Kathimerini.gr
Δήμητρα Μανιφάβα
Εκτός της διαδικασίας διεκδίκησης της «Κωτσόβολος» θα μείνει τελικά η «Πλαίσιο Υπολογιστές», καθώς η εταιρεία αποφάσισε –σύμφωνα με απολύτως ασφαλείς πληροφορίες της «Κ»– να μην προχωρήσει στην κατάθεση προσφοράς. Η Quest, από την άλλη, συμφερόντων Θεόδωρου Φέσσα, είναι η μοναδική μέχρι στιγμής εταιρεία που επισήμως δηλώνει ότι προχώρησε στην κατάθεση ενδεικτικής και μη δεσμευτικής προσφοράς για την απόκτηση της «Κωτσόβολος», μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε χθες στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Οπως, βεβαίως, επισημαίνει η εταιρεία στη σχετική ανακοίνωση, «έπεται η εξέλιξη της διαδικασίας, συνεπώς δεν είναι βέβαιο ότι η εν λόγω διαδικασία θα οδηγήσει σε οριστική συμφωνία με την Quest». Σιγήν ιχθύος, από την άλλη, τηρεί η ΔΕΗ για το αν κατέθεσε ή πρόκειται τελικά να καταθέσει προσφορά για την «Κωτσόβολος», ενώ μένει να δούμε μέχρι την Παρασκευή πόσοι και ποιοι θα είναι τελικά αυτοί που θα καταθέσουν προσφορά στη Citigroup, η οποία «τρέχει» τη διαδικασία πώλησης.
Το πρώτο εξάμηνο ο τζίρος των ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών συσκευών διαμορφώθηκε σε 1,478 δισ. ευρώ.
Η Quest Συμμετοχών έχει παρουσία στη λιανική μέσω καταστημάτων για την πώληση προϊόντων τεχνολογίας συγκεκριμένων κατασκευαστών (Apple, Xiaomi), ενώ έχει τη διανομή των κλιματιστικών Gree, Toyotomi και επίσης τη διανομή των σημάτων Singer, Izola και Kerosun, μετά την εξαγορά της «Γ.Ε. Δημητρίου». Επίσης διατηρεί το ηλεκτρονικό κατάστημα you.gr. Αν μη τι άλλο θεωρείται ότι η απόκτηση της «Κωτσόβολος» και του δικτύου των 95 καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο θα δημιουργούσε μεγάλες συνέργειες για τον όμιλο.
Ο κλάδος πάντως των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών οικιακών συσκευών εξακολουθεί να βρίσκεται στην… πρίζα, καθώς το α΄ εξάμηνο του 2023 έκλεισε με αύξηση της αξίας, αλλά και του όγκου πωλήσεων.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς GfK, που έχει στη διάθεσή της η «Καθημερινή», ο τζίρος της αγοράς κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου 2023 διαμορφώθηκε σε 1,478 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 26,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Την ίδια ώρα ο όγκος πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 6,4%, σε σύγκριση επίσης με το α΄ εξάμηνο του 2022, βοηθούμενος από τα επιδοτούμενα προγράμματα αντικατάστασης συσκευών, την αύξηση της τουριστικής κίνησης, αλλά και την πλούσια οικοδομική δραστηριότητα.
Η κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων ήταν αυτή των κλιματιστικών, κατά 111,9% το α΄ εξάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το α΄ εξάμηνο του 2022, κατηγορία η οποία συμμετέχει στον τζίρο της συνολικής αγοράς κατά 17,2%. Σημαντικά ενισχυμένες ήταν οι πωλήσεις των μεγάλων οικιακών συσκευών (ψυγεία, πλυντήρια, κουζίνες κ.ά.), κατά 49,6% το α΄ εξάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Κατά 26,7% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των μικρών οικιακών συσκευών (καφετιέρες κ.λπ.).
Στη μεγαλύτερη από πλευράς τζίρου κατηγορία, αυτή των τηλεπικοινωνιών, καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων κατά 15,1%, απόρροια κυρίως της εισόδου στην αγορά νέων μοντέλων κινητών τηλεφώνων. Το μερίδιο της εν λόγω κατηγορίας στον συνολικό τζίρο είναι 30,3%. Κατά 6,6% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των καταναλωτικών τεχνολογικών προϊόντων (τηλεοράσεις κ.ά.), ενώ κατά 8,4% ενισχύθηκαν οι πωλήσεις των φωτογραφικών ειδών.
Με αρνητικό πρόσημο, τέλος, έκλεισε η κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής (υπολογιστές, περιφερειακά) και εξοπλισμού γραφείου, με τις πωλήσεις να υποχωρούν κατά 16,2% κατά το α΄ εξάμηνο του 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2022.