ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πώς διοικούν οι CEO κολοσσών: O κανόνας με τις δύο πίτσες και η δοκιμασία των 10 ερωτήσεων

Τα «τρικ» που χρησιμοποιούν οι CEO κολοσσών για να διοικούν τις εταιρείες τους

Kathimerini.gr

Αντισυμβατικές μεθόδους και ασυνήθιστα «τρικ» αποδοτικότητας επιστρατεύουν οι επικεφαλής των κορυφαίων τεχνολογικών κολοσσών, όπως ο Ελον Μασκ και ο Τζεφ Μπέζος για να διευθύνουν τις αυτοκρατορίες τους. Είναι μερικοί από τους πιο γνωστούς CEO στον κόσμο. Κι ενώ γνωρίζουμε αρκετά για τις πανάκριβες αγορές ακινήτων και τις ελίτ συνήθειές τους, ελάχιστα είναι γνωστά για το πώς διοικούν πίσω από κλειστές πόρτες. Το Business Insider παραθέτει μερικές από τις μεγαλύτερες ιδιορρυθμίες στη διαχείριση μεγάλων ονομάτων της τεχνολογίας. Πρώτος στη λίστα ο ιδρυτής της Amazon Τζεφ Μπέζος, ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο, o oποίος εφάρμοζε τον περίφημο πλέον «κανόνα με τις δύο πίτσες». Είναι κοινό μυστικό ότι ο ίδιος δεν ενθουσιαζόταν με τα διαρκή meetings και προτιμούσε να δίνει το «παρών» στα απολύτως απαραίτητα. Οταν όμως δεν μπορούσε να τα αποφύγει εφάρμοζε τον «χρυσό κανόνα» του, με βάση τον οποίο κάθε συνάντηση πρέπει να είχε τόσα άτομα όσα χρειάζονται για να φάνε δύο πίτσες. Με άλλα λόγια προτιμούσε λίγα άτομα στις συναντήσεις, καθώς πίστευε πως το αντίθετο δεν ήταν παραγωγικό. Απαγόρευε επίσης τα PowerPoints, λέγοντας αντ’ αυτού στους υπαλλήλους να κρατούν σημειώσεις στις συναντήσεις, οι οποίες ξεκινούσαν σχεδόν πάντα με τους συμμετέχοντες να διαβάζουν σιωπηλά το έγγραφο.

Ο Ελον Μασκ ενθαρρύνει τους υπαλλήλους του να εγκαταλείπουν τις συναντήσεις όταν είναι προφανές ότι «δεν προσθέτουν κάτι καινούργιο».

Ο «γκουρού της αντισυμβατικότητας» Ελον Μασκ, που θέλει να πάρει σύνταξη… στον πλανήτη Αρη, έχει περιγράψει τον εαυτό του ως «νανοδιαχειριστή». Αυτό σημαίνει ότι είναι συγκεντρωτικός, δεν του αρέσει η ανάθεση και πέρυσι είπε στο προσωπικό της Tesla ότι θέλει να εγκρίνει προσωπικά όλες τις νέες προσλήψεις. Ο δισεκατομμυριούχος CEO στις εταιρείες Tesla και Χ ενθαρρύνει επίσης τους υπαλλήλους του να εγκαταλείπουν τις συναντήσεις όταν είναι προφανές ότι «δεν προσθέτουν κάτι καινούργιο», ενώ τους έχει δώσει το ελεύθερο να υπερπηδήσουν την αυστηρή ιεραρχία. «Το πρόβλημα με αυτή την προσέγγιση είναι ότι, ενώ χρησιμεύει για να ενισχύσει τη δύναμη του μάνατζερ, αποτυγχάνει να εξυπηρετήσει την εταιρεία», είχε τονίσει, προσθέτοντας ότι στην περίπτωση της Tesla «μπορείτε να μιλήσετε με τον διευθυντή του διευθυντή σας χωρίς την άδειά του, μπορείτε να μιλήσετε απευθείας με έναν αντιπρόεδρο σε άλλο τμήμα, μπορείτε να μιλήσετε σε μένα, αλλά και στον οποιονδήποτε χωρίς την άδεια κανενός άλλου».

Υπέρ της ελευθερίας κινήσεων φέρεται να τάσσεται και ο «Mr Facebook» Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ο οποίος θεωρεί ότι οι ηγέτες πρέπει να «λαμβάνουν όσο περισσότερες αποφάσεις και να εμπλέκονται σε όσο περισσότερα πράγματα μπορούν». Το 2023, κατά τη διάρκεια του περίφημου «έτους Αποτελεσματικότητας», ο διευθύνων σύμβουλος της Meta είχε πει ότι δεν του αρέσει μια δομή «διευθυντών που διαχειρίζονται διευθυντές». Ο δισεκατομμυριούχος που άλλαξε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει πει επίσης ότι του αρέσει να φοράει τα ίδια ρούχα κάθε μέρα για να εξοικονομεί… φαιά ουσία για πιο σημαντικές αποφάσεις.

O Τζένσεν Χουάνγκ, διευθύνων σύμβουλος της Nvidia που απολαμβάνει μια περίοδο άνθησης με φόντο την έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης, χορήγησε στους εργαζομένους του μία «ειδική επιχορήγηση» – ένα πρόσθετο ποσό περιορισμένων μετοχών ή RSUs, που φέρουν το όνομά του και αποδίδει επιπλέον 25% της αρχικής επιχορήγησης μετοχών που δίνεται στους εργαζομένους. Ο Τιμ Κουκ πάλι συνηθίζει να «ψήνει» τους υφισταμένους του για να βεβαιωθεί ότι γνωρίζουν σε βάθος το αντικείμενό τους. Οπως είπε ένας πρώην υπάλληλος της Apple στο Λίντερ Κάνεϊ για το βιβλίο του 2019 με θέμα τον Κουκ, «Θα σου κάνει δέκα ερωτήσεις. Αν τις απαντήσεις σωστά, θα σε ρωτήσει άλλες δέκα. Αν το κάνεις αυτό για ένα χρόνο, θα αρχίσει να σου κάνει εννέα ερωτήσεις. Αν απαντήσεις λανθασμένα σε μία, θα σου κάνει 20 και μετά 30 ερωτήσεις». Οι συνιδρυτές της Google, Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν, τέλος, είχαν τον δικό τους κανόνα, ενθαρρύνοντας τους υπαλλήλους «να περνούν το 20% του χρόνου τους δουλεύοντας σε ό,τι πίστευαν ότι θα ωφελούσε περισσότερο την εταιρεία, όπως έγραφαν το 2004. Στην πραγματικότητα, αποδίδουν στον κανόνα τη δημιουργία του AdSense και του Google News.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση