Την αντίδραση από πλευράς ΟΕΛΜΕΚ έφερε η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να στείλει στο Υπουργικό Συμβούλιο την πρόταση για άρση της στασιμότητας των μαθητών Γυμνασίου ενώ παράπονα εκφράστηκαν ως προς τους χειρισμούς, με τους καθηγητές να μην έχουν κληθεί σε συζήτηση επί του θέματος.
«Πώς θα έχει ένας μαθητής 10 π.χ στα Οικονομικά για να επιλέξει τον κλάδο των Οικονομικών ή των Υπηρεσιών αν δεν διδάσκεται το μάθημα;»
Συγκεκριμένα ο κ. Προδρόμου αναφορικά με την τροποποίηση των Κανονισμών της Μέσης Εκπαίδευσης ανέφερε χθες πως: «Μετά από πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) το Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε πρόταση για τροποποίηση των Κανονισμών Μέσης Εκπαίδευσης, ως ακολούθως:
Οι μαθητές/μαθήτριες Γυμνασίου θα προάγονται με τη βαθμολογία που τους έχει δοθεί από τον Καθηγητικό Σύλλογο. Δηλαδή δεν θα προβλέπεται στασιμότητα λόγω επίδοσης στο Γυμνάσιο.»
Τι κίνητρο έχουν να διαβάσουν αφού θα περνούν όλοι;
Μιλώντας εκ μέρους των καθηγητών στη ραδιοφωνική εκπομπή της Οριάνας Παπαντωνίου «Διασπορά Ειδήσεων» ο ΓΓ της ΟΕΛΜΕΚ Σάββας Χατζησάββα δήλωσε πως δεν έχει δει ολοκληρωμένη την πρόταση που πέρασε από το Υπουργικό Συμβούλιο ενώ υπογράμμισε πως δεν υπήρξε κανένας διάλογος μεταξύ του Υπουργείου και της ΟΕΛΜΕΚ. Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε τα ζητήματα που εγείρονται δεν αφορούν μόνη την άρση της στασιμότητας των μαθητών αλλά και άλλες πτυχές. Ο κύριος Χατζησάββα αναρωτήθηκε για το σκεπτικό της απόφασης δηλώνοντας τον προβληματισμό του ως προς το μειωμένο κίνητρο των μαθητών. «Αν ότι βαθμό και να πάρεις ξέρεις πως θα περάσεις, τι κίνητρο έχεις για να διαβάσεις;» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πάσχει συνολικά η πρόταση - Πώς θα πάρεις 10 σε μάθημα που... δεν διδάσκεται;
Αυτή όμως δεν ήταν η μοναδική διαφωνία αφού ο ΓΓ της ΟΕΛΜΕΚ στάθηκε και στο θέμα των τεσσάρων ομάδων (μαθημάτων) προσανατολισμού (ΟΜΠ). Όπως ανέφερε χθες (Τετάρτη 9/11) ο Πρόδρομος Προδρόμου «με την ίδια τροποποίηση προτείνεται ότι στη μετάβαση από την Γ’ τάξη Γυμνασίου στο Λύκειο οι μαθητές/μαθήτριες θα προσανατολίζονται και θα εντάσσονται σε κάποια από τις τέσσερις Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού (ΟΜΠ), εφόσον έχουν βαθμολογία τουλάχιστον 10/20 στα αντίστοιχα μαθήματα προσανατολισμού/ειδίκευσης.»
«Με την πρώτη ματιά καταλαβαίνει κάποιος ότι κάπου πάσχει συνολικά αυτή η πρόταση», ανέφερε ο ΓΓ της ΟΕΛΜΕΚ που τόνισε πως τα παιδιά στην Γ’ Γυμνασίου δεν διδάσκονται το μάθημα των Οικονομικών και αναρωτήθηκε «πως θα έχει ένας μαθητής 10 π.χ στα Οικονομικά για να επιλέξει τον κλάδο των Οικονομικών ή των Υπηρεσιών αν δεν διδάσκεται το μάθημα;»