ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στο «ελκυστικό» λεωφορείο επικεντρώνεται η κυβέρνηση για το κυκλοφοριακό

Οι βουλευτές δεν εντυπωσιάστηκαν, ζητώντας άμεσα μέτρα και χρονοδιαγράμματα

Του Παύλου Νεοφύτου

Του Παύλου Νεοφύτου

Με τα μέτρα που επεξεργάζεται το Υπουργείο Μεταφορών, ώστε να απαβλυνθεί η «γάγγραινα του κυκλοφοριακού», όπως εκ προοιμίου χαρακτήρισε το θέμα συζήτησης ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών Μαρίνος Μουσιούττας, παρουσιάστηκε την Πέμπτη στη Βουλή ο υπουργός Αλέξης Βαφεάδης. Γεγονός είναι ότι οι βουλευτές της Επιτροπής δεν εντυπωσιάστηκαν, εξηγώντας στον υπουργό ότι η σειρά μέτρων, τα οποία τους ανακοινώθηκαν και στο παρελθόν, είναι βραχυπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης υλοποίησης, την ίδια ώρα που οι πολίτες χρειάζονται άμεσες λύσεις για να «ανασάνουν», κυρίως στους αστικούς δρόμους της Κύπρου. Διαπίστωσαν ότι μετά την ψήφιση από τη Βουλή της αλλαγής στα ωράρια των δημόσιων υπαλλήλων, δεν προσφέρεται από πλευράς Υπουργείου κάτι άλλο, «χειροπιαστό». Σε απάντηση, ο κ. Βαφεάδης εστίασε στο κύριο μέτρο του Υπουργείου, τη χρήση λεωφορείου, εξηγώντας πώς με συγκεκριμένες ενέργειες, ώστε να πειστούν οι πολίτες να το χρησιμοποιούν, μπορούν να υπάρξουν άμεσα αποτελέσματα. Επίσης μετά από παράκληση της Επιτροπής, υποσχέθηκε ότι στην επόμενη του παρουσία για το θέμα, θα παρουσιάσει τα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής των μέτρων.

Μονόδρομος για το Υπουργείο η προώθηση του λεωφορείου

«Το να κινηθούμε προς τη χρήση του λεωφορείου είναι για εμάς μονόδρομος», τόνισε ο κ. Βαφεάδης. Όπως είπε, το Υπουργείο επεξεργάζεται τη δημιουργία σημείων εκτός πόλεων (Park and Drive), όπου ο πολίτης θα μπορεί να αφήνει το αυτοκίνητο για να χρησιμοποιεί το λεωφορείο. Εδώ διευκρίνισε ότι σκοπός είναι αυτές οι στάσεις να εξυπηρετούν τόσο εργαζόμενους του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα. Κληθείς να τοποθετηθεί για το σενάριο δημιουργίας τραμ στη Λευκωσία, ανάφερε ότι είναι μία τεράστια επένδυση και μακροχρόνια δράση. «Αν το κρίνουμε τι είναι, πρόκειται για κίνηση που μεταφέρει κόσμο με λιγότερα οχήματα, άρα με αυτή τη λογική μπορούμε να βρουμε άλλες λύσεις. Μελετούμε την εισαγωγή λεωφορείων για μεταφορά μέχρι και 150 άτομα με έναν οδηγό», πρόσθεσε.

Όπως εξήγησε ο κ. Βαφεάδης, «για να πείσουμε τους πολίτες, θέλουμε καλύτερη εμπειρία λεωφορείου»:

• Καλύτερες στάσεις. Εδω είπε ότι το Υπουργείο βρίσκεται σε διάλογο με κοινότητες για δημιουργία στάσεων.

• Καλύτερα λογισμικά ενημέρωσης. Σε συνεργασία με τις εταιρείες λεωφορείων, το Υπουργείο εργάζεται για αναβάθμιση του λογισμικού τους, για ενημέρωση των πολιτών για το πού βρίσκεται ένα λεωφορείο.

• Νέες διαδρομές. Σύμφωνα με τον υπουργό, ήδη οι ανάδοχες εταιρείες μελετούν διαδρομές με λίγες στάσεις, από τα σημεία «Park and Drive» προς τους χώρους εργασίας. Μία άλλη εισήγηση που συζητούν είναι νέες διαδρομές περιμετρικά της Λευκωσίας.

