ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πρεμιέρα Μιχαηλίδου στην Επ. Παιδείας - Όσα ειπώθηκαν για τα τετράμηνα

Εντός της βδομάδας η γνωμάτευση της Ν. Υπηρεσίας για τα τετράμηνα

Πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης (15/03) η συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, στην οποία παρέστη για πρώτη φορά η νέα Υπουργός Παιδείας, Αθηνά Μιχαηλίδου. Επί τάπητος τέθηκαν τα σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την εκπαίδευση με τη συζήτηση να επικεντρώνεται στον θεσμό των τετράμηνων και τις επόμενες κινήσεις της κυβέρνησης.

Κατά την εισαγωγική της ομιλία η κ. Μιχαηλίδου είπε ότι η πρόκληση είναι να υλοποιήσει παιδαγωγικά οράματα και επιδιώξεις και διαβεβαίωσε για συνεχή συνεργασία και ουσιαστική ανταλλαγή απόψεων. Τόνισε πως τα ζητήματα που υπάρχουν είναι πολλά και επείγοντα τα οποία ωστόσο λύνονται με αλληλοενημέρωση και συζήτηση και εξέφρασε τη θέση ότι η διαβούλευση με τα κοινοβουλευτικά κόμματα αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Παιδείας.

Ξεκαθάρισε ότι βασικό χαρακτηριστικό της δικής της προσέγγισης είναι ο μαθητοκεντρικός χαρακτήρας και ότι η επιστημονική τεκμηρίωση αποτελεί γνώμονα των όποιων αποφάσεων. «Θα εργαστούμε συστημικά και οργανωμένα, με νηφαλιότητα, σχεδιασμό και χρονοδιαγράμματα. Τελική επιδίωξη είναι το κάθε παιδί να καλλιεργεί δεξιότητες στο μέγιστο βαθμό. Ζητώ από εσάς τη συνεργασία και τον εποικοδομητικό διάλογο αλλά και την κριτική για δική μας βελτίωση», επεσήμανε.

Ζητούν την ξεκάθαρη θέση της Κυβέρνησης τα κόμματα

Κατά τις τοποθετήσεις τους τα κοινοβουλευτικά κόμματα ζήτησαν τη ξεκάθαρη θέση της κυβέρνησης για το αν θα καταργηθεί ή όχι ο θεσμός των τετραμήνων. Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας, ευχήθηκε κάθε επιτυχία στο έργο της Υπουργού Παιδείας το οποίο, όπως είπε, δεν είναι εύκολο. Επανέλαβε τη θέση ότι ο ΔΗΣΥ διαφωνεί με την κατάργηση των εξετάσεων των τετραμήνων αλλά είναι υπέρμαχος των όποιων βελτιωτικών αλλαγών. Πρόσθεσε ότι συμφωνεί απόλυτα με τη θέση ότι για τα ζητήματα της εκπαίδευσης χρειάζεται διαβούλευση και συνεργασία και υποστήριξε ότι στο επίκεντρο της πολιτικής του ΔΗΣΥ είναι ο μαθητής.

Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, απευθυνόμενος προς την κ. Μιχαηλίδου είπε: «σας θεωρώ φίλη αλλά να μου επιστρέψετε να πω ότι οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους». Τόνισε ότι τα τετράμηνα έχουν αποτύχει εκ του αποτελέσματος και αναφερόμενος στις προεκλογικές δηλώσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας, Νίκου Χριστοδουλίδη, για κατάργηση των τετραμήνων αλλά και στις δηλώσεις της Υπουργού ότι δεν θα καταργηθεί η ενδιάμεση εξέταση, ζήτησε την σαφή θέση της κυβέρνησης. Σε ό,τι αφορά το τι θα ισχύσει την τρέχουσα χρονιά ζήτησε να μάθει κατά πόσο υπάρχει γνωμάτευση από τη Νομική Υπηρεσία και τι λέει.  

Την ξεκάθαρη θέση της κυβέρνησης ζήτησε και ο αναπληρωτής Πρόεδρος της Επιτροπής και βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, σημειώνοντας ότι τα θέματα της Παιδείας είναι πάρα πολλά και «έχουμε πολλές πληγές». «Όταν τα τετράμηνα ψηφίστηκαν από τη Βουλή ήταν ένας ιδεατός τρόπος αξιολόγησης, δυστυχώς όμως στην πράξη άλλα βρήκαμε. Βρήκαμε προβλήματα στη διδακτέα ύλη, διαρροές, χάσιμο χρόνου. Ο θεσμός αυτός έχει αποτύχει», τόνισε.

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Επιτροπής και βουλευτής του ΔΗΚΟ, Παύλος Μυλωνάς, έθεσε τα εξής ζητήματα: πρώτον, εθνικό συμβούλιο για τα θέματα παιδείας και για το νομοσχέδιο παιδείας, δεύτερον, συζητήσεις πέραν των φιλολογικών τετραμήνων και της καθημερινότητας καθώς τα πραγματικά προβλήματα των μαθητών είναι μέσα στις σχολικές μονάδες και τρίτον, αναλυτικά προγράμματα. Είπε ότι θα περιμένουν να δουν την τελική πρόθεση της Υπουργού και επανέλαβε ότι «τόσο προσωπικά όσο και ως ΔΗΚΟ αλλά και η Επιτροπή Παιδείας του ΔΗΚΟ, ομόφωνα αποφάσισε τη στήριξη των προσπαθειών για κατάργηση των τετραμήνων».

