Kathimerini.gr
Στα τυχερά παιχνίδια καταφεύγουν οι νέοι στην Κίνα προκειμένου να ενισχύσουν τα έσοδά τους, καθώς η δεύτερη οικονομία του κόσμου εμφανίζει σαφή σημάδια επιβράδυνσης, επιδεινώνοντας τις εργασιακές τους προοπτικές.
Τα νούμερα επιβεβαιώνουν το φαινόμενο: οι πωλήσεις λαχείων στη χώρα ανήλθαν στο δυσθεώρητο επίπεδο των 7,25 δισ. δολαρίων τον Αύγουστο. Πρόκειται για το υψηλότερο ποσό από την αρχή του έτους, καθώς και για άλμα 53,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία του κινεζικού υπουργείου Οικονομικών, συνολικά στο οκτάμηνο πωλήθηκαν λαχεία αξίας 52 δισ. δολαρίων, με αύξηση 51,6% έναντι της ίδιας περιόδου πέρυσι.
Στο μεταξύ, και παρά τις ελπίδες των χρηματιστηρίων της Δύσης και παραγόντων της αγοράς για ανάκαμψη της Κίνας, η οικονομία εμφανίζει σημάδια επιβράδυνσης. Η εκρηκτική ανάκαμψη που σημειώθηκε μετά την άρση των αυστηρών υγειονομικών μέτρων στην αρχή του έτους απεδείχθη βραχεία, καθώς οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις μείωσαν αιφνιδιαστικά τις δαπάνες τους. Παράλληλα, οι προσπάθειες του Πεκίνου να στηρίξει την ανάπτυξη οδήγησαν σε περαιτέρω διόγκωση του κρατικού χρέους.
Παράλληλα, οι προοπτικές εύρεσης εργασίας για τους νέους μειώνονται, με την ανεργία των νέων να ανέρχεται στο 21,3%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από τον Ιούνιο.
Οπως μεταδίδει το Reuters, χρήστες των social media συνέδεσαν την αύξηση των πωλήσεων λαχείων με την αβεβαιότητα που επικρατεί στους νέους της Κίνας. «Οι νέοι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να κερδίσουν 5 εκατ. γουάν στο λαχείο παρά να αποκτήσουν 5 εκατ. από τη δουλειά», δήλωσε χρήστης του Weibo, της δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης στην Κίνα. «Οσο χειρότερα τα πάει η οικονομία, τόσο περισσότερα λαχεία θα πωλούνται», ανέφερε άλλος χρήστης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα γενιά στην Κίνα έχει εκφράσει και με άλλους, ξεχωριστούς τρόπους τη δυσαρέσκειά της για την κατάσταση της αγοράς εργασίας και της οικονομίας. Ενδεικτικά, ορισμένοι «πόζαραν» φέτος για τη φωτογραφία της αποφοίτησής τους από το πανεπιστήμιο σαν… ζόμπι, ξαπλωμένοι στο έδαφος ή ανέκφραστοι.
Επίσης, υπήρξαν αναφορές για αύξηση της επισκεψιμότητας σε ναούς από νέους που αναζητούσαν δύναμη και οικονομική καθοδήγηση.