Kathimerini.com.cy
Η Blue Island είναι από τις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις στον τομέα του φρέσκου ψαριού. Είστε ικανοποιημένοι με την απόδοσή σας στην αγορά;
Σχολιάζοντας την απόδοση της Blue Island, πρέπει κανείς να λάβει υπόψη του ότι είμαστε η μοναδική εταιρεία στον τομέα που καλύπτουμε όλο το φάσμα της δραστηριότητας σε ό,τι αφορά το φρέσκο ψάρι: από την ιχθυογεννητική διαδικασία, την παραγωγή, την εισαγωγή φρέσκου ψαριού που απαιτεί τεράστια τεχνογνωσία, την επεξεργασία και την παρουσία μας στο λιανικό εμπόριο. Κατά συνέπεια «ξέρουμε καλύτερα» το ψάρι από οποιονδήποτε άλλο.
Η απόδοση της εταιρείας κρίνεται από τα οικονομικά αποτελέσματα, όμως εξίσου σημαντικές είναι οι στρατηγικές ενίσχυσης των δυνατοτήτων της. Εμείς αυτό το πετυχαίνουμε με τις συνεχείς επενδύσεις μας σε υποδομή - εξοπλισμό και ασφαλώς στους ανθρώπους μας. Κρίνουμε την απόδοσή μας και με ένα άλλο δεδομένο: βάλαμε με επιτυχία στο διαιτολόγιο του Κύπριου περισσότερο ψάρι, που αποτελεί μια πιο υγιεινή διατροφική επιλογή. Σε αυτό στοχεύουν πολλές από τις δράσεις μας.
Εξάγεται σχεδόν το 1/3 της παραγωγής σας. Πόσο σημαντικές αποδεικνύονται για την εταιρεία και την οικονομία της χώρας;
Μία από τις στρατηγικές της Blue Island είναι η δραστηριοποίησή μας σε αγορές του εξωτερικού. Μας βοηθά να μην εξαρτόμαστε πλήρως από την εγχώρια αγορά, αυξάνουμε τον κύκλο εργασιών, λόγω του τεράστιου μεγέθους που έχουν οι αγορές του εξωτερικού, και συνηγορεί στην καλύτερη εκμετάλλευση του παραγωγικού δυναμικού μας, μαζί με τη μείωση του κόστους κατά μονάδα προϊόντος. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται η ανταγωνιστικότητά μας.
Όσον αφορά την οικονομία της χώρας οι εξαγωγές συμβάλλουν στην αύξηση του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ), στην αύξηση της απασχόλησης, στη βελτίωση του ισοζυγίου πληρωμών και γενικότερα σε μεγαλύτερη ευημερία.
Η βιώσιμη ανάπτυξη και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι θέματα προτεραιότητας για όλες τις επιχειρήσεις. Ποιο είναι το στρατηγικό σας πλάνο στη νέα εποχή;
Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς μας, έχοντας στο μυαλό μας τις ευκαιρίες και τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής που παραμένουν μεγάλη πρόκληση και απαιτούν τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης επιχειρηματικής προσέγγισης. Η εταιρεία έχει υιοθετήσει νέες εσωτερικές διαδικασίες, όπως η βέλτιστη διαχείριση αποβλήτων, η μείωση και ανακύκλωση των απορριμμάτων, η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, οι πολιτικές υγείας, ασφάλειας και ευημερίας των εργαζομένων.
Όσον αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό, θεωρούμε ότι η μετάβαση της εταιρείας στον ψηφιακό κόσμο, η αξιοποίηση των ψηφιακών δεξιοτήτων και η αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου δεν αποτελούν πλέον προαιρετική δράση αλλά βασικό παράγοντα επιβίωσης. Πιστεύουμε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν σχετίζεται μόνο με την υιοθέτηση και εφαρμογή νέων τεχνολογιών, αλλά απαιτεί αλλαγή στην επιχειρηματική μας κουλτούρα, αλλαγή στον τρόπο σκέψης και οργάνωσης, όπου τέτοιες στρατηγικές θα μας οδηγήσουν στην καινοτομία και θα ανταποκριθούμε άμεσα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και την αύξηση του ανταγωνισμού.
Στο πρόσφατο παρελθόν η Blue Island κέρδισε τη σημαντική πιστοποίηση Great Place to Work. Ποιες εργασιακές συνήθειες ήρθαν για να μείνουν;
Επειδή αναγνωρίζουμε ότι οι άνθρωποί μας είναι η δύναμή μας και μόνο με τους ανθρώπους μας μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει, να αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις και να προχωρούμε μπροστά, η ανάπτυξη και η ενίσχυση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας είναι στις κύριες προτεραιότητές μας. Το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού κάθε τέλος του χρόνου, σχεδιάζει πλάνο εκπαίδευσης με συγκεκριμένα προγράμματα κατάρτισης που θα υλοποιηθούν την επόμενη χρονιά και στόχο έχουν, πέραν της προσωπικής ανάπτυξης, να υπάρχει βελτίωση στον τρόπο λειτουργίας, ώστε να γινόμαστε πιο αποδοτικοί και πιο αποτελεσματικοί.
Η καλή επικοινωνία μέσα στον οργανισμό παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη κάθε τμήματος και κατ’ επέκταση ολόκληρης της εταιρείας. Αυτό το πετυχαίνουμε με τις τακτικές συναντήσεις του Εκτελεστικού Συμβουλίου, όπου καθορίζονται οι εταιρικοί στόχοι, καθώς και οι στόχοι κάθε τμήματος με συγκεκριμένους ετήσιους δείκτες απόδοσης.
Για να πετύχουμε τους στόχους μας πραγματοποιούμε συναντήσεις κάθε δύο εβδομάδες για σκοπούς αλληλοενημέρωσης και επικοινωνίας των προσδοκιών της εταιρείας, αρχίζοντας από τη διευθυντική ομάδα και στη συνέχεια με όλα τα τμήματα της εταιρείας μαζί με τον διευθυντή ή τον υπεύθυνό τους, δημιουργώντας ταυτόχρονα έναν δίαυλο επικοινωνίας των εργαζομένων με την Ανώτατη Διεύθυνση.
Παράλληλα, ξεκινήσαμε και ολοκληρώσαμε τον σχεδιασμό του συστήματος αξιολόγησης του προσωπικού, ένα πλάνο που υλοποιήσαμε τον Γενάρη του 2022. Το σύστημα αξιολόγησης αποσκοπεί στην αποτελεσματική διαχείριση και βελτίωση της απόδοσης του προσωπικού, μέσω της διασφάλισης συγκεκριμένων συμπεριφορών και δεξιοτήτων, αλλά και του καθορισμού μετρήσιμων δεικτών επίδοσης.
Το σημερινό οικονομικό περιβάλλον είναι ευμετάβλητο και ο ανταγωνισμός έντονος. Ποιες οι σημαντικότερες προκλήσεις στον τομέα σας;
Η μεγαλύτερη πρόκληση της εταιρείας είναι να συγκρατήσει το συνεχώς αυξανόμενο κόστος λόγω της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία, χωρίς όμως να μειώσει την προσφερόμενη αξία στους πελάτες της, για να διατηρηθεί βιώσιμη. Αυτό φυσικά θα το πετύχουμε υιοθετώντας τις προαναφερόμενες στρατηγικές και έχοντας την ηγετική ομάδα μας σε εγρήγορση.