Ο Βουλευτής της ΕΔΕΚ, Ανδρέας Αποστόλου, είπε ότι «ως ΕΔΕΚ είμαστε βαθύτατα προβληματισμένοι για την αποτυχία του θεσμού. Έχουμε ενώπιον μας την πρόταση για κατάργηση των τετραμήνων, θα αναμένουμε την πρόταση της εκτελεστικής εξουσίας και θα πάρουμε τις τελικές μας αποφάσεις και θέλω να πω εδώ ότι δεν αποκλείουμε τίποτα ακόμα και την πιθανότητα κατάργησης των εξετάσεων τετραμήνων».

Ο βουλευτής της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης, σημείωσε ότι με βάση τις εξαγγελίες του Προέδρου της Δημοκρατίας η παιδεία είναι προτεραιότητα και προς επίτευξη των στόχων το κόμμα θα είναι υποβοηθητικό και δημιουργικό «για να μπορέσουμε να έχουμε μια ποιοτικότερη κοινωνία τα επόμενα χρόνια». Ζήτησε ταυτόχρονα «σαφέστατη» απάντηση για τα τετράμηνα, το τι θα γίνει στην πρώτη φάση και τι ποσοστό θα διαμορφωθεί για την εξέταση του πρώτου τετραμήνου.

Η τοποθέτηση του ανεξάρτητου βουλευτή, Ανδρέα Θεμιστοκλέους, ήταν έντονη και με χαρακτηρισμούς καθώς απευθυνόμενος στην Υπουργό είπε: «σας εύχομαι να παραμείνετε στο πόστο αυτό και μετά που θα φύγουμε εμείς από τη βουλή, αλλά λίγο χλωμό το βλέπω». Έθιξε το θέμα της αξιολόγησης των μαθητών και των καθηγητών, λέγοντας ότι «μόνο άμα είσαι ένας ανεύθυνος, βδέλλα της κοινωνίας, ένας κουρουπεττος, λες ότι οι μαθητές και οι καθηγητές δεν πρέπει να αξιολογούνται». Πρόσθεσε ότι τα τετράμηνα ήταν λάθος αλλά «δεν μπορεί το Υπουργείο να καταπιεί όσα είπε και όσα έκανε και να πάει πίσω 10 χρόνια όπου κάθε σχολείο θα κάνει δικό του γραπτό για κάθε εξέταση. Η μια ενιαία εξέταση κάθε Ιουνίου θεωρώ ότι είναι εκ των ων ουκ άνευ».

Εντός της βδομάδας η γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας 

Απαντώντας στους προβληματισμούς των βουλευτών η Υπουργός Παιδείας διευκρίνισε ότι το Υπουργείο δουλεύει σε δύο επίπεδα: το πρώτο αφορά στη φετινή χρονιά και το δέυτερο στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Γνωστοποίησε ότι εντός της βδομάδας το Υπουργείο θα έχει την γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας. «Ανάλογα με τη γνωμάτευση προχωρούμε, ήδη εμείς δουλεύουμε πάνω σε κάποια σενάρια τα οποία θα δούμε με τους εταίρους και αφορούν είτε τη μείωση της βαρύτητάς της εξέτασης, είτε την αποφόρτιση της ύλης που θα πρέπει να γίνει ανεξάρτητα με το όποιο σενάριο, είτε τη διευκόλυνση των μαθητών και κυρίως της τρίτης λυκείου». 

Η κ. Μιχαηλίδου έκανε λόγο για ένα σύστημα το οποίο δεν θα εξουθενώνει τους μαθητές και δεν θα γονατίζει όλα τα άλλα που γίνονται στα σχολεία. «Θέλουμε ένα σύστημα που να είναι σωστό παιδαγωγικά. Θέλουμε να έχουμε μια ενδιάμεση αποτίμηση της κατάστασης για να ξέρουμε πού βρίσκονται οι μαθητές μας. Η αξιολόγηση πρέπει να έχει θετική διάσταση και να επιζητείται από τους ίδιους τους μαθητές και τους γονείς και είμαστε έτοιμοι να συζητήσουμε τα πάντα», τόνισε. Κληθείσα από τον κ. Χριστοφίδη να ξεκαθαρίσει αν πρόθεση είναι να καταργηθεί ο θεσμός ή το Υπουργείο να πάει σε διάλογο και «ό,τι βγει», η κ. Μιχαηλίδου απάντησε ότι δεν θέλει να παίζει με όρους. «Με το να αλλάξουμε τη μορφή της όποιας αξιολόγησης μπορεί κάποιος να πει ότι είναι κατάργηση γιατί δεν θα ξανά βιώσουμε αυτό που ζήσαμε έως τώρα ή ότι πρόκειται για μια πολύ σοβαρή βελτίωση», εξήγησε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

X