ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...

Κομισιόν: Ετοιμάζει ισχυρή & καλά στοχευμένη απάντηση στα μέτρα Τραμπ

Για «έγκαιρη, ισχυρή και καλά στοχευμένη» απάντηση δεσμεύεται η Κομισιόν

Kathimerini.gr

Για «έγκαιρη, ισχυρή και καλά στοχευμένη» απάντηση δεσμεύεται η Κομισιόν έναντι των νέων δασμών του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στις εισαγωγές αυτοκινήτων ύψους 25%, που κλιμακώνουν τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ανάμεσα στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

«Εχουμε την ανακοίνωση για τα αυτοκίνητα. Την επόμενη εβδομάδα αντιλαμβανόμαστε ότι θα τεθεί σε ισχύ νέο πακέτο μέτρων από τις ΗΠΑ, των “αντιμετρικών δασμών”. Λυπούμαστε για όλα αυτά, αλλά ταυτόχρονα προετοιμαζόμαστε», τόνισε χθες εκπρόσωπος της Κομισιόν. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι, αν και δεν μπορεί να ανακοινώσει το πότε ακριβώς θα υπάρξει η ευρωπαϊκή «απάντηση», εντούτοις αυτή «θα είναι έγκαιρη, ισχυρή, καλά στοχευμένη και θα έχει το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα».

Νωρίτερα, τη βαθιά λύπη της είχε εκφράσει η πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η οποία έχει επανειλημμένως δηλώσει την αντίθεσή της σε τέτοιου είδους μονομερείς ενέργειες, υπογραμμίζοντας την ανάγκη διαλόγου και σεβασμού των διεθνών εμπορικών κανόνων.

«Οι δασμοί είναι φόροι – κακοί για τις επιχειρήσεις, χειρότεροι για τους καταναλωτές εξίσου στις ΗΠΑ και στην Ε.Ε.», σημείωσε σε δήλωσή της, προσθέτοντας ότι η Κομισιόν θα αξιολογήσει τον αντίκτυπο των μέτρων, καθώς και άλλους αμερικανικούς δασμούς που προγραμματίζονται τις επόμενες ημέρες. Η Ε.Ε., άλλωστε, καθυστέρησε την εφαρμογή των αντιμέτρων της –της επαναφοράς δηλαδή δασμών που βρίσκονται σε αναστολή από το 2023 ως απάντηση στους αμερικανικούς δασμούς του 2018– προκειμένου να δώσει χρόνο στις διαπραγματεύσεις με την Ουάσιγκτον. Ωστόσο η νέα προσπάθεια προσέγγισης με τους Αμερικανούς υπουργούς του αρμόδιου επιτρόπου Μάρος Σέφκοβιτς αυτή την εβδομάδα στην Ουάσιγκτον δεν φαίνεται να απέδωσε καρπούς.

«Καταστροφικό μήνυμα» για το ελεύθερο εμπόριο χαρακτήρισε την απόφαση Τραμπ η ένωση γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA), ενώ προειδοποίησε ότι οι δασμοί θα επηρεάσουν αρνητικά τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και θα αυξήσουν το κόστος για τους καταναλωτές διεθνώς. Ζήτησε μάλιστα άμεσες διαπραγματεύσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ε.Ε.

Εάν πράγματι εφαρμοστούν οι δασμοί θα υπάρξουν συνέπειες σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς πέρυσι οι εισαγωγές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ από Ε.Ε., Ιαπωνία, Μεξικό και Νότια Κορέα ήταν ύψους 214 δισ. δολαρίων.

Ομως, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε ακόμα πιο δυσχερή θέση, καθώς αντιμετωπίζει ήδη μειωμένες πωλήσεις λόγω του ανταγωνισμού με τα φθηνότερα κινεζικά αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη.

Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερη σημασία αποκτά η «αποστολή» του Μάρος Σέφκοβιτς στο Πεκίνο, όπου βρίσκεται από χθες, καθώς ενώ η Κομισιόν επέβαλε πέρυσι δασμούς ύψους 35% στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων για πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού, εκτιμάται ότι πλέον θα επιχειρήσει νέα προσέγγιση με την Κίνα.

Παρά το ότι ο Σέφκοβιτς αναμένεται να θέσει στις επαφές του με Κινέζους αξιωματούχους τις ευρωπαϊκές ανησυχίες για την ανισορροπία στις εμπορικές σχέσεις και τις μακροχρόνιες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες στην Κίνα, σε άρθρο γνώμης της η κινεζική αγγλόφωνη εφημερίδα Global Times καλεί την Ευρώπη να κάνει πλέον μια «λογική επιλογή», στρεφόμενη περισσότερο προς το Πεκίνο.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

NEWSROOM

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση