ΚΥΠΕ
Καταγγελίες για χρήση ναρκωτικών στα σχολεία και αύξηση περιστατικών βίας και παραβατικότητας, τέθηκαν την Τετάρτη ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής. Όπως αναφέρθηκε από πλευράς Υπουργείου Παιδείας στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί σε πιλοτική φάση η λειτουργία του κέντρου εναλλακτικής φοίτησης για τους μαθητές με ακραία παραβατική συμπεριφορά στη Λευκωσία, καθώς και ότι ο αριθμός μαθητών που χρειάζονται την εναλλακτική φοίτηση ανέρχεται σε 35 και αφορούν περιπτώσεις μη διαχειρίσιμες εντός σχολικής μονάδας.
Αναφέρθηκε, παράλληλα, ότι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν για χρήση ναρκωτικών στα σχολεία αλλά φοβούνται να μιλήσουν, ενώ έγινε αναφορά ότι παιδί κλειδώνεται στην τουαλέτα του σχολείου και τηλεφωνεί στη μητέρα του να πάει να το πιάσει από το σχολείο επειδή νιώθει ότι κινδυνεύει, νιώθει ότι δεν συμμετέχει, νιώθει ότι δεν καταλαβαίνει.
Οι Βουλευτές, μέλη της Επιτροπής Παιδείας, ζήτησαν από το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας άμεση λήψη μέτρων για να βοηθηθούν όλα τα παιδιά, ενώ στάθηκαν και στην μη εφαρμογή της νομοθεσίας που ψηφίστηκε το 2020 για την παραβατικότητα στα σχολεία και για την καθυστέρηση λειτουργίας του εναλλακτικού σχολείου φοίτησης για παιδιά με ακραίες παραβατικές συμπεριφορές.
Από πλευράς του Υπουργείου Παιδείας αναφέρθηκε ότι αναμένεται να ανακοινωθεί στο επόμενο διάστημα η λειτουργία του κέντρου εναλλακτικής φοίτησης για τους μαθητές με ακραία παραβατική συμπεριφορά σε πιλοτική φάση στη Λευκωσία και ήδη γίνονται διαδικασίες για την κάλυψη αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Σημείωσαν, επίσης, ότι υπάρχουν πρωτόκολλα και εγκύκλιοι για τη διαχείριση περιστατικών βίας και παραβατικότητας.
Όσον αφορά στον αριθμό των μαθητών που χρειάζονται την εναλλακτική φοίτηση, αναφέρθηκε στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής πως ανέρχεται σε 35 και αφορούν περιπτώσεις μη διαχειρίσιμες εντός σχολικής μονάδας.
Ένας εκπαιδευτικός ψυχολόγος ανά 1.850 μαθητές
Αναφέρθηκε, επίσης, ότι υπάρχουν ελλείψεις στην Υπηρεσία Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και όπως είπε η προϊστάμενη της Υπηρεσίας, Έρνη Σισμάνη Παπακώστα, η αναλογία σήμερα είναι ένας εκπαιδευτικός ψυχολόγος ανά 1.850 μαθητές ενώ η αναλογία θα έπρεπε να είναι ένας ανά 500.
Ιδανικό θα ήταν, όπως σημειώθηκε, ένας εκπαιδευτικός ψυχολόγος για κάθε σχολική μονάδα.
Η κ. Σισμάνη ανέφερε, επίσης, ότι δεν πρέπει να υπάρχει υπερβολή σε ότι αφορά στο θέμα των περιστατικών παιδιών με παραβατική συμπεριφορά, ενώ παραδέχθηκε ότι τα περιστατικά αυξάνονται, λέγοντας πως αυτό συμβαίνει επειδή αυξάνονται τα παιδιά που έχουν τραυματικές εμπειρίες, που έχουν κοινωνικά θέματα και άλλα προβλήματα.
