ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τραγωδία στα Τέμπη: Το προφίλ και η επαγγελματική πορεία του σταθμάρχη

Ήθελε να «φύγει» σιδηροδρομικός, όπως ξεκίνησε - Το προφίλ και η επαγγελματική πορεία του 59χρονου από την «καλή αρχή» μέχρι την «κακιά ώρα» - Η μετάταξη και το εμπόδιο του ορίου ηλικίας

Kathimerini.gr

Γιάννης Σουλιώτης

Από το προφίλ που διατηρεί στο Facebook ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, που κατηγορείται για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ξεχωρίζει μία φωτογραφία. Είναι δημοσιευμένη στις 23 Ιανουαρίου 2023 και σε αυτήν απεικονίζεται ο ίδιος ανάμεσα σε έξι νεότερης ηλικίας συναδέλφους του με φόντο ένα από τα νεοαποκτηθέντα τρένα που εκτελούν το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. «Μετά το τέλος της εκπαίδευσης και την πιστοποίηση, καλή μας αρχή». Τίποτα δεν προμήνυε τότε την τραγωδία που έμελλε να ακολουθήσει μόλις ένα μήνα αργότερα.

Ο 59χρονος εργαζόταν επί σειράν ετών στον ΟΣΕ. Πληροφορίες από συναδέλφους του αναφέρουν ότι απασχολείτο ως αχθοφόρος. Την περίοδο 2012-2013, στο πλαίσιο προγράμματος εξυγίανσης του οργανισμού μέσω μείωσης του προσωπικού του, μετατάχθηκε σε άλλο φορέα του Δημοσίου. Οι πληροφορίες κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι αυτός ο φορέας ήταν το υπουργείο Παιδείας, δίχως να αποσαφηνίζεται σε ποιο συγκεκριμένο πόστο απασχολήθηκε. Συνάδελφός του που μίλησε στην «Κ» υπό τον όρο της ανωνυμίας ανέφερε ότι ήταν επιθυμία του να επιστρέψει στον ΟΣΕ και να «φύγει (σ.σ. συνταξιοδοτηθεί) σιδηροδρομικός, όπως ξεκίνησε». Κάνοντας χρήση προγράμματος κινητικότητας στο Δημόσιο, ο 59χρονος επέστρεψε το 2022 από το υπουργείο Παιδείας πίσω στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων.

Συνάδελφοί του αναφέρουν ότι παρακολούθησε πρόγραμμα εκπαίδευσης διάρκειας έξι μηνών πριν λάβει –στις αρχές του έτους– την απαραίτητη πιστοποίηση και τοποθετηθεί στο προνομιακό πόστο του σταθμάρχη Λάρισας.

Το όριο ηλικίας 

Η τελευταία προκήρυξη για την πρόσληψη σταθμαρχών δημοσιεύθηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Οριζε μεταξύ των προϋποθέσεων ότι οι υποψήφιοι δεν θα έπρεπε να έχουν υπερβεί το 42ο έτος της ηλικίας τους. Ο διαγωνισμός αφορούσε την πρόσληψη συνολικά 90 υπαλλήλων, από τους οποίους οι 36 θα καταλάμβαναν θέση σταθμαρχών. Για τη Λάρισα συγκεκριμένα οι θέσεις που «άνοιγαν» ήταν δύο: για έναν έμπειρο στο πόστο του σταθμάρχη υπάλληλο και έναν άπειρο, χωρίς προηγούμενη προϋπηρεσία. Παραμένει αδιευκρίνιστο πώς ο 59χρονος τοποθετήθηκε στο συγκεκριμένο πόστο, καθώς υπερέβαινε κατά πολύ το ηλικιακό όριο. Εάν δηλαδή μπόρεσε να παρακάμψει τον διαγωνισμό εξαιτίας του παρελθόντος του στον οργανισμό ή εάν συνέτρεξαν άλλοι λόγοι.

Ο 59χρονος πάντως συνελήφθη ήδη από νωρίς το μεσημέρι της Τετάρτης και χθες εις βάρος του ασκήθηκε δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για ανθρωποκτονία κατά συρροήν από αμέλεια, πρόκληση σωματικών βλαβών κατά συρροήν από αμέλεια αλλά και διατάραξη συγκοινωνιών. Οδηγήθηκε χθες ενώπιον εισαγγελέα και ανακριτή Λάρισας, από τους οποίους ζήτησε και πήρε προθεσμία και αναμένεται να απολογηθεί το προσεχές Σάββατο. Αν και, σύμφωνα με πληροφορίες από την Αστυνομία, αρχικά είχε προσπαθήσει να αποδώσει το δυστύχημα σε βλάβη του ηλεκτρονικού συστήματος, κατά τη διάρκεια της προανακριτικής απολογίας του παραδέχθηκε ότι υπέπεσε σε σφάλμα. «Ο κατηγορούμενος είναι κυριολεκτικά συντετριμμένος και έχει ήδη αναλάβει το μέρος των ευθυνών που του αναλογούν», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο συνήγορός του Στέφανος Παντζαρτζίδης.

Στη Δικαιοσύνη

Την ίδια στιγμή, έχουν ήδη κατατεθεί οι πρώτες δηλώσεις παράστασης πολιτικής αγωγής από συγγενείς θυμάτων. Ο δικηγόρος Γιώργος Μπαρτζώκης, ο οποίος εκπροσωπεί τραυματία που νοσηλεύεται στην ορθοπεδική κλινική του νοσοκομείου Λάρισας, δήλωσε σε χθεσινή συνέντευξή του ότι «ο εντολέας μου βρίσκεται στην ορθοπεδική κλινική, μαζί με άλλους τρεις συνεπιβάτες στο ίδιο δωμάτιο. Η κατάστασή του είναι άσχημη. Εχει σπάσει τα πλευρά του, δεν μπορεί να κινηθεί καθόλου. Παράσταση πολιτικής αγωγής έχει ήδη καταθέσει και ο ποινικολόγος Αλέξης Κούγιας εκπροσωπώντας τις οικογένειες έξι επιβαινόντων στο μοιραίο Intercity.

Οσον αφορά τη διαδικασία βιολογικής ταυτοποίησης, μέχρι στιγμής έχουν ληφθεί 55 δείγματα DNA από τις σορούς, 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών, καθώς και 26 δείγματα από ανθρώπινα μέλη. Από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών έχουν πραγματοποιηθεί 24 ταυτοποιήσεις σορών.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση