ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Έρχεται το brand name για Πόλη Χρυσοχούς και Τυλληρία

Σύντομα η παρουσίαση της κοινής τουριστικής ταυτότητας της περιοχής, πολλές αλλαγές εντός τριετίας

Σε μερικές εβδομάδες αναμένεται να παρουσιαστεί η πρόταση της εταιρείας PWC για το ποιο θα είναι τελικά το ενιαίο brand name της ευρύτερης περιοχής Πόλης Χρυσοχούς και Τηλλυρίας. Αυτό δήλωσε ο υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος στην «Κ» μετά το τέλος της παρουσίασης της μελέτης για την τουριστική ανάπτυξη και την τουριστική ταυτότητα που πραγματοποιήθηκε στην Πόλη Χρυσοχούς. Πρόκειται για μια προσπάθεια, η οποία ξεκίνησε από το 2019 και είχε στόχο οι περιοχές της βορειοδυτικής Κύπρου να μπορούν να συστηθούν με μία ενιαία ταυτότητα στις τουριστικές αγορές του εξωτερικού. Θεωρείται ότι έτσι θα αναβαθμιστεί και θα αυξηθεί το τουριστικό ρεύμα στις κοινότητες Ακάμα, της Πόλης Χρυσοχούς και της Τηλλυρίας και κατ΄ επέκταση θα δημιουργήσει συνθήκες για ανάπτυξη στην περιοχή. Ανάπτυξη, μέσα στα επιτρεπτά πλαίσια, όπως επισημαίνει ο υφυπουργός Τουρισμού, ο οποίος διευκρίνισε ότι οι εξελίξεις σε σχέση με το Τοπικό Σχέδιο δεν επηρεάζουν το περιεχόμενο των δράσεων προώθησης της περιοχής. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι οποιαδήποτε εισήγηση έχει τεθεί από τους μελετητές έγινε στην βάση του υφιστάμενου πλαισίου και όχι στο πώς θα είναι στο μέλλον. Πάντως στα του τοπικού σχεδίου Ακάμα, έχει ήδη αναφερθεί ότι εξελίξεις θα πρέπει να αναμένονται εντός φθινοπώρου. Μέχρι το φθινόπωρο θα πρέπει να αναμένονται και οι εξελίξεις στα του τουρισμού της περιοχής, αφού θα ανακοινωθεί το brand name για τις κοινότητες του Ακάμα, την Πόλη Χρυσοχούς και την Τηλλυρία.

Η τουριστική ταυτότητα θα είναι ενιαία ώστε να καλύπτει τα χαρακτηριστικά όλων των περιοχών σημείωσε ο Σάββας Περδίος.

Το φυσικό περιβάλλον

Ο στόχος είναι η τελική επιλογή να καλύπτει όλες τις περιοχές παρά τα διαφορετικά χαρακτηριστικά τους και να μην αποκλείει καμία από αυτές. Σε αυτή την βάση, δεν αναμένεται ότι θα είναι μια ονομασία που θα επικεντρώνεται σε κάποιο μονόπλευρο χαρακτηριστικό, όπως αυτό της ακτογραμμής και της συνύπαρξης με την θάλασσα –έχει αναφερθεί το όνομα ριβιέρα- αν και θεωρείται απομακρυσμένο καθώς αυτό αφήνει εκτός «ομπρέλας» άλλα στοιχεία ή περιοχές. «Αυτό που θα μπορούσε να αναδειχθεί μέσα από την ονομασία είναι το φυσικό περιβάλλον το οποίο υπερισχύει παντού», επισήμανε ο Υφυπουργός.

Unique selling points

Η μελέτη καθορίζει συγκεκριμένες δράσεις, οι οποίες θα ενσωματωθούν στην Εθνική Στρατηγική Τουρισμού. Στόχος είναι να αξιοποιούν και να προωθούν τα προτερήματα της περιοχής και τα unique selling points που διαθέτει. Γίνεται μια μεγάλη αναφορά στην φύση, το κλίμα, τις αυθεντικές εμπειρίες που προσφέρει, τα τοπικά προϊόντα, τον πολιτισμό και την χλωρίδα και πανίδα, που με την σωστή ανάδειξη μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης. Δόθηκε επίσης σημασία στο ότι η επωνυμία και η ιστορία πίσω από το τελικό όνομα, θα πρέπει να είναι τέτοιο ώστε να αναδεικνύει και τα συναισθήματα του επισκέπτη της περιοχής. Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε λοιπόν να αναδεικνύονται στοιχεία όπως η επαφή με την τοπική κοινωνία, η αναζωογόνηση, η επαφή με το περιβάλλον, οι αυθεντικές εμπειρίες και οι δραστηριότητες στην φύση.

Οι αγορές στόχευσης

Μετά την παρουσίαση της ενιαίας ταυτότητας, θα ακολουθήσει η προώθησή της στις τουριστικές αγορές με συγκεκριμένο πλάνο δράσης. Οι αγορές στις οποίες απευθύνεται η περιοχή Τηλλυρίας και Πόλης Χρυσοχούς είναι κυρίως αυτές της Κεντρικής Ευρώπης, οι οποίες επιλέγουν τις ειδικές μορφές τουρισμού τις οποίες θα αναπτύξει η περιοχή, όπως οικολογικό και ποδηλατικό τουρισμό, τον τουρισμό φύσης. Ενδεικτικά αναφέρονται οι Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Πολωνία, Γαλλία, Ολλανδία καθώς και το Ισραήλ, αφού εντοπίζονται στο προφίλ του Ισραηλινού τουρίστα στοιχεία που μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτού του είδους τουρισμού.

Υγείας και Ευεξίας

Ταυτόχρονα η περιοχή έχει σοβαρές προοπτικές για προσέλκυση τουρισμού υγείας και ευεξίας. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τέλος του χρόνου αναμένεται να προκηρυχθεί το σχετικό Σχέδιο επιχορηγήσεων του Υφυπουργείου Τουρισμού, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, ύψους 10 εκατ. ευρώ. Το σχέδιο απευθύνεται σε ξενοδοχεία όλης της επικράτειας και παρέχει κίνητρα για την προσθήκη ή την βελτίωση των υπηρεσιών υγείας/ευεξίας, την παροχή υπηρεσιών για άτομα τρίτης ηλικίας και την προώθηση του ιατρικού τουρισμού. Τα καταλύματα της ευρύτερης περιοχής Πόλης Χρυσοχούς και Τηλλυρίας θα μπορούσαν να επωφεληθούν σημαντικά από το συγκεκριμένο σχέδιο, σημείωσε ο Υφυπουργός και να αξιοποιήσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που έχουν να συνδυάζουν βουνό και θάλασσα και καθαρό αέρα, στοιχεία σημαντικά για προσέλκυση τουριστών υγείας και ευεξίας.

Χρειάζεται λίφτινγκ

Είναι ξεκάθαρο ότι πέραν της χάραξης στρατηγικής, πλάνου δράσης και branding της περιοχής, τα υφιστάμενα καταλύματα και υπηρεσίες χρειάζονται ένα γερό λίφτινγκ. Το συγκεκριμένο ζήτημα συναντάται συχνά σε τουριστικές περιοχές, υποβαθμίζοντας την όποια προσπάθεια αναβάθμισης. Οι υποδομές είναι στα σημαντικότερα ζητήματα και για τους ξένους επισκέπτες. Μια διέξοδο προσφέρουν τα σχέδια που έχουν εξαγγελθεί μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης. Ήδη έχει προκηρυχθεί το σχέδιο χορηγιών για αναβάθμιση παραδοσιακών χώρων εστίασης ή πώλησης παραδοσιακών προϊόντων διατροφής, ύψους 8 εκατ. ευρώ, αν και το ενδιαφέρον από τις συγκεκριμένες περιοχές είναι ακόμη περιορισμένο. «Θεωρώ ότι μέσα από την παρουσίαση που έγινε, είναι πιο εύκολο για τους κατοίκους της περιοχής να αντιληφθούν την σημασία των εργαστηρίων και των σημάτων ποιότητας και θα ενταχθούν σε αυτές τις πρωτοβουλίες». Στα συν ότι ήδη έχει υποβάλει αίτηση και έχει εγκριθεί στο πλαίσιο του πρώτου σχεδίου, επιχείρηση πώλησης παραδοσιακών προϊόντων στην περιοχή του Πύργου. Τα πρώτα αποτελέσματα της προώθησης και της αλλαγής εκ των έσω για την περιοχή, αναμένεται να φανούν την επόμενη τριετία σύμφωνα με τον Υφυπουργό. Το πλάνο προώθησης και ανάδειξης της περιοχής θα ενταχθεί στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού, θα έχει ορίζοντα δεκαετίας και επιμέρους δράσεις ανά έτος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X