Ειδικούς στον τομέα της πληροφορικής αναζητούν περισσότερο και με διαφορά σε ολόκληρη την Ε.Ε., καθώς το επάγγελμα αυτό αναφέρεται σχεδόν στο 9% των συνολικών αγγελιών για θέσεις εργασίας. Αυτό προκύπτει από στοιχεία της Eurostat, που εξετάζουν δύο βασικούς δείκτες, αφενός τον αριθμό των αγγελιών εργασίας στο Διαδίκτυο, αφετέρου τον αριθμό των εργαζομένων που απασχολούνται στον εκάστοτε τομέα.
Σύμφωνα με τον πρώτο δείκτη, οι πληροφορικάριοι βρίσκονται στην κορυφή της λίστας, με 871.000 αγγελίες να αναζητούν ειδικό στον συγκεκριμένο τομέα. Ακολουθούν οι developers για λογισμικό και εφαρμογές, καθώς αναρτήθηκαν 515.000 σχετικές αγγελίες, δηλαδή το 5,3% του συνόλου. Στην τρίτη θέση των επαγγελμάτων με τη μεγαλύτερη ζήτηση βρίσκονται οι μηχανικοί με 412.000 αγγελίες ή το 4,3%. Στη λίστα βρίσκονται επίσης οι εργαζόμενοι στη μεταποίηση (4%), οι τεχνικοί της μηχανολογίας (3,6%), πωλητές και εργαζόμενοι αποθηκών και μεταφορών (3,2%).
Επιπλέον, αναρτήθηκαν 136.000 αγγελίες (1,4%) για οδηγούς λεωφορείων και φορτηγών και 61.000 αγγελίες (0,6%) για άλλου είδους οδηγούς. Σχεδόν 100.000 ήταν οι αγγελίες για μάγειρες και βοηθούς προετοιμασίας φαγητού, ενώ υψηλή είναι η ζήτηση και για επαγγελματίες υγείας, με 96.000 αγγελίες για γιατρούς, 115.000 για νοσηλευτικό προσωπικό, 71.000 για άλλου είδους επαγγελματίες στον κλάδο και περίπου 60.000 για σχετικά επαγγέλματα. Συνολικά, οι υγειονομικοί αποτέλεσαν το 3,5% των αγγελιών στο Διαδίκτυο.
Εξετάζοντας τις αγγελίες κλαδικά, οι επαγγελματίες της πληροφορικής είχαν το υψηλότερο μερίδιο των αγγελιών στο Διαδίκτυο με 27,1%, ενώ ακολούθησαν οι επαγγελματίες για δουλειές γραφείου στο 25,5% και οι ερευνητές και μηχανικοί στο 23,4%. Το χαμηλότερο μερίδιο είχαν οι δάσκαλοι και καθηγητές, μόλις 5,8% του συνόλου. Σημαντικό ήταν το ποσοστό των υγειονομικών, αποτελώντας σχεδόν μία στις 10 αγγελίες (9,9%).
Οι κορυφαίες δεξιότητες
Η δεξιότητα με τη μεγαλύτερη ζήτηση σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat ήταν η διάθεση για μάθηση, καθώς εμφανίστηκε στο 26,2% των αγγελιών εργασίας, ενώ ακολουθεί το ομαδικό πνεύμα (21,4%). Οι εργοδότες φαίνεται επίσης να εκτιμούν τους εργαζομένους που ενεργούν προλαμβάνοντας καταστάσεις, με την προληπτική προσέγγιση να εμφανίζεται στο 12,4%. Απεναντίας, η δημιουργική και καινοτόμος σκέψη είχε χαμηλότερη ζήτηση, καθώς αποτελεί μόλις το 4% των ζητούμενων δεξιοτήτων.
Σημειώνεται ότι η Eurostat πειραματίστηκε για πρώτη φορά και με έναν δεύτερο δείκτη, ο οποίος αποτυπώνει τον αριθμό των αγγελιών σε συνδυασμό με τους εργαζομένους σε κάθε επάγγελμα. Ετσι, προσφέρει ενδείξεις για το πού οι εργοδότες ενδέχεται να δυσκολευτούν να βρουν προσωπικό. Σύμφωνα με τον δείκτη αυτόν, οι μάνατζερ πωλήσεων, μάρκετινγκ και ανάπτυξης είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση, ενώ ακολουθούν οι εργαζόμενοι μεταποιησης και άλλου είδους υπάλληλοι πωλήσεων.
Παρότι ορισμένοι ρόλοι του δημοσίου, όπως εργαζόμενοι υγείας και δάσκαλοι, είναι επίσης πιθανό να δυσκολεύονται να βρουν επαρκές προσωπικό, δεν βρίσκονται ανάμεσα στις πιο περιζήτητες ειδικότητες. Σύμφωνα όμως με τη Eurostat, αυτό αποδίδεται πιθανώς στο ότι τέτοιου είδους θέσεις δεν αναρτώνται στο Διαδίκτυο.
Η Eurostat τονίζει επίσης ότι οι αγγελίες δεν σημαίνουν απαραίτητα ότι υπάρχουν αντίστοιχες κενές θέσεις. Ορισμένες κενές θέσεις δεν διαφημίζονται στο Διαδίκτυο, ενώ κάποιοι εργοδότες αναρτούν αγγελίες χωρίς να βιάζονται να καλύψουν τα κενά, συχνά εξερευνώντας τις δυνατότητές τους. Τέλος, μία αγγελία μπορεί να αντανακλά πολλαπλές ανάγκες σε έναν οργανισμό.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Euronews