Kathimerini.com.cy
Αντικείμενο διαφωνιών ανάμεσα στα Υπουργεία Υγείας και Παιδείας, αποτελεί η συνέχιση ή η αναστολή της λειτουργίας των σχολείων. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο Κωνσταντίνος Ιωάννου επιθυμεί το κλείσιμό τους νωρίτερα απ’ ό,τι είναι προγραμματισμένο, την ώρα που ο Πρόδρομος Προδρόμου ζητεί την συνέχιση της λειτουργίας τους με την φυσική παρουσία των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Όλα θα κριθούν, βεβαίως, από την ανάλυση των δεδομένων εκ μέρους των μελών της επιστημονικής ομάδας, η οποία το απόγευμα της Τρίτης παρευρέθηκε σε σύσκεψη με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», με βάση στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το Υπουργείο Υγείας, από την 1η Δεκεμβρίου, έχουν καταχωρισθεί στην βάση δεδομένων 1246 περιστατικά σε σχολεία, με τα 214 να προέρχονται από την Προδημοτική και τα Λύκεια. Τα επιβεβαιωμένα περιστατικά κορωνοϊού στα σχολεία αποτελούν το 18% του συνόλου στην κοινότητα, ενώ δεν παρατηρείται οποιαδήποτε μείωση ανά δεκαπενθήμερο. Τα 2/3 αφορούν σε μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων.
Τα περιστατικά που αφορούν παιδιά κάτω των 6 ετών ανέρχονται στο 2%. Το Υπουργείο Υγείας επιθυμεί το κλείσιμο των σχολείων για λόγους που αφορούν την αποφυγή δημιουργίας ενδοσχολικών επιδημιών, την αποφυγή μετάδοσης του ιού από τα παιδιά στις οικογένειές τους και την πίστωση χρόνου ώστε οι θετικοί στον ιό μαθητές να αρνητικοποιηθούν προτού επαναλειτουργήσουν τα σχολεία.
Όπως αναφέρουν πηγές στην «Κ», στα σχολεία όπου υπάρχει πρόβλημα, πλέον, αφορά σε «νησίδες» περιστατικών, δηλαδή ανά πεντάδες περίπου μαθητών. Αυτό, βέβαια, έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία αλυσίδων μετάδοσης του ιού και πολλούς συμμαθητές τους να τίθενται σε αυτοπεριορισμό. Από πλευράς Υπουργείου Παιδείας εκφράζονται κάποιες ενστάσεις όσον αφορά στο κλείσιμο των σχολείων, ωστόσο φαίνεται ότι τώρα είναι πιο έντονα εμφανής η ανάγκη. Συγκεκριμένα, ο Υπουργός Υγείας, όπως πληροφορούμαστε, ζητά όπως το κλείσιμό τους γίνει από την ερχόμενη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, ωστόσο γίνεται προσπάθεια με το Υπουργείο Παιδείας για εξεύρεση της χρυσής τομής.