ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ενδιαφέρον για τη Nissan από την ταϊβανέζικη Foxconn

Μερίδιο στην αυτοκινητοβιομηχανία θέλει η εταιρεία που συναρμολογεί τα iPhones

Kathimerini.gr

Η Foxconn, ο ταϊβανέζικος τεχνολογικός γίγαντας που συναρμολογεί τα iPhones της Apple, ενδιαφέρεται να αποκτήσει το μερίδιο που κατέχει η Renault στη Nissan, σε μια κίνηση που μπορεί να προσφέρει σανίδα σωτηρίας στην προβληματική αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας. Στόχος της, όπως διευκρίνισε, είναι η συνεργασία στα ηλεκτρικά οχήματα και όχι η εξαγορά της Nissan, που αντιμετωπίζει αβέβαιο μέλλον, μετά το ναυάγιο στις διαπραγματεύσεις με τη Honda.

«Είχαμε πράγματι συζητήσεις για την απόκτηση μεριδίου στη Nissan», δήλωσε ο πρόεδρος της Foxconn, Γιανγκ Λιου, στην πρώτη επιβεβαίωση των συνομιλιών από την εταιρεία. «Αν (η ανάληψη μεριδίου) είναι απαραίτητη για τη συνεργασία, θα την εξετάσουμε, αλλά η αγορά μετοχών δεν είναι ο κύριος στόχος μας. Βασικός μας στόχος είναι η συνεργασία», τόνισε.

Πιο γνωστή για τον ρόλο της ως κύριας κατασκευάστριας των iPhones της Apple, η Foxconn «στήνει» μια επιχείρηση σχεδίασης και κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων για άλλες εταιρείες, που θα τα πωλούν με τα δικά τους εμπορικά σήματα. Εχει ήδη πελάτες αρκετές νεοφυείς επιχειρήσεις στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων (EV), μια πιθανή συμφωνία ωστόσο με τη Renault ή με τη Nissan θα ήταν η πρώτη της συνεργασία με μια παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία εκτός της εγχώριας αγοράς της, Ταϊβάν.

Η Nissan την ίδια ώρα δέχεται έντονες πιέσεις λόγω του ανταγωνισμού από την Κίνα, αλλά και επειδή υποτίμησε τη ζήτηση για υβριδικά οχήματα στις ΗΠΑ. Στο πλαίσιο της ανάκαμψης, σκοπεύει να περικόψει 9.000 θέσεις εργασίας και το ένα πέμπτο της παραγωγικής της ικανότητας. Το φιάσκο των διαπραγματεύσεων με τη Honda επιταχύνθηκε από το ενδιαφέρον της Foxconn, σημειώνουν οι FT.

«Οι συζητήσεις για τη συγχώνευση κατέρρευσαν μέσα σε ένα μήνα λόγω της υπεροπτικής στάσης της Nissan, αλλά και της ανεπαρκούς συνειδητοποίησης για τη δύσκολη θέση της, καθώς και της ξαφνικής απόφασης της Honda να αναθεωρήσει τους όρους και να προτείνει να γίνει η Nissan θυγατρική», αναφέρει το Reuters, ρίχνοντας φως στο ναυάγιο της συμφωνίας. Η Nissan, η οποία μέχρι το 2020 ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας μετά την Toyota, ήθελε να έχει σχεδόν ίση μεταχείριση στις συνομιλίες παρά την ασθενέστερη θέση της, αποκάλυψαν πηγές με γνώση των διαπραγματεύσεων. Η Honda, από την πλευρά της, πίεσε τη Nissan να προβεί σε βαθύτερες περικοπές στο εργατικό δυναμικό της και στην εργοστασιακή της ικανότητα, αλλά η Nissan δεν ήταν πρόθυμη να κλείσει εργοστάσια, δίνοντας την εντύπωση ότι θα μπορούσε να ανακάμψει μόνη της, παρά τις δυσκολίες.

Αυτή η αδιαλλαξία, σε συνδυασμό με αυτό που η διοίκηση της Honda θεώρησε αργή λήψη αποφάσεων από τη Nissan, βοήθησε να τορπιλιστεί μια συμφωνία που θα είχε δημιουργήσει μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει τώρα την πρόσθετη απειλή των αμερικανικών δασμών σε οχήματα που κατασκευάζονται στο Μεξικό, τα οποία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τέταρτο των πωλήσεών της στις ΗΠΑ. Η Foxconn πιθανότατα θα ήταν πιο γενναιόδωρος «μνηστήρας» από τη Honda επειδή χρειάζεται ένα εμπορικό σήμα στην αυτοκινητοβιομηχανία και η Nissan θα μπορούσε να είναι ελκυστική, λένε αναλυτές του κλάδου

Μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση της Ιαπωνίας δεν έχει δώσει στίγμα για το πώς βλέπει την κατάρρευση των συνομιλιών μεταξύ της Honda και της Nissan, ούτε για το αν θα ήταν ανοιχτή στην εξαγορά της Nissan από τη Foxconn, η οποία είναι επίσης ο κορυφαίος μέτοχος της εταιρείας ηλεκτρονικών ευρείας κατανάλωσης Sharp.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση