ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Προδρόμου: Προτεραιότητα οι τελειόφοιτοι και οι παγκύπριες εξετάσεις

Θα προχωρούμε σταδιακά με σύνεση και προκοπή για να φροντίσουμε αυτά που πρέπει για τους μαθητές και τους φοιτητές

ΚΥΠΕ

Προτεραιότητα είναι να λειτουργήσουμε ξανά τα σχολεία, να δώσουμε τη στήριξη που χρειάζεται, είπε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου, μιλώντας σε σημερινή δημοσιογραφική διάσκεψη για τις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου, σε σχέση με τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων και των θεμάτων που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου του.

«Η προτεραιότητα μας δεν είναι να πάρουμε τα παιδιά πίσω στο σχολείο για να εξεταστούν. Η προτεραιότητα είναι να πάρουμε τα παιδιά πίσω στο σχολείο, όταν και εφόσον μπορούμε για να συμπληρώσουν τα όσα έπρεπε να μάθουν αυτή τη χρονιά», πρόσθεσε .

Όπως είπε, «είμαστε στην ευχάριστη θέση τώρα να αξιοποιήσουμε τις τεράστιες προσπάθειες που κάναμε και τους περιορισμούς που, επειδή έπρεπε, ακολουθήσαμε τόσο καιρό και την πειθαρχία που επιβάλαμε στον εαυτό μας, βλέποντας τώρα ξανά τα σχολεία μας σταδιακά να αποκτούν και πάλι ζωή. Είμαστε στην ευχάριστη θέση, να ενεργοποιήσουμε σιγά-σιγά τα σχολεία μας».

«Υπάρχει συγκροτημένη στρατηγική της Κυβέρνησης για τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων και βέβαια προσαρμοσμένη στρατηγική για την εκπαίδευση. Θα προχωρήσουμε σταδιακά, λίγο-λίγο, με σύνεση και προσοχή, αλλά κάνοντας και τα αποφασιστικά εκείνα βήματα, που χρειάζονται για να φροντίσουμε την εκπαίδευση των μαθητών και μαθητριών, των φοιτητών και φοιτητριών, των παιδιών μας. Θα παρακολουθούμε πάντα τα ευρύτερα υγειονομικά δεδομένα και αν τυχόν χρειαστεί θα αναπροσαρμόσουμε τις αποφάσεις μας. Θα λειτουργήσουμε λοιπόν τα σχολεία, για να ακούσουμε ξανά τις χαρούμενες φωνές των παιδιών που θα συναντήσουν τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους, αλλά και να δούμε τους εκπαιδευτικούς να μπορούν και πάλι να κάνουν την εργασία τους προσφέροντας γνώση, μάθηση και την παιδαγωγική κατάρτιση σε όλα τα παιδιά», πρόσθεσε.

Στοχεύουμε, είπε ο κ. Προδρόμου, «να φτάσουμε τους στόχους επάρκειας και επιτυχίας στον στίβο της γνώσεως και στο πεδίο της καλλιέργειας και της μόρφωσης και να αναπληρώσουμε, στον βαθμό που είναι δυνατόν, τις παράπλευρες απώλειες που είχαμε μέχρι στιγμής στον τομέα της εκπαίδευσης».

Αναφορικά με τις προτεραιότητές τους, είπε ότι είναι η πιστή τήρηση των σχετικών πρωτοκόλλων, «που θα μας δοθούν από τους επιστήμονες, τους λοιμωξιολόγους, τους συνεργάτες της Κυβέρνησης μέσω του Υπουργείου Υγείας».

