Kathimerini.gr
Η πανδημία άλλαξε δραστικά τις συνήθειες και τις επιλογές των καταναλωτών, όπως διαπιστώνει σε έρευνά της για το 2021 η διεθνής εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων PwC, ενώ φαίνεται πως ορισμένες ήρθαν για να μείνουν. Αυτό που καταγράφεται είναι ότι η επίδραση του κορωνοϊού εντείνει την τάση που θέλει τους καταναλωτές πιο ευαισθητοποιημένους σε θέματα βιωσιμότητας – αυτό σημαίνει ότι εστιάζουν στο πώς οι επιλογές τους επηρεάζουν το περιβάλλον, την κοινωνία και την εταιρική διακυβέρνηση.
Παρά τη μεγάλη στροφή στις ψηφιακές αγορές, οι εντός καταστήματος συναλλαγές παραμένουν κορυφαία επιλογή. Επιπλέον, η πανδημία δημιούργησε έντονες διαφοροποιήσεις μεταξύ των συμπεριφορών, οπότε γεννήθηκαν νέες ομάδες καταναλωτών, προαναγγέλλοντας πιθανώς και νέες τάσεις.
Ειδικότερα, εκείνοι που εργάζονται κυρίως από το σπίτι συγκριτικά με όσους εργάζονται εκτός σπιτιού προτιμούν ένα ψηφιακό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής και αναμένεται να ξοδέψουν υψηλότερα ποσά για όλες τις κατηγορίες προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα. Το 64% από αυτούς ψωνίζει διαδικτυακά έναντι του 55% όσων πηγαίνουν στο γραφείο. Επίσης, οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανόν να αγοράσουν από το Διαδίκτυο συγκριτικά με μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.
Το 35% της Γενιάς Z (όσοι είναι περίπου 20-21 ετών) και το 42% όσων γεννήθηκαν μεταξύ 1980 -2000 (η γενιά των Μιλένιαλ) είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν καθημερινά ή εβδομαδιαία μέσω κινητού τηλεφώνου. Οσοι δε καταναλωτές και καταναλώτριες θέτουν ως προτεραιότητα την υγεία και την ασφάλεια δεν συχνάζουν στα φυσικά καταστήματα, ενώ το 55% των συμμετεχόντων στην έρευνα της PwC από όλο τον κόσμο δήλωσε ότι κάνει τις αγορές του από εταιρείες περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένες, ενώ το 54% ανέφερε ότι αγοράζει προϊόντα με οικολογική συσκευασία.