Τον περιορισμό των αυτοκινήτων σε περιοχές του κέντρου επιδιώκουν οι αρχές του Παρισιού με τους οδηγούς να κινδυνεύουν με πρόστιμα από την επόμενη άνοιξη, αν παραβιάσουν τους νέους κανόνες.
Η λεγόμενη «ζώνη περιορισμένης κυκλοφορίας» (ZTL), όπου κατοικούν περίπου 100.000 άνθρωποι και βρίσκονται 11.000 επιχειρήσεις, αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας της σοσιαλίστριας δημάρχου, Αν Ινταλγκό να περιορίσει την κυκλοφορία οχημάτων και να ενθαρρύνει τη χρήση του ποδηλάτου και των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Η ζώνη αυτή αποτελείται από το πρώτο, το δεύτερο, το τρίτο και το τέταρτο διαμέρισμα (arrondissements) του Παρισιού, μια περιοχή 5,5 τετραγωνικών χιλιομέτρων που περιλαμβάνει μεγάλο μέρος του ιστορικού κέντρου της πόλης και ορισμένα από τα πιο γνωστά μνημεία του, όπως το Λούβρο και οι κήποι της Tuileries.
Η πρόσβαση στις περιοχές αυτές με αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και φορτηγά θα επιτρέπεται μόνο για τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, τα λεωφορεία, τα ταξί, τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα, τους οδηγούς που ζουν ή εργάζονται εκεί και όσους εισέρχονται για συγκεκριμένο λόγο, όπως για ιατρικό ραντεβού, επίσκεψη σε φίλους ή επίσκεψη σε κατάστημα, κινηματογράφο ή εστιατόριο.
Ο δήμαρχος του κέντρου της πόλης, Αριέλ Βέιλ, δήλωσε ότι πρόκειται για «ένα σημαντικό βήμα που θα εφαρμοστεί σταδιακά, ξεκινώντας με μια δοκιμαστική φάση».
Τα στοιχεία του δημαρχείου δείχνουν ότι μεταξύ 350.000 και 500.000 οχημάτων εισέρχονται στη ζώνη αυτή καθημερινά, με έως και το 50% να εκτιμάται ότι είναι διερχόμενη κυκλοφορία. Οι αρμόδιοι λένε ότι το μέτρο αναμένεται να οδηγήσει σε «σημαντική» μείωση του όγκου της κυκλοφορίας έως και 30% στους πιο πολυσύχναστους δρόμους, όπως η Boulevard de Sébastopol και η Avenue de l’Opéra. Αν τελικά επιτευχθεί ένα τέτοιο ποσοστό, θα συνοδεύεται από λιγότερο θόρυβο και βελτίωση της ποιότητας του αέρα.
Με πληροφορίες από Guardian