Η εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Αγωγής, Ελένη Παπαστεφάνου, ανέφερε, στη δική της παρέμβαση, πως υπάρχει πρωτόκολλο, για το οποίο υπάρχει συνεργασία Υπουργείου Παιδείας, Υπουργείου Δικαιοσύνης και Αρχής Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων, για τις περιπτώσεις που υπάρχουν υποψίες για χρήση ναρκωτικών από μαθητές.
Ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Δημήτρης Ταλιαδώρος, σε παρέμβαση του είπε ότι ένα πράγμα που είχαν χαιρετίσει στην έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς ήταν η εφαρμογή του εναλλακτικού προγράμματος, το οποίο, «δυστυχώς ήταν και η πρώτη παταγώδης αποτυχία της παρούσας Κυβέρνησης στα θέματα παιδείας, να μην το προσωποποιώ».
«Εξαγγέλθηκε, γράφτηκε ένα δισέλιδο το οποίο ουσιαστικά δεν είναι ολοκληρωμένο. Υπήρξε μια αντίδραση να τοποθετηθεί σε ένα σχολείο, που εκ των προτέρων είχαμε πει δεν πρέπει να είναι σε σχολική μονάδα. Είπε η Υπουργός τον Οκτώβρη του 2024 ότι ανέστελε την εφαρμογή και θα εφαρμοστεί το δεύτερο τετράμηνο, το οποίο ξεκίνησε στις 16 Ιανουαρίου και είμαστε στις 12 Φεβρουάριο και ακόμα δεν έχει γίνει τίποτε», ανέφερε.
Ο κ. Ταλιαδώρος είπε ότι αναμένουν πως η εναλλακτική φοίτηση θα γίνει τουλάχιστον σε δύο πόλεις όχι μόνο στην Λευκωσία.
Ο Πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου, σε παρέμβαση του είπε ότι όταν μια τάξη έχει παιδί με παραβατική συμπεριφορά, δεν μπορεί να γίνει μάθημα.
Αναφορικά με τις εξαρτησιογόνες ουσίες, ο κ. Λυσάνδρου είπε ότι είναι μια αιμορραγία της κοινωνίας μας και γενικότερα της νεολαίας μας.
«Θα πρέπει γενικά να αντιληφθεί το κράτος ότι δια της εκπαίδευσης μέσα στα σχολεία είναι ο χρόνος για να αντιμετωπιστεί όχι μόνο για τα σχολεία αλλά και για την κοινωνία γενικότερα. Όταν αντιμετωπίζεις τέτοια φαινόμενα στα σχολεία βοηθάς τα μέγιστα να αντιμετωπιστεί στη συνέχεια και στην κοινωνία. Άρα, με αυτό το σκεπτικό πρέπει να το δούμε», σημείωσε.
Απαντώντας σε ερώτηση, ο Πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ είπε ότι συνήθως οι κανονισμοί και οι νόμοι έχουν το πρόβλημα της εφαρμογής, προσθέτοντας ότι συνήθως στην Κύπρο τίποτε δεν εφαρμόζεται όπως ψηφίστηκε.
«Το πιο σημαντικό είναι να εντοπιστεί το παιδί και ο εκπαιδευτικός που θα το δει να το προωθήσει, να το αναφέρει. Πολλές φορές αυτό μπορεί να μην γίνει για διάφορους λόγους είτε από φόβο του εκπαιδευτικού είτε διότι δεν θέλει να μπλέξει σε διαδικασίες. Όλοι θέλουν βοήθεια για να το αντιμετωπίσουν. Δεν είναι εύκολο πράγμα. Να μην τα ρίχνουμε σε μεμονωμένες υπηρεσίες», συμπλήρωσε.
Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΕΔ, Χάρης Χαραλάμπους, σε παρέμβαση του είπε ότι το πρόβλημα μεγαλώνει, σημειώνοντας ότι σχεδόν καθημερινά στην ΠΟΕΔ παίρνουν τηλεφωνήματα από διευθύνσεις σχολείων για σοβαρά προβλήματα.