• Επέκταση της χρήσης σχολικού λεωφορείου. «Εργαζόμαστε για επιπλέον 13 σχολεία στην περιοχή Στροβόλου. Στόχος να αφαιρέσουμε αυτοκίνητα από αυτούς τους οδικούς άξονες», ανάφερε ο κ. Βαφεάδης.

Άλλα μέτρα, βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, που στοχεύει το Υπουργείο για αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος:

• Η ολοκλήρωση του κύριου οδικού δικτύου στα αστικά κέντρα (π.χ. ο δρόμος Λεμεσού – Σαϊττά και ο περιφερειακός Λευκωσίας). «Όταν ολοκληρωθούν αυτά τα έργα, θα έχουμε ένα σημαντικό μέτρο για την αφαίρεση αυτοκινήτων από τους δρόμους», είπε ο υπουργός.

• Η ενθάρρυνση των πολιτών για χρήση του ποδηλάτου και άλλων μέσων μικροκινητικότητας, όπως τα σκούτερ. Δρομολογείται για αυτόν τον σκοπό η κατασκευή και άλλων ποδηλατοδρόμων, ενώ ενθαρρύνονται εταιρείες λεωφορείων να έχουν εξοπλισμό μεταφοράς ποδηλάτων και σκούτερ.

• Η ενθάρρυνση των πεζών. Το Υπουργείο προτίθεται να δημιουργήσει ζώνες χαμηλής ταχύτητας αυτοκινήτων.

• Η άμεση αφαίρεση χτυπημένων οχημάτων από το οδικό δίκτυο. Σύμφωνα με τον υπουργό, το Υπουργείο ετοιμάζει νομοσχέδιο που θα φέρει στη Βουλή, για μικροδυστυχήματα και γρήγορη απομάκρυνση οχημάτων.

• Τα έξυπνα φώτα. «Ήδη εφαρμόστηκαν στην Αγία Φύλα στη Λεμεσό συμβάλλοντας στη μείωση της κυκλοφορίας, και εκτιμούμε ότι σύντομα θα υπάρξει διαδικασία προσφοροδότησης και για άλλα σημεία της Κύπρου», ανάφερε ο κ. Βαφεάδης.

Αντιμετώπιση με σκεπτικισμό

Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών αντιμετωπίστηκαν με σκεπτικισμο από τους βουλευτές, τόσο διότι τα άκουσαν και από προηγούμενους υπουργούς, όσο και γιατί δεν δίνουν άμεση λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Ανάμεσα στα προβλήματα και τις εισηγήσεις που έθεσαν οι βουλευτές ενώπιον του κ. Βαφεάδη είναι τα εξής:

• Οι στάσεις είναι μία «πονεμένη» ιστορία, που συζητείται εδώ και χρόνια, με την εικόνα που παρουσιάζουν αυτές σήμερα, να λειτουργεί εις βάρος μίας χώρας που θέλει να προσελκύει τουρισμό.

• Υπάρχουν προβλήματα που σχετίζονται με την αστυνόμευση, όπως σε περιπτώσεις που αστυνομικοί λειτουργοί διενεργούν ελέγχους την ίδια ώρα που η γραμμή αυτοκινήτων είναι μεγάλη.

• Κάποιες Υπηρεσίες του δημόσιου τομέα πρέπει να βγουν από τη Λευκωσία ή να μεταφερθούν σε άλλες πόλεις.

• Οι λιγοστές γραμμές λεωφορείων και η κατάσταση στην οποία βρίσκονται, απωθούν τους πολίτες από αυτά.

• Η τηλεργασία πρέπει να αξιοποιηθεί, διότι όταν εφαρμόστηκε την περίοδο της πανδημίας, υπήρξε απάμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

• Οποιαδήποτε μελέτη δημόσιου έργου, θα πρέπει να συνοδεύεται από μελέτη διαχείρισης της κυκλοφορίας κι εδώ αναφέρθηκε η περίπτωση της Πάφου, που αυτήν την περίοδο, λόγω των πολλών εν εξελίξει έργων, επηρεάζεται αρνητικά και η διακίνηση των πολιτών με τα αυτοκίνητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παύλου Νεοφύτου

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση