ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας: Τον Σεπτέμβριο εξετάζονται τα προβλήματα

Ανοιχτό το ενδεχόμενο της ένταξης του Ισραήλ στο δρομολόγιο

ΚΥΠΕ

Με την ολοκλήρωση του τελευταίου φετινού δρομολογίου του επιβατικού οχηματαγωγού M/V Daleela, στις 16 Σεπτεμβρίου, όλα τα προβλήματα που θα καταγραφούν για τη θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας, θα τεθούν στο μικροσκόπιο σύσκεψης με όλους τους εμπλεκόμενους, με στόχο την επίλυση τους.

Αυτό ανέφερε στο ΚΥΠΕ ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Δημητριάδης, ο οποίος κλήθηκε να σχολιάσει προβληματισμούς που εξέφρασε νωρίτερα στο Πρακτορείο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας, Scandro Holding Ltd, Μάριος Μιχαήλ, για το μέλλον του εγχειρήματος, εάν δεν αλλάξουν δεδομένα που προσθέτουν κόστος στην εταιρεία.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μιχαήλ είπε πως η εταιρεία επωμίζεται έξοδα τα οποία δεν περιλαμβάνονται στις υποχρεώσεις της, όπως η χρήση λεωφορείων για μεταφορά των επιβατών, από το επιβατικό τερματικό της DP World Limassol προς το πλοίο, «αφού δεν θα μπορούσαμε ν’ αφήσουμε ηλικιωμένους ή άτομα με κινητικά προβλήματα να περπατούν κάποια χιλιόμετρα για να φτάσουν στο πλοίο».

«Ό,τι υποχρεώσεις έχουμε τις πληρώνουμε, αλλά δεν μπορούμε να πληρώνουμε πράγματα που δεν είναι στις υποχρεώσεις μας και πρέπει κάποιοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους για να είναι βιώσιμη η γραμμή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Scandro Holding Ltd.

Τα προβλήματα που εντοπίζονται στο τερματικό άπτονται της συμφωνίας του κράτους με τον διαχειριστή του λιμανιού και θα πρέπει να επιλυθούν ώστε να στηριχθεί πραγματικά η θαλάσσια επιβατική σύνδεση Κύπρου – Ελλάδας, πρόσθεσε, χωρίς να αποκλείει τη μεταφορά της υπηρεσίας στο λιμάνι της Λάρνακας ή την επέκταση της στο Ισραήλ.

Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας είναι ενήμερο για αυτά τα θέματα που θέτει η ανάδοχος εταιρεία αλλά και άλλα που εντοπίζονται από επιβάτες, τόσο στο τερματικό όσο και επί του πλοίου, δήλωσε ο Υφυπουργός Βασίλης Δημητριάδης, διαβεβαιώνοντας ότι, «σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών, αρμόδιο για θέματα λιμένων, θα αξιολογήσουμε τα προβλήματα και θα μεσολαβήσουμε προς επίλυση τους».

Τον Σεπτέμβριο, συνέχισε, με την ολοκλήρωση του φετινού δρομολογίου, θα συγκληθεί σύσκεψη με την ανάδοχο εταιρεία, το Τμήμα Τελωνείων, την Αστυνομία, την Αρχή Λιμένων και την DP World Limassol, «να δούμε τα προβλήματα που καταγράφηκαν, το πώς θα επιλυθούν και στόχος είναι, εντός Οκτωβρίου, να παραχωρήσουμε μια διάσκεψη Τύπου, ως απολογισμό αυτής της πρώτης χρονιάς».

Σε γενικές γραμμές, είπε ο Βασίλης Δημητριάδης, ο κόσμος εκφράζει την ικανοποίηση του για το γεγονός ότι μπορεί να ταξιδέψει στον Πειραιά με πολύ χαμηλά ναύλα και για κάποιες καθυστερήσεις στις διαδικασίες ελέγχου διαβατηρίων και του τελωνείου, θα γίνει προσπάθεια επίσπευσης τους, με δημιουργία κάποιων επιπρόσθετων υποδομών.

«Πολλοί αμφισβητούσαν αυτή την προσπάθεια και διαψεύσαμε αυτές τις ανησυχίες γιατί το ενδιαφέρον του κόσμου ξεπέρασε κάθε προσδοκία, αλλά το τεστ για εμάς θα είναι η επόμενη χρονιά για να δούμε πόσοι από τους φετινούς ταξιδιώτες θα επαναλάβουν το ταξίδι τους και το 2023, κάτι που σημαίνει ότι δημιουργείται ένα κοινό που σταθερά αγκαλιάζει την υπηρεσία», συμπλήρωσε.

Ο Υφυπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε ότι, ενώ αποδείχθηκε πως η γραμμή αγκαλιάστηκε φέτος από το επιβατικό κοινό, «αυτό είναι μια ένδειξη και όχι απόδειξη, καθώς η απόδειξη θα φανεί από τη νέα χρονιά και τότε θα εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα».

Το ενδεχόμενο ένταξης του Ισραήλ στο δρομολόγιο είναι επίσης ένα δεδομένο που μπορεί να φέρει κερδοφορία στη θαλάσσια επιβατική κίνηση, ανέφερε, προσθέτοντας ότι «είμαστε έτοιμοι, σε περίπτωση που η εταιρεία σχεδιάζει την επέκταση του δρομολογίου, να δούμε θεσμικά, ως κράτος, πως μπορούμε να βοηθήσουμε και πως το ίδιο το Ισραήλ μπορεί να προβάλει αυτήν την υπηρεσία, αλλά και η Ελλάδα, που επίσης δεν είναι συνδεδεμένη δια θαλάσσης με το Ισραήλ».

Επιπρόσθετα, συνέχισε, σε συνεργασία με το Υφυπουργείο Τουρισμού εξετάζεται το πως μπορεί να επωφεληθεί η επιβατική σύνδεση και ο τουρισμός, μέσα από τη μεταφορά οργανωμένων συνόλων, όπως μοτοσικλετιστών και ομάδων με ογκώδη εξοπλισμό, όπως ο καταδυτικός.

Εξάλλου, αναφερόμενος στην πρόσφατη συνάντηση του με την Πρέσβειρα του Παναμά Julie Lymberopulos αλλά και τον Γενικό Διευθυντή της Διεύθυνσης Ναυτικών της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά Capt. Maltez, ο κ.Δημητριάδης αποκάλυψε ότι, πέραν από τη συζήτηση θεμάτων κοινού ενδιαφέροντος, συζητήθηκε και το ενδεχόμενο υπογραφής μνημονίου συνεργασίας για τις θαλάσσιες μεταφορές.

Μια τέτοια εξέλιξη, η οποία βρίσκεται υπό συζήτηση, θα ήταν πολύ σημαντική για δυο μεγάλα ναυτιλιακά κράτη, είπε, υπενθυμίζοντας ότι ο Παναμάς διαθέτει το μεγαλύτερο νηολόγιο στον κόσμο.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση

X