ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μπαράζ αυξήσεων στις τιμές προϊόντων - Ποια επηρεάστηκαν περισσότερο (ηχητικό)

Οι παράγοντες που εκτοξεύουν τις τιμές στα ράφια

Εκτός από τα καύσιμα και το ηλεκτρικό ρεύμα, το ψώνισμα -ιδιαίτερα σε ότι αφορά είδη πρώτης ανάγκης- βρίσκεται ψηλά στη λίστα ανησυχίας όλων των νοικοκυριών. Οι τιμές σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων έχουν εκτοξευτεί δυσχεραίνοντας ακόμη περισσότερο τους καταναλωτές ενώ οι προβλέψεις δεν είναι για την ώρα ιδιαίτερα αισιόδοξες.

Φιλοξενούμενη στον αέρα της εκπομπής «Διασπορά Ειδήσεων» της Οριάνας Παπαντωνίου βρέθηκε σήμερα η συντονίστρια του Κλάδου Ανταγωνισμού Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Εμπορίου, κυρία Αλίκη Ιορδάνου δίνοντας μια πιο αποκρυσταλλωμένη εικόνα των αυξήσεων καθώς και των προϊόντων που έχουν επηρεαστεί σε μεγαλύτερο βαθμό.

Η κυρία Ιορδάνου δήλωσε πως παρατηρείται πλέον μία συγκράτηση των τιμών σε αρκετές κατηγορίες, απόρροια της ελαφράς πτώσης στον πληθωρισμό (από 8,9% σε 8,7%) και σύμφωνα με το παρατηρητήριο τιμών, προσθέτοντας όμως πως από το παραπάνω ξεφεύγουν 4 σημαντικές κατηγορίες που έχουν παρουσιάσει σημαντική αύξηση των τιμών. Πρόκειται για φρούτα και λαχανικά (συγκεκριμένη αναφορά σε ντομάτες και αγγουράκια θερμοκηπίου), φρέσκο γάλα (και κατ’επέκταση τυροκομικά προϊόντα, τον καφέ αλλά και μερίδα των κατεψυγμένων τροφίμων.

Ερωτηθείσα για τους λόγους έφερε ως χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το φρέσκο γάλα, κάνοντας λόγο για τριπλή αύξηση αρχικά μετά την πανδημία και το άνοιγμα των αγορών (Ιανουάριο), στη συνέχεια την ρωσική εισβολή (Ιούνιο) αλλά και πιο πρόσφατη την νέα άνοδο λόγω αύξησης της τιμής πρώτης ύλης μετά τη συμφωνία για το χαλλούμι και τα προιόντα ΠΟΠ. Στη συνέχεια αναφέρθηκε και στον καφέ λέγοντας πως η τιμή των κόκκων πράσινου καφέ από τη Βραζιλία τριπλασιάστηκε, επιβεβαιώνοντας όμως παράλληλα πως το Υπουργείο πραγματοποιεί με συνέπεια ελέγχους για να μην παρουσιαστούν φαινόμενα αισχροκέρδειας.

Σε σχέση με τις αντίστοιχες περσινές και λαμβάνοντας υπόψη τους δείκτες τιμών Σεπτεμβρίου του 2021 η τιμή του γάλακτος έχει αυξηθεί κατά 15%, του καφέ 19% ενώ την πάνω βόλτα πήραν όπως προαναφέρθηκε και αυτές των τυριών με την αύξηση σε ένα χρόνο να φτάνει το 26%. Η κορυφή της λίστας ανήκει στο λάδι (μαγειρέματος) που παρουσιάζει την μεγαλύτερη διαφοροποίηση από όλες τις κατηγορίες με την αύξηση να φτάνει το 37%. Παρ’όλα αυτά η κυρία Ιορδάνου ανέφερε πως σε κάθε κατηγορία υπάρχουν διάφορα υποπροϊόντα, πολλά εκ των οποίων βρίσκονται σε χαμηλότερες τιμές, καλώντας τους καταναλωτές να στραφούν σε αυτά πιέζοντας με τον τρόπο αυτό τις αγορές.

Καταληκτικά επιβεβαίωσε πως σαν αποτέλεσμα διαβούλευσης προωθείται η νομοθεσία που αφορά τις Λαϊκές Αγορές και σύμφωνα με αυτό, θα συμμετέχουν πλέον σε αυτές μόνο παραγωγοί και όχι έμποροι, αφού με αυτό τον τρόπο φεύγουν από τη μέση οι μεσάζοντες φέρνοντας πιο ανταγωνιστικές και χαμηλότερες τιμές.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X