Αν κάποιος θέλει πραγματικά να εφαρμόσει μια ψηφιακή αλλαγή στην Κύπρο, αυτό είναι ένα σπουδαίο σημείο να ξεκινήσει, ανέφερε ο CEO της CYTA Ανδρέας Νεοκλέους, δείχνοντας στο κοινό φωτογραφία ενός στιγμιότυπου από το σύστημα ελέγχου διαβατηρίων στο αεροδρόμια Λάρνακας, κατά την σημερινή παρουσίαση του στο συνέδριο Digital Agenda Cyprus Summit. Έψεξε το γεγονός ότι η πρώτη εντύπωση που δίνει η χώρα στους επισκέπτες της Κύπρου είναι μάλλον κακή, ιδιαίτερα για ένα κράτος που θέλει να ονομάζεται κέντρο τεχνολογίας. «Την ώρα που τα μοντέρνα αεροδρόμια προχωρούν, εμείς έχουμε αυτές τις περίεργες μηχανές, τις ουρές που δημιουργούνται μέχρι να σκανάρουν όλοι το διαβατήριο τους, να βγάλουν φωτογραφία, να τυπώσουν ένα χαρτί το οποίο θα πρέπει να ελεγχθεί στην συνέχεια από αστυνομικό και ίσως χρειαστεί να στηθούν σε άλλη ουρά, περιμένοντας έγκριση για είσοδο στην χώρα».
Διαμήνυσε εμφαντικά ότι η γραφειοκρατία, οι αργές διαδικασίες, και οι ενστάσεις του Γενικού Ελεγκτή δεν μπορούν να αποτελέσουν δικαιολογία για την αναλγησία μας. «Θα μου πουν για την γραφειοκρατία, τις αργές διαδικασίες, τον Γενικό Ελεγκτή που δεν αφήνει κανένα να κάνει κάτι έξω από το κουτί, και πολλές δικαιολογίες για τους λόγους που δεν προχωρούμε σε αλλαγές. Η απάντηση μου είναι η εξής: Στη CYTA έχουμε όλα αυτά τα θέματα και ακόμα περισσότερα. Αλλά τα τελευταία πέντε χρόνια σταματήσαμε να μιλάμε, να παραπονούμαστε, να βρίσκουμε δικαιολογίες. Αντί αυτού, επικεντρωθήκαμε στην εκτέλεση των εργασιών. Και καταφέραμε να κάνουμε και να παραδώσουμε πολλά». Έτσι, όπως ανέφερε, τα τελευταία πέντε χρόνια η CYTA έχει να επιδείξει σημαντικές βελτιώσεις στα αποτελέσματα της, τα οποία και ο κ. Νεοκλέους παρουσίασε και σχετίζονται με την κάλυψη του δικτύου 5G, την αύξηση του κέρδους του οργανισμού και τους μικρότερους χρόνους στην εξυπηρέτηση των πελατών του.
Πλέον ο μέσος χρόνος αναμονής το 2023 είναι στα 47 δευτερόλεπτα ενώ το 2018 ήταν 59., μειώθηκε επίσης ο μέσος χρόνος για την επιδιόρθωση βλάβης σε επιχειρήσεις και οικιακούς καταναλωτές.
Τα αποτελέσματα του οργανισμού
Όπως ανέφερε, με περισσότερη δουλειά και λιγότερα λόγια, μέσα σε μερικά χρόνια βελτιώθηκαν σημαντικά οι επιδόσεις του οργανισμού. Για παράδειγμα, βελτιώθηκε ο μέσος χρόνος αναμονής στο call center των πελατών και έτσι ο μέσος χρόνος αναμονής είναι το 2023 στα 47’’ δευτερόλεπτα ενώ το 2018 ήταν 59. Επιπλέον, ο μέσος χρόνος για την επιδιόρθωση βλάβης σε επιχειρήσεις το 2018 ήταν στις 1,2 μέρες και το 2023 μειώθηκε στις 0,6 μέρες. Αντίστοιχα, για τους οικιακούς πελάτες ο μέσος χρόνος αναμονής από 1,7 μέρες το 2018 μειώθηκε σε 1 μέρα το 2023. Όσον αφορά το μέσο χρόνο εγκατάστασης, το 2018 ήταν οκτώ ημέρες, οι οποίες μειώθηκαν σε πέντε μέρες το 2023.
Οικονομικά δεδομένα:
Όσο αφορά τα οικονομικά δεδομένα του οργανισμού, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο Digital Agenda, το 2018 τα έσοδα ανήλθαν σε 343 εκατ. το 2018 και 400 εκατ. το 2022. Τα μεικτά κέρδη ήταν φέτος 95,3 εκατ. σε σύγκριση με 63,7 εκατ. το 2018, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν το 2022 σε 76,1 σε σύγκριση με 60,6 εκατ. το 2018. Το περιθώριο κέρδους της εταιρείας αυξήθηκε σχεδόν κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες από 18,5% το 2018 σε 23,8% το 2022.
Το 5G
Ο Α. Νεοκλέους ανέτρεξε σε παλαιότερη του ομιλία στο πλαίσιο του συνεδρίου Digital Agenda, στην οποία παρουσίασε το 5G και τις δυνατότητες και τις προοπτικές του στην κυπριακή αγορά το 2019. Στην CYTA δεν υποσχεθήκαμε φουτουριστικά applications και πράγματα που δεν ήταν εφικτό να γίνουν, όπως ανέφερε, αλλά σχεδίασαν την στρατηγική τους με γνώμονα ότι γρήγορο ίντερνετ για όλη την Κύπρο. «Δεν ανακοινώσαμε τίποτα. Απλά πιάσαμε δουλειά, σχεδιάσαμε την στρατηγική μας, θέσαμε τον προϋπολογισμό μας για το project και λύσαμε προβλήματα κατά την πορεία, ήσυχα και αποτελεσματικά. Το αποτέλεσμα ήταν ότι γίναμε η πρώτη χώρα στον κόσμο με 100% πληθυσμιακή κάλυψη 5G».