ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Τα αυτοκίνητα θα γίνουν ακριβότερα για τους Αμερικανούς

Η επιβάρυνση θα είναι από 3.000 δολ. για ένα όχημα που έχει παραχθεί εντός των ΗΠΑ έως 10.000 δολ. για ένα εισαγόμενο

Kathimerini.gr

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να αντιδράσουν στους δασμούς του Τραμπ με διάφορους τρόπους, αλλά όλοι θα είναι δαπανηροί και θα οδηγήσουν σε άνοδο τις τιμές των οχημάτων. Αυτή είναι η εκτίμηση των αναλυτών.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να μεταφέρουν την παραγωγή στις ΗΠΑ από χώρες όπως το Μεξικό. Μπορούν επίσης να αυξήσουν τον αριθμό των αυτοκινήτων που παράγουν εντός ΗΠΑ ή να σταματήσουν τις πωλήσεις όσων έχουν εισάγει, ιδιαιτέρως όσων είναι λιγότερο προσοδοφόρα. Ο,τι κι αν αποφασίσουν, όμως, οι αγοραστές θα πληρώσουν περισσότερα. Οι εκτιμήσεις για την επιβάρυνση ποικίλουν και κυμαίνονται από 3.000 δολ. για ένα όχημα που έχει παραχθεί εντός των ΗΠΑ έως 10.000 δολ. για ένα εισαγόμενο. Οι εκτιμήσεις αυτές δεν λαμβάνουν υπόψη πιθανούς νέους δασμούς που ενδέχεται να αποφασίσει ο Τραμπ την επόμενη εβδομάδα για να εκδικηθεί τις χώρες που επιβάλλουν δασμούς στα αμερικανικά προϊόντα. Αυτό μπορεί να ισχύσει για τον Καναδά και για την Ε.Ε., αν αυτή αυξήσει τους δασμούς ως αντίποινα και προκαλέσει, έτσι, έναν συνεχή ανταγωνισμό δασμών.

Ο Τραμπ έχει προ πολλού ταχθεί υπέρ των δασμών, αλλά πολλά στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας ήλπιζαν πως οι απειλές του αποτελούσαν διαπραγματευτικό όπλο. Διέψευσε αυτές τις ελπίδες δηλώνοντας πως οι δασμοί είναι 100% μόνιμοι. Για τον Τραμπ οι δασμοί είναι ένας τρόπος για να φέρει τις αυτοκινητοβιομηχανίες πίσω στις ΗΠΑ και η Ενωση Εργαζομένων στις Αυτοκινητοβιομηχανίες (UAW) συμφωνεί μαζί του ελπίζοντας πως μπορεί να ανοίξουν νέες μονάδες παραγωγής στο Οχάιο ή να επεκταθεί η παραγωγή στο Μίσιγκαν. Ομως, η μεταφορά μονάδων παραγωγής είναι δαπανηρή και χρονοβόρα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται συνήθως τουλάχιστον δύο χρόνια για να στήσουν μια νέα μονάδα συναρμολόγησης και να διασφαλίσουν τις προδιαγραφές ποιότητας. Προκειμένου να αποφύγουν πλήρως τους δασμούς, θα πρέπει να βρουν άλλες εφοδιαστικές αλυσίδες, κάτι που θα είναι εξαιρετικά δύσκολο και στο οποίο θα πρέπει να εμπλακούν προμηθευτές από δεκάδες χώρες.

Είναι, ωστόσο, βέβαιο ότι αν αναγκαστούν να διαλέξουν μια περιοχή εξαιτίας των δασμών και όχι επειδή είναι η πλέον κατάλληλη για τη συγκεκριμένη παραγωγή, τότε θα έχουν μεγαλύτερο κόστος και θα πιέσουν ανοδικά τις τιμές για τον τελικό καταναλωτή. Και κάποιες εταιρείες ίσως διστάσουν να λάβουν αποφάσεις που θα μπορούσαν να κοστίσουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια, επειδή ανησυχούν μήπως ο πρόεδρος Τραμπ αλλάξει γνώμη. Ή μήπως ακυρώσει τους δασμούς ο επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομική: Τελευταία Ενημέρωση