Όπως είπε, υπάρχουν σχολεία που δυσκολεύονται να λειτουργήσουν στην καθημερινότητα τους πλέον για ένα μαθητή, για μια μαθήτρια.
Πρόσθεσε ότι το θέμα είναι βρεθούν οι λύσεις για να βοηθηθεί και ο μαθητής και το σχολείο να λειτουργήσει.
«Γίνονται πολυθεματικές, γίνονται συνεδρίες, «σπαταλούνται ώρες» και το πρόβλημα παραμένει. Δεν γίνεται να εντοπίζεται ένα παιδί μέσα από πολυθεματικές ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και να μην υπογράφει ο γονιός να εξεταστεί το παιδί. Είναι απαράδεκτο. Κάτι πρέπει να κάνουμε με τις νομοθεσίες μας. Επιμόρφωση γίνεται συνέχεια και ζητούμε να αυξηθεί», είπε.
Η Πρόεδρος του Παγκύπριου Συλλόγου Εργοθεραπευτών (ΠΣΕ), Δέσποινα Καΐμη, στη δική της παρέμβαση είπε ότι υστερούμε στο θέμα της πρόληψης.
«Στην νεαρή ηλικία ξέρουμε ότι το συνεχές τραύμα με οποιαδήποτε αιτία αλλάζει τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη συμπεριφορά. Δεν γίνεται να βλέπουμε στο σουπερμάρκετ γονιό να χτυπά το παιδί του έντονα και όλοι να φοβούνται», ανέφερε.
Αναφέρθηκε σε περιστατικά όπου «μπροστά μου να βλέπω παιδί να κακοποιείται και όλοι περνούσαν αδιάφοροι. Όταν πήγα να παρέμβω παραλίγο να φάω ξύλο από τον γονιό και μόνο ένας υπάλληλος παρέμβηκε για να μην με χτυπήσει εμένα ο γονιός. Και μιλάμε για έντονη κακοποίηση. Και αυτό ήταν ένα περιστατικό».
«Ο καθένας από τη θέση μας θεωρώ ότι έχουμε ευθύνη για την πρόληψη με όποιαδήποτε ιδιότητα και αν είμαστε, γιατί το τραύμα που αφήνουμε να υπόκειται ένα παιδί μετά γίνεται πρόβλημα», συμπλήρωσε.
Στα σχολεία, είπε η κ. Καΐμη, όντως γίνονται κάποια προγράμματα, αλλά για να συνεχίζουν να αυξάνονται τα προβλήματα σημαίνει ότι κάτι δεν γίνεται σωστά.
«Μιλώντας με συναδέλφους που εμπλέκονται στα προγράμματα αυτά, μου έθεσαν σοβαρά ζητήματα», ανέφερε.
«Ένα πρόγραμμα μπορεί να ξεκινήσει, να γίνει αξιολόγηση ενός παιδιού, να λάβει βοήθεια, αλλά το κυριότερο θέμα που έχουμε είναι ότι μπορεί να έχουμε υποτροπή», πρόσθεσε και σημείωσε ότι πρέπει να μετρούνται τα αποτελέσματα των προγραμμάτων και αυτό δεν γίνεται δίνοντας μόνο ένα ερωτηματολόγιο στο ίδιο το παιδί να το συμπληρώσει, αλλά παρακολουθώντας το παιδί όταν βγαίνει στην κοινωνία», σημείωσε.
Η κ. Καΐμη αποκάλυψε ενώπιον της Επιτροπής ότι γνωρίζει παιδί «το οποίο κατ΄ επανάληψη, να κλειδώνεται στην τουαλέτα, να τηλεφωνά της μητέρας του να έρθει να τον πιάσει από το σχολείο γιατί νιώθει ότι κινδυνεύει, να νιώθει ότι δεν συμμετέχει, να νιώθει ότι δεν καταλαβαίνει», προσθέτοντας ότι είναι εις γνώση του Υπουργείου.
