

Του Μάριου Χριστοφή
Από τις 07 Απριλίου η TOYOTA ξεκίνησε να αλλάζει αερόσακους Takata σε οχήματα από τρίτες χώρες στο χώρο που της παραχωρήθηκε στην Κρατική Έκθεση, ενώ παράλληλα δημιούργησε μία νέα πλατφόρμα, στην οποία ο οδηγός μπορεί να κλείσει από μόνος του ραντεβού. Ο Service Manager της TOYOTA, Φώτης Δημητριάδης εξηγώντας τη διαδικασία στην «Κ» ανέφερε πως ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου θα λάβει μήνυμα στι κινητό του με το link της πλατφόρμας και θα μπορεί μέσω της πλατφόρμας να επιλέξει την ημερομηνία και ώρα-βάσει διαθεσιμότητας ανταλλακτικών-που θέλει για ραντεβού αντικατάστασης των ελλαττωματικών αεροσάκων. Συνεχίζοντας ο κ. Δημητρίαδης τόνισε ότι η εν λόγω πλατφόρμα ισχύει μόνο για όσους διαθέτουν οχήματα τρίτων χωρών, επισημαίνοντας παράλληλα πως για να έχει κάποιος πρόσβαση θα πρέπει να του σταλεί αρχικά το μήνυμα.
Τα στοιχεία και ποιοι έχουν προτεραιότητα
«Η διευθέτηση για την αποστολή μηνυμάτων γίνεται με βάση δύο παραμέτρων», σύμφωνα με το κ. Δημητριάδη, «αρχικά να έχουν εγγραφεί στο site της εταιρείας και δεύτερο να έχουν πληρώσει το διοικητικό κόστος για αντικατάσταση των αεροσάκων Takata». «Με αυτό τον τρόπο», όπως είπε ο Service Manager της TOYOTA «είναι καταχωρημένα τα στοιχεία στο σύστημα και σε δεύτερο χρόνο κοιτάζουμε και τη διαθεσιμότητα χρόνου και των ανταλλακτικών και ανάλογα με αυτά τα δύο επιλέγεται ένας αριθμός πελατών, οι οποίοι μπορούν να κλείσουν το ραντεβού τους».
Ερωτηθείς αν οδηγός που διαθέτει όχημα ΤΟΥΟΤΑ με Takata και δεν προχώρησε στη διαδικασία για αλλαγής των αεροσάκων θα του σταλεί μήνυμα με το link της πλατφόρμας, ο κ. Δημητριάδης απάντησε πως «θα του σταλεί διαφορετικό μήνυμα, στο οποίο θα του αναφέρει να κάνει εγγραφή κοντά μας προκειμένου να δρομολογηθεί η διαδικασία της αποκατάστασης του αυτοκινήτου». Συνεχίζοντας ο Service Manager της TOYOTA δήλωσε ότι «εάν δεν έχει εγγραφεί κοντά μας θα του σταλεί μήνυμα είτε από την ΤΟΥΟΤΑ είτε από το ΤΟΜ ούτως ώστε να κάνει τα απαραίτητα βήματα», προσθέτοντας πως «από κει και πέραν ο οδηγός επικοινωνεί κοντά μας και του δίνονται οι σωστές οδηγίες σχετικά με τη διαδικασία της αντικατάστασης των αεροσάκων».
Μεγάλη ανταπόκριση
Ερωτηθείς αν υπάρχει ανταπόκριση από τους πολίτες στην πλατφόρμα, ο Service Manager της TOYOTA απάντησε πως όταν ξεκίνησε η αποστολή μηνυμάτων, μέσα σε ελάχιστη ώρα γέμισε σχεδόν ένα μήνας ραντεβού, αναφέροντας ότι «είναι πάρα πολύ εύκολο να το χειριστεί κάποιος και πάρα πολύ εξυπηρετικό ούτως ώστε να προγραμματίσει όλες τις εκκρεμότητες του και να έρθει να κάνουμε την αντικατάσταση που χρειάζεται».
Υπενθυμίζεται ότι στην Επιτροπή Μεταφορών στις 13 Μαρτίου, ο Διευθυντής του ΤΟΜ, Γιώργος Λουκά ανέφερε πως στα 69.516 μειώθηκε η λίστα των οχημάτων ανάκλησης εξαιτίας των αερόσακων Takata, επισημαίνοντας παράλληλα πως έχουν προστεθεί άλλα 6.820 οχήματα από τρεις εταιρείες. Σύμφωνα με τον κ. Λουκά η λίστα των ανακλήσεων από 81.060 που ήταν αρχικά έφθασε στα 69.516, εκ των οποίων 2,5 χιλιάδες οχήματα είναι διαγραμμένα και 5.416 είναι ακινητοποιημένα.