«Θα τηρηθούν, λοιπόν, τα σχετικά πρωτόκολλα, ούτως ώστε η επαναλειτουργία των σχολείων να γίνει μέσα σε συνθήκες πλήρους ασφάλειας των μαθητών και των μαθητριών, αλλά και του εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού μέσα στο σχολεία. Η εκπαιδευτική προτεραιότητα είναι, εκ των πραγμάτων, τα Λύκεια και οι Τεχνικές Σχολές και περισσότερο οι μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Λυκείου και του Γ’ έτους των Τεχνικών Σχολών. Δηλαδή, στόχος μας είναι η ομαλή συμπλήρωση της σχολικής διαδρομής των τελειοφοίτων και οι Παγκύπριες Εξετάσεις. Όπως επίσης, κατ’ αναλογία, οι μαθητές και οι μαθήτριες της τελικής τάξης των Ιδιωτικών Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης. Στόχος μας είναι το Απολυτήριο που θα πάρει η γενιά των τελειοφοίτων 2019-’20 να είναι απολύτως αξιόπιστο. Γιατί αυτό το Απολυτήριο δεν χρειάζεται μόνο για τη διεκδίκηση θέσεως σε πανεπιστήμια, αλλά θα συνοδεύει τα παιδιά για μια ολόκληρη ζωή», πρόσθεσε.

Όπως είπε, «ταυτόχρονα, η κοινωνικο-οικονομική προτεραιότητα: Δηλαδή να συμβάλει το εκπαιδευτικό σύστημα, στο μέτρο που του αναλογεί, στην επαναδραστηριοποίηση της κοινωνίας σε όλα τα πεδία. Επομένως, θα πρέπει να συστοιχίσουμε όλες τις συλλογικές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων των σχολείων μας, για να υποστηρίξουμε την επάνοδο στην εργασία, στην κοινωνική και την οικονομική δραστηριότητα».

Μια άλλη προτεραιότητα, συνέχισε, ο κ. Προδρόμου, «την οποία θέτουμε είναι ο σχεδιασμός για την επαναδραστηριοποίηση στην εκπαίδευση να περιλαμβάνει, ως προς τα αναλυτικά προγράμματα και τους στόχους της διδασκαλίας, τόσο την τρέχουσα όσο και την επόμενη σχολική χρονιά».

«Στοχεύουμε να μετριάσουμε στο μέγιστο ή και να απαλείψουμε εντελώς, όπου μπορούμε, τις παράπλευρες εκπαιδευτικές απώλειες της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλουμε για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Θέλω, στο σημείο αυτό να αναφέρω ότι ξεκινήσαμε σήμερα με συναντήσεις που είχαμε, προεδρεύοντος του ίδιου του Προέδρου της Δημοκρατίας, με τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις, με τις Συνομοσπονδίες Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων τόσο της Μέσης Γενικής, της Μέσης Τεχνικής όσο και της Δημοτικής και Προδημοτικής Εκπαίδευσης αλλά και εκπρόσωπους των μαθητών», σημείωσε.

Είπε, επίσης, ότι τις επόμενες μέρες, αρχής γενομένης από αύριο, θα έχει στο Υπουργείο με τους συνεργάτες του τηλεδιασκέψεις με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, με τις συνομοσπονδίες των γονέων, προκειμένου να γίνουν όλες οι απαραίτητες συνεννοήσεις τόσο για την επαναλειτουργία των λυκείων, με την Γ’ τάξη που θα προσέλθει στα σχολεία τη Δευτέρα στις 11 Μαΐου και για τις παγκύπριες εξετάσεις όσο και για την επιδιωκόμενη επαναλειτουργία των Γυμνασίων, όπως και των δυο άλλων τάξεων των Λυκείων αλλά και για τον καθορισμό της ακριβούς ημερομηνίας για την επάνοδο των παιδιών της Δημοτικής Εκπαίδευσης και των Νηπιαγωγείων.

«Η επαναλειτουργία των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών στον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, θα γίνει το συντομότερο. Προτεραιότητά μας είναι να είμαστε ευέλικτοι και, εάν τυχόν προκύψει ανάγκη, στη βάση των επιδημιολογικών εξελίξεων και δεδομένων, να αναθεωρήσουμε οποιεσδήποτε αποφάσεις και να επαναλάβουμε μέτρα προφύλαξης. Με άλλα λόγια έχουμε κερδίσει με την ως τώρα υπεύθυνη στάση ολόκληρης της κοινωνίας, της πολιτείας, της Κυβέρνησης, τη δυνατότητα να οργανώνουμε σήμερα τη σταδιακή επάνοδο στην κανονική ζωή, πρέπει όμως ταυτόχρονα να είμαστε συνειδητοποιημένοι ότι αν παραστεί ανάγκη στη διαδρομή και με βάση τις συστάσεις και τις συμβουλές των επιστημόνων θα μπορούμε να αναθεωρήσουμε αποφάσεις», πρόσθεσε.

Όπως είπε, με αυτό το δεδομένο από τώρα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς θα επισπευτεί όσο είναι δυνατόν.

«Ο χρόνος έναρξης του σχολικού έτους 2020-21 θα καθοριστεί αναλόγως του σημείου στο οποίο θα φτάσουμε με το τέλος της φετινής σχολικής χρονιάς, στις 30 Ιουνίου 2020», σημείωσε.

Όσον αφορά στον σχεδιασμό για την επαναλειτουργία των σχολείων, ο κ. Προδρόμου είπε ότι τόσο τα δημόσια όσο και τα ιδιωτικά σχολεία θα λειτουργήσουν από τη Δευτέρα, 11 Μαΐου 2020 για την Γ’ τάξη του Λυκείου και το Γ’ έτος των Τεχνικών Σχολών ή την αντίστοιχη τελική τάξη των ιδιωτικών, τόσο εξατάξιων όσο και επτατάξιων, σχολείων.

«Αυτό αφορά 5.635 παιδιά, μαθήτριες και μαθητές της Γ’ Λυκείου όσο και 1.483 τελειόφοιτους της Ιδιωτικής Μέσης Εκπαίδευσης. Βάσει των υγειονομικών κανόνων προφύλαξης που θα τηρήσουμε με σχολαστικότητα, η φοίτηση θα γίνεται σε σχολικές αίθουσες με δώδεκα (12) το πολύ μαθητές και μαθήτριες. Η επαναλειτουργία των σχολείων θα γίνει με την αυστηρή εφαρμογή υγειονομικών πρωτοκόλλων που θα δημοσιοποιηθούν και θα γνωστοποιηθούν στις διευθύνσεις και το προσωπικό των σχολείων, όπως και όλους τους άλλους ενδιαφερομένους, έγκαιρα», πρόσθεσε.

Όπως είπε, διδασκαλία στα δημόσια Λύκεια και τις Τεχνικές και Επαγγελματικές Σχολές Εκπαίδευσης και Κατάρτισης θα γίνεται, στο διάστημα που απομένει, για τα εξεταζόμενα γνωστικά αντικείμενα των Παγκύπριων Εξετάσεων και στη βάση του Οδηγού Εξετάσεων που θα δημοσιοποιηθεί από το Υπουργείο τη Δευτέρα, 4 Μαΐου 2020.

«Πρέπει εδώ να διευκρινιστεί ότι και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι διδάσκουν μη εξεταζόμενα αντικείμενα θα συμβάλουν, με άλλους τρόπους, στην επαναλειτουργία των σχολείων.Το πρόγραμμα των Παγκυπρίων Εξετάσεων θα ανακοινωθεί τις επόμενες μέρες και αφού κάνουμε τις διαβουλεύσεις που προγραμματίστηκαν και με τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις και με τους οργανωμένους γονείς», σημείωσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι οι διευθύνσεις των Λυκείων και των Τεχνικών και Επαγγελματικών Σχολών Εκπαίδευσης και Κατάρτισης θα αναπροσαρμόσουν το ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο θα γνωστοποιηθεί στους μαθητές/μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς μέχρι τη Δευτέρα, 11 Μαΐου 2020.

Σημείωσε ότι κατά την πρώτη μέρα επαναλειτουργίας των δημοσίων και των ιδιωτικών σχολείων, τη Δευτέρα 11 Μαΐου 2020, θα γίνει ενδελεχής ενημέρωση των μαθητών/μαθητριών για το Υγειονομικό Πρωτόκολλο που θα διέπει τη λειτουργία των σχολείων, και το οποίο θα κοινοποιηθεί και σε όλους τους γονείς και κηδεμόνες.

Ανέφερε, επίσης, ότι το πρόγραμμα εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και Παιδαγωγικής Στήριξης του Υπουργείου θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά για όλες εκείνες τις τάξεις για τις οποίες συνεχίζεται η αναστολή της φοίτησης στο σχολείο.

Όσον αφορά σε αποφάσεις για τα υπόλοιπα σχολεία, ο κ. Προδρόμου είπε πως αυτές θα ανακοινωθούν αμέσως τις επόμενες μέρες.

«Τα δημόσια και ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία και τα δημόσια και ιδιωτικά Νηπιαγωγεία θα λειτουργήσουν το συντομότερο δυνατόν, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση της Κυβέρνησης, και αφού γίνουν όλες οι απαραίτητες συνεννοήσεις και διευθετήσεις. Φυσικά και εκεί η επαναλειτουργία των σχολείων θα γίνει με την αυστηρή εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων και εξυπακούεται ότι και εκεί θα εφαρμοστεί, όπως έχει ήδη σχεδιαστεί στο Υπουργείο, αναπροσαρμοσμένο ωρολόγιο πρόγραμμα στη βάση της επιδίωξης να προχωρήσουμε με τα Αναλυτικά Προγράμματα που έχουμε», είπε.

Ανέφερε, επίσης, ότι θα έχει διαβουλεύσεις και με τους εκπροσώπους των γονέων με παιδιά που ανήκουν στην Ειδική Εκπαίδευση, προκειμένου να δούμε ποιες ειδικές ρυθμίσεις θα πρέπει να κάνουμε.

«Από την ημέρα της επαναλειτουργίας των δημόσιων σχολείων, θα λειτουργήσουν, λαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις και τηρώντας τα ανάλογα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα κοινοποιηθούν στους ενδιαφερόμενους από το Υπουργείο, τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης, τα Επιμορφωτικά Κέντρα, τα Απογευματινά και Βραδινά Προγράμματα Τεχνικών Σχολών και το πρόγραμμα «Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης». Εντός των επόμενων ημερών θα ληφθεί απόφαση για τα Μεταλυκειακά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, τα οποία στο μεταξύ και όλο αυτό το διάστημα λειτουργούν επίσης μέσω εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και παιδαγωγικής στήριξης. Με την ίδια ευκαιρία, σύντομα, θα μπορέσουν να λειτουργήσουν επίσης και ιδιωτικά φροντιστήρια/εκπαιδευτήρια, τα ωδεία, οι σχολές χορού και άλλα ανάλογα εκπαιδευτικά προγράμματα», ανέφερε.

Σε ερώτηση αν υπάρχει σκέψη για εφοδιασμό όλων των σχολικών μονάδων με θερμόμετρα, όπως επίσης αν θα γίνεται θερμομετρικός έλεγχος πριν την είσοδο στις τάξεις και αν θα γίνει κάποια επιτήρηση και δειγματοληψία τυχαία σε σχολεία, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «είμαστε σε πλήρη συνεννόηση με το Υπουργείο Υγείας, θα ακολουθήσουμε τις υποδείξεις και τα πρωτόκολλα και βεβαίως, το Υπουργείο Παιδείας σε συνεννόηση με τις Σχολικές Εφορείες είναι ήδη έτοιμο και για να έχουμε τη δυνατότητα θερμομέτρησης και για να παρέχουμε τα απαραίτητα αντισηπτικά και για αρκετά άλλα πράγματα».

Εφόσον, συνέχισε, υποδείξουν ότι θα πρέπει να υπάρχει υποχρεωτική η μάσκα προφύλαξης, όλα θα τα ακολουθήσουμε με σχολαστικότητα.

«Αναμένουμε, βέβαια, να διευκρινιστούν κάποια ζητήματα, κατά πόσο η θερμομέτρηση είναι απαραίτητη και τότε μπορεί γίνεται επί τόπου στα σχολεία, με την πρωινή επίσκεψη ή ανά τακτά διαστήματα, όπως και οποιεσδήποτε άλλου τρόπου εξέταση. Και φυσικά το κατά πόσο θα διενεργούνται αυτό εναπόκειται στις υγειονομικές μονάδες του Υπουργείου Υγείας. Εννοείται ότι το Υπουργείο Παιδείας, τα Σχολεία μας θα είναι έτοιμα σε κάθε στιγμή . Σε όλη αυτή τη διαδικασία όσο πρέπει να είμαστε συνετή, προνοητική, επιφυλακτική και να τηρούμε τις προφυλάξεις, άλλο τόσο πρέπει να είμαστε και ψύχραιμοι. Έχουμε δει ότι σε όλη αυτή την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει για την αντιμετώπιση της πανδημίας , καμία υπερβολή δεν ήταν εποικοδομητική».