«Αυτό το ζούμε καθημερινά. Δεν είναι θεωρίες που λέω», σημείωσε.
Το μέλος του ΔΣ της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ιωάννης Ζέλιου, σε παρέμβαση του είπε ότι δεν έχει δοθεί έμφαση στην πρόληψη.
«Τα παραβατικά παιδιά, δεν ξυπνάνε ένα πρωί και είναι παραβατικά. Υπάρχει μια αλληλουχία γεγονότων, δράσεων, έτσι ώστε να γίνουν παραβατικά. Αυτή την στιγμή στα Δημοτικά υπάρχουν πάρα πολλά περιστατικά παραβατικότητας», σημείωσε.
Υπάρχει περιστατικό που αφορά ένα παιδί, το οποίο χρειάζεται βοήθεια, είναι Γ ΄Δημοτικού, έχει γίνει δύο φορές πολυθεματική και θα γίνει ξανά πολυθεματική για να φτάσουμε πάλι στο ίδιο σημείο, ανέφερε, προσθέτοντας «να πρέπει να πούμε στους γονείς να λάβουν μέτρα, οι οποίοι οι ίδιοι οι γονείς χρειάζονται βοήθεια».
«Καλά θα είναι στα Δημοτικά να υπάρχουν οι ειδικοί, έτσι ώστε να μπορούν να φιλτράρουν αυτά τα παιδιά και όχι να δημιουργούμε σχολεία μετέπειτα που θα δέχονται τα παιδιά όπως είναι η Τεχνική, η οποία παράγει έργο», συμπλήρωσε.
Ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, Λοΐζος Κωνσταντίνου, ξεκίνησε τη δική του παρέμβαση με απολογία προς τα παιδιά, γιατί, όπως είπε, «έχουμε αποτύχει».
Η κοινωνία οφείλει, σημείωσε, να αγκαλιάζει τα παιδιά και να προσπαθεί να τα βοηθήσει.
«Άρα, σε αυτό το κομμάτι οφείλουμε να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Και αυτοκριτική σε εμάς ποια είναι ; Είναι γιατί και εμείς οι ίδιοι δεν έχουμε πιέσει στον βαθμό που έπρεπε την πολιτεία, να τρέξει, να προχωρήσει να υλοποιήσει εκείνα τα πράγματα που έχει εξαγγείλει», πρόσθεσε.
Ανέφερε, επίσης, πως από επίσημα χείλη τους αναφέρθηκε πως υπάρχουν 35 μαθητές που είναι ακραίες περιπτώσεις μη διαχειρίσιμες εντός σχολικής μονάδας.
«Ήταν σοκαριστική δήλωση. Όταν σου λέει το Υπουργείο Παιδείας από τα πιο ψηλά χείλη ότι είναι μη διαχειρίσιμες περιπτώσεις εντός της σχολικής μονάδας, η επόμενη ερώτηση ήταν τι κάνετε; Ποιες είναι οι ενέργειες σας; Ποια είναι η στήριξη και πως διασφαλίζουμε την εύρυθμη λειτουργία μιας σχολικής μονάδας;», διερωτήθηκε.
«Ακούσαμε για δημιουργία εναλλακτικού προγράμματος, αναμένουμε να εφαρμοστεί. Οι νομοθεσίες πρέπει να εφαρμόζονται. Εμείς ό,τι χρειαστεί θα στηρίξουμε. Εμείς απαιτούμε εφαρμογή εδώ και τώρα όλων των αποφάσεων και της νομοθεσίας», σημείωσε.
Ανησυχία Βουλευτών και εκκλήσεις για στήριξη σχολείων, μαθητών, γονιών
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, Παύλος Μυλωνάς, σε δηλώσεις του μετά τη συνεδρία είπε ότι «παρατηρούμε μία έλλειψη σημαντικών δράσεων και αποτελεσματικών δεκαετίες τώρα».
«Τελευταία η αλήθεια είναι ότι αρχίσαμε να ασχολούμαστε. Κρύβονται πολλά περίεργα μυστικά πίσω από αυτές τις ιστορίες. Τραγωδίες οικογενειακές, αθώες ψυχές οι οποίες δεν βρίσκουν συμπαράσταση και αγκαλιά. Καμιά θεραπεία δεν προσφέρεται ή αν προσφέρεται δεν είναι αρκετή. Προσφέρονται υπηρεσίες ίσως και στο Υπουργείο και στο σχολικές μονάδες, οι εκπαιδευτικοί με την φιλοτιμία τους να κάνουν ότι μπορούν, αλλά δεν είναι αρκετό και είναι αποδεδειγμένο», πρόσθεσε.
Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Πρόδρομος Αλαμπρίτης, σε δηλώσεις του έκανε λόγο για «διαπιστώσεις ανησυχητικές και παραδοχές που προβληματίζουν γιατί ταλαιπωρούν τα σχολεία και τα παιδιά μας».
«Σοβαρά περιστατικά με καταγγελίες για ναρκωτικά, καταγγελίες ανησυχητικές. Πρέπει να δώσουμε τα εφόδια και να στηρίξουμε τους εκπαιδευτικούς, τις σχολικές μονάδες, να εφαρμόσουμε τις νομοθεσίες που ψηφίσαμε και να περάσουμε από τις εξαγγελίες στις πράξεις», ανέφερ.
«Στήριξη στις σχολικές μονάδες με εξειδικευμένο προσωπικό και ειδικά ενίσχυση του θεσμού των εκπαιδευτικών ψυχολόγων. Μας αναφέρθηκε στην Επιτροπή ότι σήμερα αντιστοιχεί 1 εκπαιδευτικός ψυχολόγος για 1850 με 1900 παιδιά, όταν διεθνώς για να καταφέρνουν να αποκρίνονται στο ρόλο τους, η αναλογία πρέπει να είναι 1 προς 450 με 500», σημείωσε.
Όπως είπε, η εφαρμογή του σχολείου της εναλλακτικής φοίτησης για σοβαρά περιστατικά παραβατικής συμπεριφοράς, «είχαμε υποσχέσεις ότι θα λειτουργούσε το προηγούμενο Σεπτέμβριο, μεταφέρθηκε η έναρξή του για τον προηγούμενο Ιανουάριο».
«Δυστυχώς ακόμα να εφαρμοστεί αυτή εναλλακτική επιλογή για μαθητές με πολύ σοβαρή παραβατική συμπεριφορά. Η ενίσχυση της ομάδας άμεσης παρέμβασης για να ανταποκρίνεται στο ρόλο της, στις αυξημένες ανάγκες, αλλά και για να είναι άμεση όπως απαιτείται. Κυρίως όμως να δώσουμε τα εργαλεία στους εκπαιδευτικούς για θέματα πειθαρχίας και να εφαρμόσουμε τις εξαγγελίες που έχουν προηγηθεί το προηγούμενο διάστημα. Εξαγγελίες πολλές, αλλά το ζήτημα είναι οι πράξεις να δούμε αποτέλεσμα στις σχολικές μας μονάδες», συμπλήρωσε.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι η αντιμετώπιση της παραβατικότητας των νέων παιδιών, ιδιαίτερα εντός των σχολείων, είναι θέμα καθαρά προτεραιότητας της Κυβέρνησης.
«Ή θα αποφασίσουμε ότι θα στηρίξουμε ουσιαστικά όλα εκείνα τα παιδιά που θέλουν τη βοήθεια του οργανωμένου κράτους για τα κοινωνικά, οικονομικά, ψυχολογικά ή άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν αυτά και οι οικογένειες τους ή θα κάνουμε μια ανώφελη συζήτηση, επαναλαμβάνοντας τα ίδια πράγματα. Δυστυχώς, διαπιστώσαμε και σήμερα ότι η Κυβέρνηση δεν λέει να πάρει στα σοβαρά τη διάσωση των ζωών όλων αυτών των παιδιών. Ουσιαστικά, επαναλάβαμε μια συζήτηση την οποία ξανακάναμε», πρόσθεσε.
Όπως είπε, «δεν είναι δυνατόν, εν έτει 2025, η Κύπρος να διαθέτει το ένα τέταρτο των εκπαιδευτικών ψυχολόγων που ορίζουν οι ευρωπαϊκές απαιτήσεις».
«Τα φτωχά παιδιά, τα παιδιά των οποίων οι οικογένειες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά ή άλλα προβλήματα, έχουν ανάγκη την ουσιαστική στήριξη της Κυβέρνησης – στήριξη την οποία δεν έχουν», σημείωσε.
Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ, Χρύσανθος Σαββίδης, σε δηλώσει του είπε ότι το πρόβλημα της παραβατικότητας στις σχολικές μονάδες διογκώνεται ως μια σύγχρονη Λερναία Ύδρα.
«Ως Βουλή έχουμε κάνει το καθήκον μας και έχουμε ψηφίσει τα νομοσχέδια εκείνα τα οποία θα έδιναν τα εργαλεία στο Υπουργείο Παιδείας να μπορέσει να καταπολεμήσει αυτή τη Λερναία Ύδρα. Σήμερα, έχουμε γίνει δέκτες παραπόνων, καταγγελιών, όπως θέλει ο καθένας να το πάρει, ότι δεν έχουν εφαρμοστεί τα δέοντα έτσι ώστε να μπορέσει να αντιμετωπιστεί αυτό το φαινόμενο», ανέφερε.
«Πέρα αυτού, το σχολείο έχει αλλάξει μορφή, το σχολείο δεν είναι μόνο οι εκπαιδευτικοί, ο μαθηματικός, ο φυσικός, ο χημικός, ο φιλόλογος, το σχολείο για να είναι σωστά επανδρωμένο, χρειάζεται και εκπαιδευτικό ψυχολόγο, χρειάζεται και κοινωνιολόγο, χρειάζεται και εργοθεραπευτή, δηλαδή χρειάζονται κι άλλες επιστήμες για να μπορέσουμε να έχουμε ένα σχολείο σωστά δομημένο και να κρατήσουμε το δημόσιο σχολείο όπως το φανταζόμαστε», σημείωσε.
Είπε, παράλληλα, ότι «ενώ χρειαζόμαστε εκπαιδευτικούς ψυχολόγους στο αίτημα των εκπαιδευτικών ψυχολόγων να ενταχθούν στο ΓεΣΥ έχει απορριφθεί».
«Καλά αφού δεν μπορούμε να έχουμε εκπαιδευτικούς ψυχολόγους σε σχολικές μας μονάδες, αδυνατούμε ως κοινωνία, ως κράτος γιατί να μην ενταχθούν οι εκπαιδευτικοί ψυχολόγοι στο ΓεΣΥ και να υπάρχει η δυνατότητα στους γονείς να πηγαίνουν τα παιδιά τους το απόγευμα σε ένα εκπαιδευτικό ψυχολόγο και έτσι θα βοηθιόνται και οι ίδιες οι σχολικές μονάδες, αφού θα τυγχάνουν βοήθειας τα παιδιά αυτά;», συμπλήρωσε.
Ανέφερε, επίσης, ότι κάνουν μια γιγάντια προσπάθεια τα τελευταία χρόνια να αλλάξουν την εικόνα των τεχνικών σχολών.
«Και λέω ότι το έχουμε καταφέρει. Δυστυχώς σήμερα ακούσαμε ότι πολλά παιδιά που έχουν προβληματικές συμπεριφορές, αφού περάσουν από διάφορες σχολικές μονάδες, καταλήγουν σε σχολές. Αυτή δεν είναι λύση. Επίσης λύση δεν είναι να κάνουμε αποβολή δια παντός, σημαίνει θα πάει σε κάποια άλλη σχολική μονάδα, άρα θα πάει το πρόβλημα αλλού. Το θέμα είναι να το λύσουμε έτσι ώστε να μπορέσουμε να έχουμε ένα σωστό και υγιές σχολείο για να μπορέσουμε να παινευόμαστε για το εκπαιδευτικό μας σύστημα», πρόσθεσε.
Ο Βουλευτής της Δημοκρατικής Παράταξης - Συνεργασίας Δημοκρατικών Δυνάμεων, Αλέκος Τρυφωνίδης, ανέφερε ότι «παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που γίνονται, επιβάλλεται και θα δώσουμε όλη τη στήριξη στην Υπουργό και στα στελέχη του ΥΠΑΝ, να αυξήσουν τους ρυθμούς υλοποίησης της νομοθεσίας του 2020 για τη δημιουργία του εναλλακτικού σχολείου, όπου εκεί θα παραπέμπονται τα παιδιά που έχουν αυτές τις παραβατικές συμπεριφορές, όχι για να τα στείλουμε εκτός σχολείων αλλά να βοηθηθούν στο ειδικό σχολείο όπου ψυχολόγοι, ψυχίατροι, εργοθεραπευτές και εκπαιδευτικοί θα τους δώσουν την αναγκαία στήριξη για να μπορέσουν μετά από ένα χρονικό διάστημα να επιστρέψουν στις σχολικές τους τάξεις».
Παράλληλα, είπε ο κ. Τρυφωνίδης, θα πρέπει να δοθεί και εκπαίδευση και στήριξη στους γονείς αυτών των παιδιών, γιατί όταν το οικογενειακό περιβάλλον οδηγεί αυτά τα παιδιά στην παραβατικότητα «θα πρέπει να διορθώσουμε και την κατάσταση στο σπίτι γιατί επιστρέφοντας θα στο σπίτι θα βρουν το ίδιο περιβάλλον».
Ανέφερε, επίσης, ότι το πιλοτικό πρόγραμμα για τη δημιουργία του εναλλακτικού σχολείου επιβάλλεται να γίνει χτες, «γιατί όσο καθυστερούμε να λειτουργήσουμε το εναλλακτικό σχολείο θα αυξάνονται τα παιδιά που εκδηλώνουν αυτές τις παραβατικές συμπεριφορές αλλά και ως χρήστες των εξαρτησιογόνων ουσιών».
«Παράλληλα, με βάση και τη νομοθεσία, οι ομάδες άμεσης παρέμβασης να λειτουργήσουν σε διαφορετικούς ρυθμούς και η όλη στήριξη αυτών των παιδιών να γίνεται άμεσα για να προλαβαίνουμε τα δυσάρεστα με επιπρόσθετα την ειδική διαπαιδαγώγηση για την πρόληψη. Η προσπάθεια αυτή είχε γίνει από τον περασμένο Οκτώβριο σε μη κατάλληλο χώρο και αναμένουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να τεθεί σε λειτουργία το εναλλακτικό σχολείο, διότι όπως μας λέχθηκε ακόμα και ένας μαθητής στην τάξη να έχει παραβατική συμπεριφορά επηρεάζονται και οι υπόλοιποι μαθητές», πρόσθεσε.
Επιπρόσθετα, είπε ο κ. Τρυφωνίδης, οι γονείς έχουν δηλώσει ότι δέχονται οι παραπομπές να γίνονται χωρίς την έγκριση του γονέα, γιατί εκεί υπάρχει θέμα, όταν οι επιστήμονες αποφασίσουν πρέπει να αντιληφθούν οι γονείς ότι είναι προς το συμφέρον των παιδιών να ακολουθήσουν αυτή την πορεία του εναλλακτικού σχολείου και να τα περιβάλουμε με αγάπη, κατανόηση και την κατάλληλη στήριξη.
«Ως Δημοκρατική Παράταξη – Συνεργασία ζητούμε να γίνουν όλα αυτά σε πολύ ταχείς ρυθμούς γιατί δεν έχουμε άλλα περιθώρια», σημείωσε.