ΚΥΠΕ
Την έντονη δυσαρέσκεια της ΟΕΛΜΕΚ εκφράζει η Παγκύπρια Συνδιάσκεψη Γενικών Αντιπροσώπων της (ΠΣΓΑ) για το νομοσχέδιο αξιολόγησης μαθητών και καλεί τον Υπουργό Παιδείας να μην προχωρήσει στην προώθησή του, σημειώνοντας παράλληλα από την μια την ετοιμότητα της οργάνωσης για διάλογο αλλά και την εξουσιοδότηση για την λήψη μέτρων αντίδρασης.
Η συνεδρία της ΠΣΓΑ συνήλθε χθες.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της οργάνωσης, η ΟΕΛΜΕΚ έχει αναδείξει εδώ και καιρό τα μεγάλα προβλήματα που παρουσιάζει το σύστημα αξιολόγηση των μαθητών/τριών των εξετάσεων τετραμήνων, που εφαρμόστηκε φέτος σε όλο το φάσμα του Λυκείου και των Τεχνικών Σχολών και προστίθεται ότι τις διαπιστώσεις της Οργάνωσής τις ασπάζονται και οι Οργανωμένοι Γονείς και Μαθητές.
«Το ΥΠΑΝ, έστω και με καθυστέρηση, αναγνωρίζει επίσης προβλήματα που προκαλούν οι εξετάσεις τετραμήνων, όπως αποδεικνύει το περιεχόμενο των επιστολών που απέστειλε ο Υπουργός Παιδείας στην Οργάνωσή μας στις αρχές Απριλίου και με τις οποίες παραδέχεται ότι αυτές ευθύνονται για την απώλεια πολύτιμου διδακτικού χρόνου, ιδιαίτερα λόγω της ενδιάμεσης κεντρικής εξέτασης» αναφέρεται.
Δυστυχώς, όμως, προστίθεται, «ενώ αναγνωρίζει προβλήματα που επισημαίνουμε όλο το προηγούμενο διάστημα, δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα που του είχαμε υποβάλει από κοινού με γονείς και μαθητές, για πραγματοποίηση ενός ουσιαστικού, επιστημονικά τεκμηριωμένου και συστηματικού διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να διαμορφωθεί ένα σύστημα αξιολόγησης των μαθητών/τριών, που θα λειτουργεί προς όφελος των μαθητών/τριών και του Δημόσιου Σχολείου».
Αντίθετα, αναφέρει η ανακοίνωση «προχώρησε χωρίς κανέναν διάλογο με τους άμεσα εμπλεκόμενους (εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές) στην ετοιμασία ενός Νομοσχεδίου, το οποίο μας παρουσίασε στις 17/6/2022, εκφράζοντας την πρόθεσή του να το καταθέσει στο Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση και, ακολούθως, στη Βουλή για ψήφιση».
Αναφορικά με το πιο πάνω Νομοσχέδιο «εκφράζουμε κατά πρώτον την έντονη δυσαρέσκεια και ενόχλησή μας για το γεγονός ότι ο Υπουργός Παιδείας παρακάμπτει για άλλη μια φορά τον καθιερωμένο διάλογο».
Κατά δεύτερον, συνεχίζει η ανακοίνωση, «θεωρούμε ότι το περιεχόμενο του Νομοσχεδίου, ενώ δεν επιλύει τα προβλήματα των εξετάσεων τετραμήνων, που και το ίδιο το ΥΠΑΝ πλέον αναγνωρίζει, σκοπεύει να θυσιάσει στο βωμό της διατήρησής τους, έστω και με διαφοροποιημένη μορφή, πολλά στοιχεία που σχετίζονται άμεσα με την ποιότητα της εκπαίδευσης».
Ως εκ τούτου, σημειώνεται, «η Οργάνωσή μας διαφωνεί τόσο επί τους ουσίας, όσο και επί της διαδικασίας με το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο, γι’ αυτό και καλεί τον Υπουργό Παιδείας να μην προχωρήσει στην προώθησή του γιατί θα είναι πηγή νέων προβλημάτων και εντάσεων στη Μέση Εκπαίδευση» αναφέρει η ΟΕΛΜΕΚ».
Απευθύνεται έκκληση προς τον Υπουργό Παιδείας, να αφουγκραστεί επιτέλους τις απόψεις και τους προβληματισμούς των θεσμικών φορέων αναφορικά με τις εξετάσεις τετραμήνων και να ξεκινήσει άμεσα ουσιαστικό διάλογο μαζί τους για διαμόρφωση ενός Σχεδίου Αξιολόγησης των μαθητών /-τριών, που να λειτουργεί πραγματικά προς όφελος του Δημόσιου Σχολείου και πρωτίστως των μαθητών/τριών μας.
«Εκφράζουμε την ετοιμότητά μας για διάλογο με το ΥΠΑΝ και τους εμπλεκόμενους φορείς για το θέμα της Αξιολόγησης των μαθητών/τριών, ενώ θεωρούμε εκ των ων ουκ άνευ, ενόψει της επόμενης σχολικής χρονιάς 2022-2023, όπως ληφθούν οι αποφάσεις για τερματισμό των τριών εξετάσεων στη Γ’ Λυκείου στην και στην μη επέκταση του θεσμού των εξετάσεων τετραμήνων στα Γυμνάσια», σημειώνεται.
«Η ΠΣΓΑ εξουσιοδοτεί το ΚΔΣ της ΟΕΛΜΕΚ να προχωρήσει στη λήψη μέτρων αντίδρασης, μη αποκλειομένων και δυναμικών, σε περίπτωση που το Υπουργείο Παιδείας προχωρήσει σε μονομερείς και ετσιθελικές ενέργειες, που πλήττουν μαθητές/-τριες, εκπαιδευτικούς λειτουργούς και υποβαθμίζουν το Δημόσιο Σχολείο», αναφέρεται καταληκτικά.