![](https://www.kathimerini.com.cy/assets/modules/wnp/articles/202502/547576/images/b_amazon-2.jpg)
Money Review
Η μάχη των γιγάντων του λιανεμπορίου μπαίνει σε νέα φάση, καθώς, για πρώτη φορά στην ιστορία, η Amazon ξεπέρασε την Walmart σε πωλήσεις.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα που ιδρύθηκε από τον Jeff Bezos στο γκαράζ του σπιτιού του τη δεκαετία του 1990 έχει ξεπεράσει εδώ και πολύ καιρό την Walmart σε κεφαλαιοποίηση, αλλά δεν την είχε φτάσει σε αποτελέσματα. Αυτό αλλάζει τώρα, καθώς η Amazon ανακοίνωσε πωλήσεις 187,8 δισ. δολαρίων για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, την ώρα που οι προβλέψεις για τα αντίστοιχα έσοδα της Walmart διαμορφώνονται στα 180 δισ. δολάρια (η εταιρεία θα ανακοινώσει τα μεγέθη της στις 20 Φεβρουαρίου).
Όμως, η διαφορά αυτή δεν οφείλεται στο ότι οι πελάτες της Amazon αγοράζουν περισσότερα είδη μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος. «Η Amazon ξεχώρισε κυρίως λόγω της αύξησης στις υπηρεσίες της μέσω του ίντερνετ», λέει στο Quartz ο Albert Williams, καθηγητής οικονομικών στο Nova Southeastern University. Στις λιανικές πωλήσεις, οι δύο γίγαντες είναι πολύ κοντά.
«Η Amazon έχει παρόμοια έσοδα με την Walmart σε ό,τι αφορά τις κανονικές online λιανικές πωλήσεις της. Αλλά οι ιντερνετικές υπηρεσίες της περιλαμβάνουν τώρα ευκαιρίες τεχνητής νοημοσύνης, που είναι η τελευταία μεγάλη τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο επιχειρείν», εξηγεί ο Williams.
Αν και η Walmart δεν έχει κάτι ανάλογο με τα web services της Amazon, έχει το Walmart Cloud Native Platform, την δική της τεχνολογία εφοδιαστικής αλυσίδας και διανομής. Επιπλέον, η εταιρεία έχει επιχειρήσει να ανταγωνιστεί την Amazon σε αυτό το μέτωπο με τεχνολογίες που απευθύνονται στον καταναλωτή. Το 2024 κυκλοφόρησε το Realm, που προσφέρει μια 3-D εμπειρία shopping.
Ο Roger Beahm, εκτελεστικός διευθυντής του Center for Retail Innovation στο Wake Forest University School of Business, εκτιμά ότι το προβάδισμα της Amazon έναντι της Walmart θα διατηρηθεί.
«Η Walmart και η Amazon σίγουρα προσφέρουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα επιλογής με ένα ευρύ φάσμα βολικά διαθέσιμων προϊόντων σε προσιτές τιμές. Αλλά με τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών, ειδικά μεταξύ των νεότερων δημογραφικών ομάδων, και τη θέση της Amazon ως της πρώτης επιλογής σε αυτό το κομμάτι, θα ήταν έκπληξη εάν η Amazon δεν μπορούσε να συνεχίσει να ξεπερνά τη Walmart σε έσοδα στο μέλλον», λέει ο Beahm. Η Walmart, παρά την ανάπτυξή της και τις προσπάθειές της να ανταγωνιστεί, απλώς δεν έχει φτάσει σε αντίστοιχο επίπεδο στην επιλογή προϊόντων, σημειώνει το Quartz.
«Ενώ η επιλογή προϊόντων της Walmart είναι εκτεταμένη, οι επιλογές της είναι φτωχές μπροστά σε αυτά που μπορούν να αποκτήσουν οι αγοραστές μέσω του Amazon.com. Δεν αποτελεί έκπληξη που κανείς μπορεί σχεδόν πάντα να βρει περισσότερα από αυτά που ψάχνει στην Amazon παρά στη Walmart», λέει ο Beahm.