ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Αβεβαιότητα λόγω Κίνας, ΗΠΑ σε οίκους ειδών πολυτελείας

Τα τελευταία στοιχεία για επιβράδυνση των πωλήσεων προβληματίζουν τα στελέχη των ομίλων

ΠΗΓΗ: Reuters

ΚΑΣΕΪ ΧΟΛ και ΜΙΜΟΖΑ ΣΠΕΝΣΕΡ / REUTERS BREAKINGVIEWS

Η βιομηχανία ειδών πολυτελείας και υψηλής ραπτικής έχει βασιστεί σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα και τη Βόρεια Αμερική για ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, αλλά τα τελευταία στοιχεία για την κινεζική οικονομία και η απογοητευτική ενημέρωση πωλήσεων από τον όμιλο Cartier και ιδιοκτήτη της ωρολογοποιίας Richemont υποδηλώνουν ότι και οι δύο αγορές μπορεί να αρχίσουν να επιβραδύνονται.

Μεγάλα εμπορικά σήματα των ομίλων ειδών πολυτελείας έχουν επενδύσει εκατομμύρια για να προσεγγίσουν νέους πελάτες στις δύο αγορές, υπερβαίνοντας το μοντέλο των συμβατικών εμπορικών κέντρων, για να ανοίξουν νέα καταστήματα σε μέρη όπως η Γουχάν και το Ζενγκζού ή η Σάρλοτ και το Νάσβιλ.

Οι φρενήρεις δαπάνες μετά την πανδημία στις Ηνωμένες Πολιτείες ανακόπτουν ταχύτητα. Κι έτσι οι επενδυτές εναποθέτουν τις ελπίδες τους στους Κινέζους καταναλωτές για να διατηρηθεί η πολύμηνη ανοδική πορεία, που διόγκωσε τα περιουσιακά στοιχεία του κλάδου. Ωστόσο, η οικονομία της Κίνας υποχώρησε το δεύτερο τρίμηνο, ωθώντας τις τράπεζες JPMorgan, Morgan Stanley και Citigroup να υποβαθμίσουν τις προβλέψεις τους για την ανάπτυξή της φέτος.

Στις αρχές της εβδομάδας η ελβετική Richemont ανακοίνωσε πωλήσεις δευτέρου τριμήνου, οι οποίες ήταν κατώτερες των προσδοκιών, με εκείνες στην Αμερική να μειώνονται κατά 4% και αυτές στην Ασία επίσης να απογοητεύουν. Οι μετοχές της έκλεισαν με πτώση 10,43%, με τη Hermes να υποχωρεί 4,21%, την LVMH 3,7% και την Kering να διολισθαίνει 1,95%.

Η Κίνα «δεν θα περάσει από μια ανάκαμψη της ζήτησης σε σχήμα V, αλλά μάλλον θα προσπαθήσει επί χρόνια να καλύπτει το χαμένο έδαφος της κατανάλωσης στο εσωτερικό και το εξωτερικό», προέβλεψαν αναλυτές της Citi.

Τα κέρδη του πρώτου τριμήνου για οίκους, όπως οι LVMH και Chanel, είχαν ήδη δείξει επιβράδυνση της ανάπτυξης στη Βόρεια Αμερική με μονοψήφια νούμερα, όταν ο ρυθμός αύξησης πωλήσεων ήταν διψήφιος ανά τρίμηνο για μεγάλο μέρος του 2021 και του 2022.

Οι Kering και Ferragamo παρουσίασαν διψήφια πτώση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Το αν οι εταιρείες πολυτελείας μπορούν να αντισταθμίσουν αυτή την κατά κύριο λόγο ύφεση στις ΗΠΑ, θα εξαρτηθεί από το πώς θα εξελιχθεί η ανάκαμψη της Κίνας στην εγχώρια και τουριστική ζήτηση κατά το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους, επισημαίνουν αναλυτές.

Τα στελέχη των ομίλων ειδών πολυτελείας και υψηλής ραπτικής στηρίζουν την επιστροφή της Κίνας, ούτως ώστε ο κλάδος συνολικά να κινηθεί με θετικό πρόσημο το 2023 και ίσως να εμφανίσει αύξηση πωλήσεων κατά περίπου 5%, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Bain, αν και ορισμένοι οίκοι, όπως οι Hermes και Chanel, θα τα πάνε καλύτερα από άλλους.

Οι πλουσιότεροι καταναλωτές-στόχοι τους είναι καλύτερα προστατευμένοι από τις οικονομικές αντιξοότητες. «Ο κλάδος υψηλής ραπτικής και ειδών πολυτελείας φαίνεται να έχει καλύτερη επίδοση από την αγορά καταναλωτικών ειδών συνολικά στην Κίνα, αλλά πραγματικά, σχεδόν με όποιον μιλάμε, υπάρχει ένα επίπεδο αβεβαιότητας», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της Agility, Αμρίτα Μπάντα.

Στην Κίνα, τα κοσμήματα αναδεικνύονται η κατηγορία προϊόντων με τη μεγαλύτερη ζήτηση, ξεπερνώντας τα καθημερινά παπούτσια, τα δερμάτινα είδη και τα ρούχα, ενώ οι πωλήσεις ρολογιών είναι δυναμικές, όπως λένε σύμβουλοι επιχειρήσεων.

Οσον αφορά τα αξεσουάρ και τα ρούχα, οι Chanel, Dior και Balenciaga σημείωσαν τις υψηλότερες αυξήσεις στις πωλήσεις τους κατά το προηγούμενο τρίμηνο.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: Reuters

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση