Μεγάλοι όµιλοι με παρουσία στη Σαγκάη ετοιμάζονται να επανεκκινήσουν την παραγωγή τους, αφότου οι Αρχές της πόλης έδωσαν στη δημοσιότητα τα σχέδιά τους για να λειτουργήσει η οικονομία, ύστερα από τα περιοριστικά μέτρα των τελευταίων δύο εβδομάδων. Ο ακραίος εγκλεισμός κλόνισε το σύστημα της εφοδιαστικής αλυσίδας και έπληξε την οικονομία της Κίνας, ενώ δημιούργησε μείζονα προβλήματα και στο διεθνές εμπόριο. Ανάμεσα στις επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν ξανά υπό νέο μοντέλο είναι η αμερικανική Tesla, η γερμανική Volkswagen και πολλές εταιρείες ημιαγωγών και ιατρικού εξοπλισμού. Ουσιαστικά, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς, οι επιχειρήσεις κλήθηκαν να καταρτίσουν σχέδια για διοικητικά κλειστούς πυρήνες, όπου οι εργαζόμενοι δεν θα απομακρύνονται και θα διανυκτερεύουν εντός των εγκαταστάσεων ώστε να μην έρχονται σε επαφή με τον υπόλοιπο πληθυσμό. Θα υποβάλλονται, δε, συχνά σε τεστ. Τα σχετικά ανέφερε η Επιτροπή Οικονομίας και Τεχνολογίας της Πληροφορίας της Σαγκάης. Οι επισκέπτες θα περιορίζονται αυστηρά και οι οδηγοί φορτηγών των εκάστοτε εταιρειών θα πρέπει να έχουν είτε αρνητικό τεστ αντιγόνων 24 ωρών ή μοριακό 48 ωρών προς της εισόδου στην εργασία. Παράλληλα, αυτοσχέδια νοσοκομεία θα διαμορφωθούν στις επιχειρήσεις με πολλούς εργαζομένους.
Οι κινεζικές αρχές, στην περίπτωση της Σαγκάης, συγκεκριμένα, κατήρτισαν μια «λευκή λίστα» με 666 επιχειρήσεις, οι οποίες κατά προτεραιότητα θα επαναλειτουργήσουν ή θα συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους – σε αυτές συγκαταλέγονται οι Tesla, SAIC Motor, Volkswagen κ.ά., όπως αναφέρεται σε αντίγραφο του εγγράφου που περιήλθε σε γνώση του Ρόιτερς.
Οι οδηγοί φορτηγών των εταιρειών που θα λειτουργήσουν στη Σαγκάη θα πρέπει να έχουν αρνητικό τεστ 24 ωρών.
Ο εγκλεισμός στον οικονομικό κόμβο της Κίνας, τη Σαγκάη, δημιουργεί ασφυκτικές πιέσεις στα πάντα, από την καταναλωτική δαπάνη έως τα συστήματα διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας και την παραγωγή. Κατά τους αναλυτές, «κλειδί» στην αντιμετώπιση των οικονομικών προβλημάτων είναι η προσαρμογή της πολιτικής μηδενικών μολύνσεων της Κίνας, ενώ η κεντρική τράπεζα ακολουθεί προσεκτική στάση ως προς τη νομισματική πολιτική χαλάρωσης. Υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι της χώρας έχουν επανειλημμένως κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για την ανάπτυξη και την ανάγκη περαιτέρω δημοσιονομικών και νομισματικών μέτρων στήριξης. Υπενθυμίζεται πως η Σαγκάη λογίζεται ως η παραγωγική βάση πάμπολλων βιομηχανιών του κλάδου του αυτοκινήτου, όπως είναι η Tesla, οι κινεζικές SAIC Motor και FAW και άλλες. Η πρώτη καλεί και πάλι το προσωπικό της να προετοιμαστεί για την επανέναρξη της παραγωγής εντός της εβδομάδος, σύμφωνα με το Blomberg. H FAW Group άρχισε να λειτουργεί κανονικά πέντε μονάδες της στην Τσανγκτσούν, πρωτεύουσα της επαρχίας Τζιλίν, όπως ανέφεραν οι τοπικές αρχές. Επίσης, άρχισε η παραγωγή σε 276 εργοστάσια εξαρτημάτων εκεί, όπου ζουν 24 εκατομμύρια άνθρωποι και θεωρείται κέντρο για τον κλάδο του αυτοκινήτου και της γεωργίας. Στην Τζιλίν επιβλήθηκε εγκλεισμός πριν από ένα μήνα, αλλά πλέον η μετάδοση του κορωνοϊού εντοπίζεται σε ανθρώπους που βρίσκονται σε απομόνωση.
Η SAIC Motor, αναφορικά με τις δραστηριότητές της στη Σαγκάη, δήλωσε ότι άρχισε από χθες να διεξάγει τεστ αντοχής στον δικό της σχεδιασμό για την επανάληψη της παραγωγής, ενώ η VW ανέφερε ότι εξετάζει το κατά πόσον είναι εφικτή η επανέναρξη λειτουργίας των μονάδων τους. Επικαλούμενο καλά πληροφορημένες πηγές, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς σημείωσε ότι στόχος των Αρχών της Σαγκάης των 25 εκατομμυρίων είναι να σταματήσουν τη μετάδοση του κορωνοϊού έως αύριο Τετάρτη στις εκτός της καραντίνας περιοχές.
Πηγή: REUTERS, BLOOMBERG