Εκείνο, είπε, «που αποδείχτηκε ότι ήταν σωτήριο για την χώρα μας για να έχουμε σχετικά καλή επίδοση ήταν η έγκυρη λήψη μέτρων, όπως τότε που αποφασίσαμε να κλείσουν τα σχολεία, παρά το ότι πάντοτε μπορεί να υπάρχουν και άλλες απόψεις, αλλά επίσης και οι συνετοί και συνεπείς εφαρμογή των όσων αποφασίζουμε».

«Γι΄ αυτό από σήμερα πρέπει να είναι σαφές ότι αποφάσεις θα λαμβάνονται τμηματικά, για αυτό και είναι σταδιακή η επαναδραστηριοποίηση και η υπό την αίρεση των επιστημονικών στοιχείων τα οποία θα τίθενται στη διάθεση μας και των συμβουλών που θα δίνουν οι επιδημιολόγοι, οι ειδικοί στο σύνολο τους στην Κυβέρνηση. Σύμφωνα και με διάφορες βέλτιστες πρακτικές που έχουμε εντοπίσει ανά το διεθνές θα εφαρμοστούν και άλλες πρόνοιες, δεν χρειάζεται να τις εξαντλήσω, θα δουν οι ενδιαφερόμενοι το πρωτόκολλο το οποίο θα κινητοποιηθεί», πρόσθεσε.

Ανέφερε, επιπρόσθετα, ότι φυσικά και θα υπάρχουν ειδικοί χώροι σε κάθε σχολείο «όπου θα μπορεί εάν υπάρχουν περιπτώσεις υποψίας ή καταγραφεί συμπτωμάτων να μπορούν να απομονώνονται πρόσωπα και να απευθυνόμαστε αμέσως στις υγειονομικές υπηρεσίες».

Σημείωσε ότι και τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία που θα λειτουργήσουν ξανά, θα τηρήσουν τις υγειονομικές προφυλάξεις και η φοίτηση θα γίνεται με σχολικές αίθουσες διδασκαλίας με μικρότερο αριθμό παιδιών.

Ανέφερε, επίσης, ότι από την ημέρα επαναλειτουργίας των δημοσίων σχολείων θα λειτουργήσουν τα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης, τα Επιμορφωτικά Κέντρα, τα Απογευματινά και Βραδινά Προγράμματα Τεχνικών Σχολών και το Πρόγραμμα Δράσης σχολικής και κοινωνικής ένταξης.

Εντός των επόμενων ημερών, είπε, θα ληφθεί απόφαση και για τα ΜΙΕΕΚ, τα οποία , στο μεταξύ και όλο αυτό το διάστημα λειτουργούν επίσης, μέσω εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

«Στην ημερομηνία που θα ανακοινωθεί σύντομα θα μπορέσουν να λειτουργήσουν επίσης, λαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις και τηρώντας τα πρωτόκολλα που θα κοινοποιηθούν και τα ιδιωτικά φροντιστήρια/εκπαιδευτήρια, τα Ωδεία, οι Σχολές Χορού και τα άλλα ανάλογα εκπαιδευτικά προγράμματα», σημείωσε.

Τα σχολεία, συνέχισε, θα απολυμανθούν και πρόσθεσε ότι κάτι το οποίο στη συνέχεια θα γίνεται επί τακτικής βάσεως.

Ερωτηθείς για τον εξοπλισμό στην Δημοτική Εκπαίδευση, ο κ. Προδρόμου είπε: «Σήμερα ήταν η μέρα που υπό κανονικές συνθήκες θα ευχαριστούσα την εταιρεία, η οποία έχει προσφέρει στο Υπουργείο 1.300 συσκευές τύπου τάμπλετ. Πρόκειται για τον Όμιλο, ο οποίος μεταξύ των άλλων έχει την γνωστή αλυσίδα Public και προσωπικά, τον κ. Πάνο Γερμανό».

«Είναι μια προσφορά, η οποία ήρθε από την Ελλάδα στην Κύπρο. Ευχαριστούμε. Ήταν κάτι , το οποίο ήταν υπόψιν του Υπουργείου, όπως υπόψιν του Υπουργείου είναι και άλλος αριθμός συσκευών που μπορούμε ταυτόχρονα να εξασφαλίσουμε από άλλες δωρεές. Ήταν άδικο και ανακριβές το σχόλιο ότι το Υπουργείο στηρίχτηκε μόνο σε δωρεές. Τουναντίον, η μισή προσπάθεια για τον εξοπλισμό των σχολείων έγινε από δημόσιο χρήμα και αυτό δεν είναι εις πίστη του Υπουργείου αλλά είναι εις πίστη των φορολογούμενων πολιτών. Αυτοί οι οποίοι έκαναν αυτά τα σχόλια, παραγνωρίζουν το γεγονός ότι στις ιδιαίτερες συνθήκες που περάσαμε δεν υπήρχαν διεθνείς συγκοινωνίες και μεταφορές. Στην αγορά δεν υπήρχαν πάντοτε διαθέσιμες συσκευές», πρόσθεσε.

Αυτό, συνέχισε «που πρέπει να κρατήσουμε είναι την συλλογική προσπάθεια, τις ευχαριστίες μας σε όσους μέχρι τώρα ευεργέτησαν όχι το Υπουργείο, αλλά τελικά τα σχολεία και τα παιδιά και να τεθεί υπόψιν από τώρα όλων ότι ένας από τους στόχους είναι λαμβάνοντας υπόψιν την εμπειρία που έχουμε μέσα από αυτή τη δοκιμασία ότι στα επόμενα χρόνια πρέπει να γίνει μια πολύ πιο συστηματική καταγραφή όχι των αναγκών αλλά των δυνατοτήτων που πρέπει να έχουμε στα σχολεία μας για την ψηφιακή τεχνολογία».

Απαντώντας σε ερώτηση για το φοιτητικό επίδομα, ο κ. Προδρόμου είπε ότι το έκτακτο φοιτητικό επίδομα αποφασίστηκε από την Κυβέρνηση για να δοθεί σε όλους τους φοιτητές εξωτερικού, οι οποίοι θα παρέμειναν στο εξωτερικό και ως εκ τούτου θα είχαν αυξημένες ανάγκες και πρόσθεσε ότι από 15.000 και κάτι αιτήσεις που είχαν δεχτεί, μέχρι σήμερα περισσότερες από 14.000 από αυτές έχουν πληρωθεί.

Οι πληρωμές, είπε, συνεχίζονται.

«Μιλώντας για φοιτητές, ένα θέμα το οποίο προκύπτει και είναι πραγματικά εξαιρετικά σημαντικό είναι το ότι με τις αποφάσεις, τις οποίες έχει λάβει τις τελευταίες ημέρες η Κυβέρνηση στην Ελλάδα, λειτουργούν και πάλι τα Πανεπιστήμια. Φοιτήτριες και Φοιτητές, οι οποίοι είχαν επιστρέψει στην Κύπρο, με την επαναλειτουργία των Πανεπιστημίων στην Ελλάδα και ειδικότερα, φοιτητές και φοιτήτριες σε κλάδους όπου πρέπει να παρακολουθήσουν εργαστήρια και αυτό είναι απαραίτητο, παρουσιάζεται η ανάγκη να επιστρέψουν πίσω μέσα στον επόμενο μήνα. Θα συνιστούσαμε και θα παρακαλούσαμε όλους τους ενδιαφερόμενους να αποταθούν στο Υπουργείο, εκδηλώνοντας ενδιαφέρον γιατί όπως είναι γνωστό αυτή την στιγμή για να εξασφαλιστεί η αεροπορική μετάβαση χρειάζεται να γίνουν κάποιες ρυθμίσεις», πρόσθεσε.

Το συντομότερο δυνατόν, συνέχισε, «θα παρακαλούσαμε να αποταθούν στο Υπουργείο, θα καταγράψουμε τις ανάγκες, θα συνεννοηθούμε με το Υπουργείο Μεταφορών και με οποιαδήποτε άλλη αρμόδια αρχή».

«Θα πρέπει να ληφθούν και κάποιες πρόνοιες για τους υγειονομικούς κανόνες που ισχύουν στην Ελλάδα και να προσπαθήσουμε και μέσω του δικού μας Υπουργείου, να ξεπεραστούν τα οποιαδήποτε προβλήματα, ούτως ώστε οι φοιτητές και οι φοιτήτριες να μπορέσουν να βρεθούν στα πανεπιστήμια τους και να εκπληρώσουν κανονικά τις υποχρεώσεις τους», σημείωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση για τα επόμενα βήματα του Υπουργείου, ο κ. Προδρόμου είπε ότι από τώρα γίνονται σχεδιασμοί, ούτως ώστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και παιδαγωγική στήριξη να αποτελεί πλέον όχι κατ΄ εξαίρεση εργαλείο, αλλά μέρος του γενικότερου εκπαιδευτικού σχεδιασμού.

Σε ερώτηση αν θα γίνουν εξετάσεις στις άλλες τάξεις του Λυκείου και στα Γυμνάσια, ο κ. Προδρόμου είπε ότι έχουμε ανακοινώσει και θα γίνουν οι Παγκύπριες Εξετάσεις σε ημερομηνίες, οι οποίες θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες, διότι πραγματικά οι Παγκύπριες Εξετάσεις είναι αδήριτη ανάγκη, εκ των ων ουκ άνευ.

«Η προσπάθεια μας αυτές τις ημέρες επικεντρώνεται στην ουσία...Η ουσία είναι να μετριάσουμε είτε και να εξαλείψουμε απώλειες ως προς το τι πρέπει τα παιδιά να μάθουν στο σχολείο. Αυτό είναι το πρώτο, γιατί η σχολική σταδιοδρομία, δεν τελειώνει κάθε τέλος Ιουνίου. Η σχολική διαδικασία έχει συνέχεια. Τα παιδιά του χρόνου θα βρεθούν εκτός από αυτούς που αποφοιτούν, σε μια άλλη τάξη, σε μια επόμενη βαθμίδα. Άρα, λοιπόν, θα ήταν άδικο να προωθήσουμε τα παιδιά σε επόμενες βαθμίδες με ελλείψεις και κενά, ναρκοθετώντας και το μέλλον της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Άρα, λοιπόν , η προτεραιότητα είναι αυτή, να δώσουν οι εκπαιδευτικοί σύμφωνα με την δική τους κρίση, κάνοντας εξοικονόμηση των διαθέσιμων ωρών στα σχολεία που θα βρουν όσοι επιστρέψουν αξιοποιώντας την εξ αποστάσεως δυνατότητα να δώσουν στα παιδιά που είναι πυρηνικές γνώσεις , που είναι η ουσία, και το οποίο έχει βεβαίως καταγραφεί και από τις υπηρεσίες του Υπουργείου», συμπλήρωσε.

Οι εξετάσεις, είπε, είναι ένα θέμα το οποίο είναι επόμενο και παρεπόμενο.

«Δεν είναι προτεραιότητα το να γίνουν εξετάσεις. Προτεραιότητα είναι να λειτουργήσουμε ξανά τα σχολεία, να δώσουμε τη στήριξη που χρειάζεται. Το σύστημα εκπαίδευσης που έχουμε είναι οικοδομημένο σε στόχους παιδαγωγικούς. Η προτεραιότητα μας δεν είναι να πάρουμε τα παιδιά πίσω στο σχολείο για να εξεταστούν. Η προτεραιότητα είναι να πάρουμε τα παιδιά πίσω στο σχολείο όταν και εφόσον μπορούμε για να συμπληρώσουν τα όσα έπρεπε να μάθουν αυτή την χρονιά για να μπορέσουν να συνεχίσουν τις επόμενες, ευχή όλων μας χωρίς τέτοιες επιδημίες», κατέληξε.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

X