. Το προκαταρκτικό σχέδιο, βάσει του οποίου η Porsche αποτιμάται έως και 85 δισ. ευρώ, θα αντιστρέψει μια επεισοδιακή εξαγορά της πριν από μία δεκαετία. Άλλωστε, επί σειράν ετών η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αγωνιζόταν να υιοθετήσει μία λιγότερο συγκεντρωτική δομή διοίκησης και να σμικρύνει σε μέγεθος, ώστε να μπορέσει να αντιδράσει στις προκλήσεις της Tesla. Αλλά τα αποτελέσματα είναι περιορισμένα. Η αρχική δημόσια εγγραφή για αρχική δημόσια διάθεση μετοχών της Traton, της μονάδας που κατασκευάζει φορτηγά στον όμιλο της Volkswagen, είχε προβλήματα εξαιτίας εσωτερικής διαμάχης, ενώ το σχέδιο για την αυτονόμηση των εμπορικών σημάτων της Lamborghini και της Ducati δεν προχώρησε. Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Χέρμπερτ Ντίες, πριν από ένα χρόνο είχε αποστασιοποιηθεί από την προοπτική εισαγωγής της στο χρηματιστήριο, αλλά πλέον δέχεται ισχυρές πιέσεις προκειμένου η αυτοκινητοβιομηχανία να αρχίσει να συμβαδίζει με τον ταχύ ρυθμό της Tesla.